Gå til innhold

Kristne er syke i hodet

Gjest Sjokkert

Anbefalte innlegg

Hvis du utvider hobbylitteratursamlingen til å omfavne litt bredere psykologiske analyser av menneskelig adferd enn spillteori, vil du sikkert finne noen utmerkede beskrivelser av ditt reaksjonsmønster i denne tråden.

Jeg formoder du lar deg provosere av at jeg ikke blir provosert av barnsligheter (åhhh, der kom det igjen!), men stadig grovere intenderte fornærmelser er særdeles lite vellykkede når mottakeren for lengst har erkjent din manglende evne til å argumentere på saklig måte. Da er ikke slike forsøk på fornærmelser annet enn forutsigbare (jf. nevnte litteratur).

Ha en fin kveld.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TheTrådstarter
Hvis du utvider hobbylitteratursamlingen (jeg skjønner at du foretrekker mer subtile fornærmelser- du er så proff og jeg er en hobbyslask :ler: )til å omfavne litt bredere psykologiske analyser av menneskelig adferd enn spillteori, vil du sikkert finne noen utmerkede beskrivelser av ditt reaksjonsmønster i denne tråden.

Jeg planlegger å lese ferdig spillteoribøkene jeg bestilte før jeg eventuelt forsøker å finne ut mer om hva metafysikk og ontologi er for noe. Det ser ikke umiddelbart matnyttig ut, og da vet jeg ikke om det interesserer meg.

Jeg formoder du lar deg provosere av at jeg ikke blir provosert av barnsligheter (åhhh, der kom det igjen!), men stadig grovere intenderte fornærmelser er særdeles lite vellykkede når mottakeren for lengst har erkjent din manglende evne til å argumentere på saklig måte.

Jeg kunne sikkert vært flinkere til å diskutere. MEN: Hvordan kan du være sikker på at det er evnene mine det skorter på, og at det ikke snarere heller er slik at jeg ikke engang forsøker å anstrenge meg for å opprettholde et saklighetsnivå med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jenteløve87

Er ikke alle ting jeg er like stolt av, men jeg tror på tilgivelse og nåde. Hvis du er kristen selv som sier dette, så har du vel ikke oppfattet spesielt mye av Guds kjærlighetsbudskap? Jeg må også si det at jeg har all rett til å kalle meg kristen selv om jeg ikke lever livet mitt slik du ville levd det. Det står ingenting i bibelen om å ikke drikke? Det med sex skjønner jeg at du kan reagere på, men det var også en grunn for at man skulle være mer forsiktig med sex for 2000 år sia. Det fantes ingen prevensjon. Og den ene jeg har hatt sex med er min forlovede, så ikke prøv å gi meg dårlig samvittighet!! Gud er den eneste dommeren! Kan ikke bare folk da leve slik de ønsker og la Gud ta seg av dommen?

God kveld til deg;-)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheTrådstarter
Hvis du utvider hobbylitteratursamlingen til å omfavne litt bredere psykologiske analyser av menneskelig adferd enn spillteori, vil du sikkert finne noen utmerkede beskrivelser av ditt reaksjonsmønster i denne tråden.

Heisann, jeg var litt kjapp, det var psykologi du skrev. Vel, det er jo hyggelig at du gir meg pseudo-velmenende råd, med den bonusen at du selv framhever deg som kunnskapsrik og smart.

Etter å ha skummet igjennom wikipedia sidene om ontology og metaphysics, kunne jeg ikke finne noe der som skulle gi deg noe fortrinn hva gjelder menneskelig adferdsanalyse, og heller ikke noe grunnlag for å hevde at jeg ikke kan forstå mitt eget reaksjonsmønster.

Hva gjelder mitt reaksjonsmønster så er det utelukkende konkurranseinnstilt ovenfor deg. Hva gjelder ditt reaksjonsmønster i tråden, så kan jeg jo spekulere på bakgrunn av hyppig bruk av fremmedord og stive formuleringer hva du ønsker å oppnå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerte meg, det var jeg som var trådstarter og "TheTrådstarter." Så er det litt lettere å holde orden på hvem som sier hva.

