Gå til innhold

Bryllupslanterner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett annonser for weddinglanterns i engelske bryllupsblader. Dette er hvite lanterner som man sender opp i stedet for fyrverkeri. Vanlig i Asia bl.a.

Noen som har erfaringer med dette? Hvor man får bestilt osv. Skulle gjerne ha bestilt slike til vårt bryllup 31.mai.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det lov å sende avgårde slike da? Ikke hvis det er tørt i vertfall står det.

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Herregud, jeg er SÅ glad for at jeg ikke skal gifte meg!!!! Så mye dilldall!!!!

Skrevet

Noen som har erfaring med å bruke slike under lyse norske somrer? Blir det noe bra? Er jo så vakkert slik man ser det når de slipper de i Thailand...men der er det jo mørkt...

Skrevet

Jeg har erfaring med to slike lanterner. Den ene fyrte vi opp i Kragerø i anledningen svigers markering av innvielsen av vestre fløy av hytta med rennende lykkefontene! Lanternen er bedre kjent i disse dager som Mars Rover II da den ved en feiltagelse havnet i Cydonia traktene i planeten Mars! Må ha vært et eller annet i lufta den dagen som den ikke var kalibrert for.

Den andre lanternen slo følge med en gjeng harry trekkfugler til Okavanga reservatet, noe som forårsaket en saftig bot fra de lokale myndigheter da den ikke kunne kvalifiseres som hverken lokal eller eksotisk fugl eller fauna! Damn disse byråkratene og deres rigide tolkning av regelverket!

Gjest Lykkeliky
Skrevet
Jeg har erfaring med to slike lanterner. Den ene fyrte vi opp i Kragerø i anledningen svigers markering av innvielsen av vestre fløy av hytta med rennende lykkefontene! Lanternen er bedre kjent i disse dager som Mars Rover II da den ved en feiltagelse havnet i Cydonia traktene i planeten Mars! Må ha vært et eller annet i lufta den dagen som den ikke var kalibrert for.

Den andre lanternen slo følge med en gjeng harry trekkfugler til Okavanga reservatet, noe som forårsaket en saftig bot fra de lokale myndigheter da den ikke kunne kvalifiseres som hverken lokal eller eksotisk fugl eller fauna! Damn disse byråkratene og deres rigide tolkning av regelverket!

:hoho::hoho::hoho:

Skrevet

Rart jeg ikke syns denne var morsom... kanskje fordi man ville ha seriøse svar...

Så noen som har erfaring? Samboer er redd den kan fly inn i noe og brenne det ned..hehe.. :) Jeg tenker også på den norske sommeren, om den er for lys til slik...

Skrevet

Så utrolig pene. Tror jeg må kjøpe meg noen sånne neste gang jeg er i sverige.

Skrevet
Disse lyktene heter Khom Loy. Vi fant de i en butikk (AM-food) i Årjäng rett over svenskegrensa. Du finner adressen til denne butikken og andre forhandlere i Sverige her: http://www.khomloy.se/af.html

Og til web shop: http://www.khomloy.se/webbshop.html

Gleder oss til å overraske gjestene med disse. De er så vakre :)

Takk for svar! Ja det var slike jeg mente. Har utrolig lyst å sende slike opp, men er selvfølgelig redd for å få bot eller noe. Aner ikke om det er lov i Norge. Det pleier jo å være ti ganger strengere regler her i landet enn i resten av verden :(

Tror jeg tar sjansen.

Skrevet
Takk for svar! Ja det var slike jeg mente. Har utrolig lyst å sende slike opp, men er selvfølgelig redd for å få bot eller noe. Aner ikke om det er lov i Norge. Det pleier jo å være ti ganger strengere regler her i landet enn i resten av verden :(

Tror jeg tar sjansen.

Du kan jo høre med brannvesnet om det er noen regler på de. Såklart kan du ikke fyre de opp om du er i nærheten av flyplasser, eller om det er veldig tørt i området.

Skrevet

Noen som vet om de selges i nærheten av svinesund og nedover den veien? Årjäng blir litt omvei.

Skrevet

De må da være veldig brannfarlige dersom det er tørt. Jeg så mange sånne i Thailand og det er veldig flotte i sitt rette element. Alikevel var det noen dumme svensker som slapp opp en mengde sånne en dag vinden gikk innover land. Disse ballongene traff trær og bygninger og gnistfokket sto mens de brant ut, det tok også laaang tid før de slokket. Heldigvis er det fuktig i tropiske strøk så det ble ikke brann...

Synes du skal sjekke litt hva som er lov i forhold til hvor dere skal ha festen. Ikke hyggelig å starte brann bare fordi man skal ha et romantisk øyeblikk i bryllupet sitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...