Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg må få ut en dose frustrasjon her.

Jeg er så sliten, og jeg føler at min svigermor er et forstyrrende element i meg og kjærestens forhold.

moren til min kjæresten har vært syk i flere år. pga dette er un ufør osv, men hun jobber deltid for det.

litt etter jeg og min kjæreste ble sammen for 1 år siden. etter noen måneder fikk vi begge vite at han hadde fått et kraftik baksmell på skatten, og vi bestemte oss begge i sammen å jobbe for dette.

vi deler mye, og sånn har vi ofte vært. han betaler for meg, og omvendt.

moren hans som jeg da egentlig skal snakke om her, er da alt for mye inn i livet vårt. på grensen til at jeg får et lite sammenbrudd hele tiden.

vi bor jo ikke sammen. han er litt hos meg, og jeg litt hos han. han har sin leilighet, og der er hun ofte innom.

ikke er kjæresten min en mammadalt heller, men hun har en sånn påtvingende karakter, og det kunne vært helt greit nok, men når jeg ser kjæresten min oppløst i tårer over at han mor åpner regningene hans når hun har vært hos han.

hun tar det som en selvfølge å åpne brevene hans.

der finner hun en duplikat på en eller annen melding.

den begynner hun å hyle å mase over. det hele ender med at han pælmer henne ut og ikke orker å snakke med henne.

han får mye angst av moren sin som han ikke orker å snakke om.

jeg merker selv at hun er velig manipulativ, og hver gang hun ringer nlir jeg nervøs uten å vite grunne. hun er jo ikke farlig. bare slitsom, men nervøs? hvorfor?

plutselig kan hun spørre meg om ting som. hei. jeg har ikke trygd før den 20. og har en regning som skulle vært betalt. jeg TROR kanskje "Arne" KAN ha noe med denne reningen å gjøre. *hint hint* i mens hun feller noen tårer og forteller om hvor blakk hun er.

dumme meg tok regningen og sa jeg skulle betale den (jeg har lært nå og skal ikke gjøre sånt mer nei).

tok dette opp med kjæresten min. Føler at det er FEIL av henne å spørre meg om sånt.

greit at han og jeg deler på enkelte ting, men at for det første: hun snoker i brevene hans, og han vurderer å nekte henne tilgang til noe som helst.

har han ikke besøkt henne på en uke ringer hun meg ned og gråter. samtidig gir hun meg en slags følelse av at det er jeg som ikke er bra nok oppi det hele, ikke hun, som sitter der med sine krokodilletårer.

altg virker falst, men hva vet jeg. en ting er sikkert. hun er ikke helt god!!

og en ting som også er sikkert. kjæresten min vet hun er sånn. og jeg vet han blir rasende på henne når jeg konfronterer han med hennes oppførsel.

jeg trenger råd til meg og kjæresten min.

jeg vil gjerne høre erfaringer fra andre med "vasnkelige" svigermødre.

hva har dere gjort????

jeg klarer ikke å såre kjæresten min. han vet hvordan hun er, og jeg visste at hun var litt rar fra første stund, men enkelte ting tar kaka og tærer på psyken min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett foten ned nå.

Svigermor må forstå at hun er nettopp det -en svigermor-, ikke din bestevenninne. Du kan nok ikke regne med mye støtte fra din partner i dette tilfellet, da oftest kvier de seg for å bli "innblandet".

Høres ut som din svigermor manipulerer dere med å ty til tårer og hinter at dere betaler regninger. Snakk til henne i klartekst. Forhold deg rolig (må regne med hun kommer til å furte og er sur i noen dager!) men tydelig og bestemt.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...