Snakk om blasfemi. Du snakker og omtaler meg som om jeg skulle være synden sjølv, men du selv bruker energi på å rakke ned på andre? Hav sier nå Jesus om dette da?!

Jeg vet ikke hva Jesus sier, jeg. Spør den kristne gjesten. (Hvis ikke det også var meg, da. :ler: )

Du skal gjøre mot andre, som du vil at andre skal gjøre mot deg. Virker det kjent? :)

Nei. Aldri hørt før.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skulle finne det bekvemt å ta en titt innom tråden igjen, Rosalind, kunne du kanskje unnvære et par ord til hobbyfolket. Jeg skjønner at du er svært så belest, men det kom liksom ikke helt fram hva innvendingen var til påstanden om at basisen for våre handlinger er egoistisk. Hva slags forklaringsmodell for våre handlinger finner du plausibel da, Rosalind? Jeg ga en enkel kortversjon av mine tanker, kanskje du også kan driste deg til en populærvitenskapelig innføring i dine metafysiske vurderinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hvis du er kristen selv som sier dette, så har du vel ikke oppfattet spesielt mye av Guds kjærlighetsbudskap?

Kan du forklare meg hva dette kjærlighetsbudskapet er?

Før du svarer:

http://www.religioustolerance.org/imm_bibl.htm

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/02/03/422270.html

http://bibelguiden.com/krigogkrigsforbrytelser.php

http://bibelguiden.com/drapoggrusomheter.php

Det står ingenting i bibelen om å ikke drikke?

"For det er nok at I i den fremfarne livstid har gjort hedningenes vilje, idet I ferdedes i skamløshet, lyster, fyll, svir, drikk og skammelig avgudsdyrkelse;"

1Pet 4:3

"misunnelse, mord, drikk, svir og annet slikt; om dette sier jeg eder forut, likesom jeg og forut har sagt, at de som gjør sådant, skal ikke arve Guds rike."

Gal 5:21

"La oss vandre sømmelig, som om dagen, ikke i svir og drikk, ikke i løsaktighet og skamløshet, ikke i kiv og avind,"

Rom 13:13

"Og drikk eder ikke drukne av vin, for i det er der ryggesløshet, men bli fylt av Ånden,"

Ef 5:18

Bibelen online: http://www.bibelen.no/

Svært mange tror på Bibelen uten i det hele tatt å ha lest eller tenkt særlig hard på hva som står der, og det de eventuelt har lest er nusselige bruddstykker som er plukket ut med største grad av kløkt, varsomhet og fornektelse. De som av ulike årsaker har fordypet seg i denne eventyrboken velger en litt annen linje: de unnskylder bibelversene med "tolkninger" og bortforklaringer. Vel, er Bibelen Guds ufeilbarlige og sanne ord, eller er den ikke? Jeg håper egentlig at flere kristne setter seg ned og leser Bibelen, og da fra perm til perm. Det betyr at de også får med seg de delene av den som beskriver den abrahamske guden som noe helt annet en kjærlig og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare meg hva dette kjærlighetsbudskapet er?

Før du svarer:

http://www.religioustolerance.org/imm_bibl.htm

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/02/03/422270.html

http://bibelguiden.com/krigogkrigsforbrytelser.php

http://bibelguiden.com/drapoggrusomheter.php

"For det er nok at I i den fremfarne livstid har gjort hedningenes vilje, idet I ferdedes i skamløshet, lyster, fyll, svir, drikk og skammelig avgudsdyrkelse;"

"misunnelse, mord, drikk, svir og annet slikt; om dette sier jeg eder forut, likesom jeg og forut har sagt, at de som gjør sådant, skal ikke arve Guds rike."

