Gå til innhold

Jeg er ensom

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ja selvfølgelig det forstår jeg godt at du ikke vil oppgi navn etc. her.

Men tanken var god. :-D

Lykke til da.

hilsen "healing-gjest"

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
"Besøksvenn-gjest": det der var jo et veldig godt forslag. Hvor henvender jeg meg for å snuse på denne muligheten? Noen timer i uka kunne jeg jo kanskje greie. :)

Så fint at det kan være noe som kan passe for deg. Det var veldig allright å hjelpe denne damen, hun var utrolig søt og snill. Jeg gikk gjennom frelsearmeen, men jeg tror kanskje røde kors har noe lignende. Sjekk nettsidene deres du.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg trenger venner som ikke har det voldsomme tempoet, som ikke skal rekke alt og fylle alle "rollene" til punkt og prikke. Fulle jobber, fullt aktivitetsprogram for seg og ungene, hus som skal skinne og boller som skal bakes. Jeg kan ikke leve et slikt blankpusset liv. Og jeg er helt sikker på at det finnes mange som tenker som meg, det er bare litt problemer med å finne dem.

Hei!

Jeg har lest det du har skrevet med stor interesse, du minner meg om en venninne jeg har. Hun er også uføretrygdet og går hjemme om dagene. Alle de gamle venninnene hennes, inkludert meg, er i full jobb og lever hektiske liv med barn og familie.

Jeg har knapt tid til "sosial omgang". Alle krefter går med til jobb og det daglige hjemme. Men venninnen min, hun har det jo ikke slik. Hun skjønner ikke at jeg må legge meg kl. 11 om kvelden, for å klare neste dag. Hun skjønner ikke at jeg ikke slår på tråden istedet for å sende en sms. Hun vet ikke hvordan det er å leve med konstant stress og alltid være sliten. Men hun vet jo litt om ensomhet, desverre.

Det som undrer meg, men som jeg ikke har tort å ta opp med henne, er hvorfor hun f.eks ikke stiller opp litt og er litt hjelpsom, f.eks hvorfor hun ikke inviterer på middag en dag etter jobb/barnehage. (Jeg skjønner jo at hun heller vil gå ut fremfor å invitere folk hjem til seg, siden hun er hjemme hele dagen, men å invitere noen hjem til seg er jo en måte å få være sammen med andre på). Eller om hun f.eks inviterte de eldste barna med på kino (hadde jo sendt med penger), jeg tenker at barna mine er jo liksom litt hennes "venner" også, de har jo kjent henne hele livet... , de er jo hyggelige å være sammen med og det må da være bedre enn å være alene hjemme....

Jeg vet ikke, men jeg tenker at en måte å beholde kontakten med gamle venninner på, er ved å være hjelpsom i hverdagen. (Jeg synes det er fryktelig vanskelig å ta dette opp med henne, for jeg ser jo at hun har det trist. Men samtidig har jeg ikke tid til å gå på kafe eller reise på turer, jeg har jo barna, og lange dager på jobb. Jeg føler at hun må tilpasse seg litt mitt liv i noen år, for jeg har ikke mulighet til å leve slik jeg gjorde da jeg var yngre og singel og vi gikk på byen sammen og bodde hjemme hos mor og far..)

Eller er jeg på villspor, kravstor og urettferdig........?

Gjest Gjeste_gjest
Skrevet

Hei trådstarter,

du kan jo høre med Frivillighetssentralen i ditt område om du kan få en besøksvenn? En som kan komme hjem til deg på besøk, og kansje dere også kan gå ut å finne på ting/aktiviteter?

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet
Jeg gikk inn og saumfarte aktivitetsvenner.no - men der var knapt et eneste menneske fra min landsdel. Men ideen er god den. Ikke særlig vits i å registrere seg når der ikke er folk der. Men takk igjen for forsøket. :)

Du kan jo vurdere å få flere til å registrere seg i din by.. På forsiden av Aktivitetsvenner.no ligger det plakater du kan henge opp, og det er en tips-tjeneste nederst på siden. Som det står der er dette en gratis-tjeneste som sikkert trenger litt drahjelp, særlig i mindre byer..

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke gi penger til profesjonelle svindlere som healere, pls.

Gjest Gjest
Skrevet
Eller er jeg på villspor, kravstor og urettferdig........?

Har det nok ikke så ulikt som venninnen din. Hadde min venninne sagt at jeg kunne lage mat til henne eller ta med barna hennes på kino fordi jeg var ensom vet jeg ikke hvordan jeg hadde reagert. Virker som du mener du gjør henne en tjeneste ved å la hun gjøre tjenester for deg? Fordi hun er mye hjemme og alene? Jeg blir kvalm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...