"La oss vandre sømmelig, som om dagen, ikke i svir og drikk, ikke i løsaktighet og skamløshet, ikke i kiv og avind,"

"Og drikk eder ikke drukne av vin, for i det er der ryggesløshet, men bli fylt av Ånden,"

Svært mange tror på Bibelen uten i det hele tatt å ha lest eller tenkt særlig hard på hva som står der, og det de eventuelt har lest er nusselige bruddstykker som er plukket ut med største grad av kløkt, varsomhet og fornektelse. De som av ulike årsaker har fordypet seg i denne eventyrboken velger en litt annen linje: de unnskylder bibelversene med "tolkninger" og bortforklaringer. Vel, er Bibelen Guds ufeilbarlige og sanne ord, eller er den ikke? Jeg håper egentlig at flere kristne setter seg ned og leser Bibelen, og da fra perm til perm. Det betyr at de også får med seg de delene av den som beskriver den abrahamske guden som noe helt annet en kjærlig og god.

De troendes forandring er under nåden om du skjønner, du er ikke den som skal dømme, men du selv skal bli dømt fordi du ikke tror på nåden i at Jesus Kristus døde for dine synder, bare da er du under Guds forandring i ditt liv,

I mine troendes år har jeg gått gjennom en prosess,

som var vanskelig i begynnelsen for jeg fikk vite fra dumme troende at etter jeg ble frelst, så måtte jeg vandre i helliggjørelse, å vandre lovisk, det er noe som nøytraliserer nåden, gjør den lunken,

men i det siste har jeg lært noe annet, og virkelig da, ble bibelen åpnet mye mer for meg, og det er at Guds kjærlighet for meg forandrer meg innvendig, jeg har Den Hellige Ånd til å virkelig lære meg nåden.

Det er ikke mulig for meg at du kommer med loviskheters piler, du bruker samme autoritet som djevelen som flakker rundt som en brølende løve, et symbol på at djevelen later som han er gud(løve).

Gjør hva du vil, men ikke alt gagner, Gud har gitt oss samvittighet, og her i Norge er den rotfestet i kristendommen, men Gud vil at Hans Ånd skal ta bolig i oss, da vil Han lære oss Ham og kjenne,

det har jeg gjort, om verden blir mørkere, betyr det ikke at jeg må gå samme vei, nei, jeg synes jeg går motsatt vei, og det er mer liv her, for livet tilhører i lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
religion er roten til alt ondt....

er vel ingenting som har skapt mer kriger eller drept mer mennesker enn religion,snakker ikke kun om kristne men om alle religioner.

Nei, det er det ikke. Mennesket er. Relegion har aldri drept noen , men det har mennesket. Ikke alle mennesker er onde av den grund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De troendes forandring er under nåden om du skjønner, du er ikke den som skal dømme, men du selv skal bli dømt fordi du ikke tror på nåden i at Jesus Kristus døde for dine synder, bare da er du under Guds forandring i ditt liv,

som var vanskelig i begynnelsen for jeg fikk vite fra dumme troende at etter jeg ble frelst, så måtte jeg vandre i helliggjørelse, å vandre lovisk, det er noe som nøytraliserer nåden, gjør den lunken,

men i det siste har jeg lært noe annet, og virkelig da, ble bibelen åpnet mye mer for meg, og det er at Guds kjærlighet for meg forandrer meg innvendig, jeg har Den Hellige Ånd til å virkelig lære meg nåden.

Det er ikke mulig for meg at du kommer med loviskheters piler, du bruker samme autoritet som djevelen som flakker rundt som en brølende løve, et symbol på at djevelen later som han er gud(løve).

Gjør hva du vil, men ikke alt gagner, Gud har gitt oss samvittighet, og her i Norge er den rotfestet i kristendommen, men Gud vil at Hans Ånd skal ta bolig i oss, da vil Han lære oss Ham og kjenne,

det har jeg gjort, om verden blir mørkere, betyr det ikke at jeg må gå samme vei, nei, jeg synes jeg går motsatt vei, og det er mer liv her, for livet tilhører i lyset.

Såvidt jeg vet hadde vi samvittighet før kristendommen kom til landet også.... og bibelen kan forstås igjennom normal respekt for menneskene, jorda og universet.

Jeg synes det er en dårlig sammenligning å sammenligne trådstarter med djevelen, ettersom djevelen i følge bibelen opptrer kamuflert og snakker med fløyelstunge. Trådstarter er hverken særlig kamuflert eller snakker med fløyelstunge.

Etter mitt syn kan man finne "djevelen" også i miljøer som påberoper seg å følge guds ord, gjennom at religionen brukes til å fordømme andre eller å karre til seg ressurser og andre goder (krig, misbruk, undertrykking av visse grupper osv.). På denne måten kan "djevelen" kamufleres som en som vil godt, men som egentlig er opptatt av å mele sin egen kake. Her kan man trekke tråder til karismatiske sektledere eller andre lignende individer, som får folk til å ofre både frihet og mulighetene til å ta individuelle valg uten å bli fordømt, gjennom å love bort gull og grønne skoger, guds nåde eller å tilby et såkalt kjærlig nettverk. Dette er merkelig ettersom bibelen sier at det bare er gud som skal dømme og ikke mennesket. Dette betyr at menneskelige ressurser som kunne vært brukt til gode ting som å nyte livet, ta vare på jordas goder på en respektfull måte og å vise godhet mot andre, blir misbrukt til å bruke tid på å støte bort og fordømme andre.

Nå er forresten jeg ikke særlig kristen, men jeg tenker på de kristnes djevel som et symbol på destruktive krefter som ødelegger for menneskeheten.

"Guds ånd" er for meg en symbolsk forklaring på at man er ydmyk og har respekt for mennesker, jorda, er glad for det man har, kan glede seg over de små tingene i livet, samt at man bruker energien sin på disse positive tingene.

Det jeg ville ha kalt gud, er det gode som finnes i menneskene og jorda vi bor på. Sola og lufta er også en del av "gud" og det finnes litt "gud" i alt som må være her for at vi skal leve.

Synd vil da etter mitt syn være å karre til seg mye mer ressurser enn man trenger for å leve, fordi man bruker for mye av jordas ressurser på seg selv og at dette igjen er tyveri fra verden.

Det er også tyveri fra verden å plage, mobbe og gjøre ting som stjeler livsenergien fra andre, for f.eks å hevde seg selv, fordi den kunne vært brukt til å gjøre gode ting. Vi må også lære oss å ta vare på oss selv og andre, mens vi passer oss for negative energier eller mennesker som bevisst stjeler energien vår for å hevde seg selv, fordi vi i kraft av vår tilstedeværelse kan utgjøre en positiv forskjell i verden for omgivelsene.

Evig liv er forresten (igjen etter mitt syn) en symbolsk forklaring på at vi alle er sammensatt av forskjellige bakterier,mikrober, grunnstoffer og gener som resirkuleres i naturen når vi dør, gjennom naturlig nedbryting og formering til neste generasjon. Når vi dør vil det altså ende opp med å være en bit av oss i alle etterkommerne, samt jordsmonn, planter og etterhvert også dyr som nyttegjør seg energien i plantene.

Det som enkelte imidlertid vil se på som en fryktelig deprimerende sak med "min religion" er at jeg vil hevde at meningen med livet er at vi skal være en del av sirkelen og ikke har noen større misjon eller oppgave enn å føre arten videre. Derfor bør vi passe på å ha det så bra vi kan mens vi er her og å passe på at de andre av arten "menneske" også har det bra og har overlevelsesvilkår.

Dette kunne jeg ha bablet om i all evighet,men jeg er ikke så fryktelig opptatt av å utvikle en religion, dette er bare en naturvitenskapelig livsinnstilling med et religiøst tilsnitt ... eller motsatt! Egentlig er jeg lite opptatt av å skulle kategoriseres med noen spesiell gruppetilhørighet,jeg trenger ikke det for å ha dette synet på tilværelsen.. det er temmelig logisk oppbygd, ned til mikrobiologisk nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.. dersom du kutter ut alt dette med guds nåde osv. så kan du koke det hele ned til levereglene i "Havamål". Spesielt dette med å drikke seg avsindig beruset, fordi det kan ende oppmed at man gjør dumme ting og påfører seg selv og andre skade.

Det samme står forresten nevnt i mye kampsportfilosofi.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.. dersom du kutter ut alt dette med guds nåde osv. så kan du koke det hele ned til levereglene i "Havamål". Spesielt dette med å drikke seg avsindig beruset, fordi det kan ende oppmed at man gjør dumme ting og påfører seg selv og andre skade.

Det samme står forresten nevnt i mye kampsportfilosofi.

Hva står det om nåde i havamål da om jeg tør spørre?, man kan lære mye i kampsportfilosofi. Men denne nåden har rot i en kjærlighetshistorie, som et kjærlighetsbrygg man drikker og ruser seg på, og gradvis forandrer seg innvendig så man slipper loven utenpå skrevet på steintavler to ganger. Ja, det står mye om ulver i fåreklær, men makten får de ved å trykke folk ned i loven, og de vil vri sannheten om til noe annet, fløyelstunge ja, djevelen kan opptre som en lysets engel, men ikke bare det, han flakker rundt som en brølende løve. Jesus Kristus overvant djevelen, uansett hvor mye djevelen prøvde å påvirke folk på den tiden.

Guds nåde være med deg selv om du tror bare på energier. Grei ting det, men man sliter seg selv ut med å fortelle om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klø:

Du har visst ikke lest ordentlig hva det er jeg skriver..og heller ikke fått med deg at det ikke var ditt innlegg jeg svarte på når det gjaldt "Havamål" eller kampsportfilosofi.

Og grunnstoffer og resten av det systemet jordkloden og universet er satt sammen av, er igrunn veldig håndgripelige ting.

Når det gjelder energier, så er kampen mellom det gode og det onde sentralt i kristendommen og må regnes som energier. Derfor tror du også i stor grad på energier, du har bare en annen måte å se det på, siden du personifiserer dem, selv om det står i bibelen at hverken gud eller den hellige ånd er personer eller har en bestemt form.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

HÆ?! Kan du oversette det der sånn at rasjonelle mennesker kan forstå det, eller er kanskje tungetale, babbel og selvmotsigelser en naturlig respons når desillusjonerte mennesker møter veggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ?! Kan du oversette det der sånn at rasjonelle mennesker kan forstå det, eller er kanskje tungetale, babbel og selvmotsigelser en naturlig respons når desillusjonerte mennesker møter veggen?

Ka hæ? hører du dårlig eller, hør nå her, denne veggen jeg har støtt er ganske fin den. rasjonelle mennesker forstår vel bare lol :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:klø:

Du har visst ikke lest ordentlig hva det er jeg skriver..og heller ikke fått med deg at det ikke var ditt innlegg jeg svarte på når det gjaldt "Havamål" eller kampsportfilosofi.

Og grunnstoffer og resten av det systemet jordkloden og universet er satt sammen av, er igrunn veldig håndgripelige ting.

Når det gjelder energier, så er kampen mellom det gode og det onde sentralt i kristendommen og må regnes som energier. Derfor tror du også i stor grad på energier, du har bare en annen måte å se det på, siden du personifiserer dem, selv om det står i bibelen at hverken gud eller den hellige ånd er personer eller har en bestemt form.

Baklager, dumt av meg asså, det må eg virkeli si asså.

jaja, man kan jo få lov å tro sitt, men jeg henger meg på en tro som er fedig nedskrevet, og når jeg finner troen helt bak mål, så skal jeg slutte å tro, men bibelen og troen slutter aldri å facinere for min del, den er umennesklig godt skrevet, og mener den kan appelere til alle personligheter bare man bøyer seg under for at det finnes en Gud, istedet for å hakke på den, så håper jeg det finnes nok kristne dere kan spør og grave, folk har forskjellig tro, så jeg går heller for å være personlig kristen hvor jeg har personlig felleskap med Gud mens jeg lytter til hva andre kristne har å si.

Gud har en bestemt form i bibelen, før Jesus for 2000 år siden, så har Gud ansikt, Han har rygg, Han vandrer i Edens hage, ja meget likt bilde av hva vi er. Men når vi ble syndige så ble Han som et altfor sterkt lys for oss som vi såvidt tåler å se på. Så hver den som tar imot Jesus, død eller levende, Han vil kunne se Gud. Energier blir for mye svada snakking for min del, men hei, det er forståelig at folk tror det. Kansje hadde jeg hengt meg på bølgen av energitroen om jeg ikke hadde trodd bibelen, for de er ute etter indre fred, noe vi fleste er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk søker som oftest etter en bestemt religion fordi de søker indre fred, som gir livet mer mening. Jeg for min del ser så mye mening i det å leve, at jeg ikke føler noen trang til å finne en dypere mening, ut over det at kretsløpet fortsetter å sirkulere, eller å sørge over at jeg ikke blir direkte reinkarnert

Reinkarnering ser jeg forresten også på som et slags naturlig kretsløp ettersom alle levende vesener påvirker de andre på en eller annen måte, men min forståelse av reinkarnering er at omtrent alle jeg har med å gjøre, vil påvirkes av meg på godt eller vondt. Vi bærer en liten bit av alle vi noensinne har møtt med oss. For eksempel vil min mormor være "reinkarnert" i meg, fordi hun ga meg mange fine stunder og lærte meg mye. Dette kan jeg overlevere til etterslekten.

Iblant kan vi velge å ikke bli påvirket av dårlig påvirkning fra andre, fordi de da på en eller annen måte får makt over deg. Her kan vi ta eksemplet fra bensinstasjonen opp igjen, og si at dersom mannen blir kjempefrustrert og sint over det han egentlig vet er usaklige kommentarer, i den grad at han blir i dårlig humør store deler av dagen, så har han valgt å la den dårlige påvirkningen fra meg ta makt over seg. Og dette blir jo en avsporing fra det som han egentlig skal tenke på (f.eks. familien sin, gjøre en god jobb, gi god service o.l.) I stedet vil han kanskje være sur og grinete ovenfor familien og gi mindre god service.

Den andre formen for reinkarnering er når man blir brutt ned til grunnstoffer og bakterier som sirkulerer videre i naturen.

Så, dette fører til at jeg har et meningsfullt liv som går ut på at det egentlig ikke finnes noen dypere mening ut over å sørge for at arten overlever og at man skal ha det bra mens man gjør det, samtidig som man skal forvalte både fysiske og psykiske ressurser slik at etterslekta har det best mulig. Å utvikle evnene sine er også en ting som ligger sentralt, fordi man kan gjøre mye godt med å gjøre så godt som man kan. Først og fremst må man ta vare på seg selv og de aller nærmeste, men mens man gjør det, skal man tenke på at man ikke stjeler fra resten av verden med å være for opptatt av å karre til seg ressurser, eller å bryte ned andre mennesker for å hevde seg selv, men samtidig skal man ikke la seg tråkke på, fordi man er like mye verd som alle andre.

Jeg går ikke rundt og spekulerer i dette, det er rett og slett bare et logisk ressonement i at alt vi gjør er med på å påvirke oss selv og andre,at vi må ha respekt for naturen og menneskene rundt oss og at vi ikke bør se på oss selv som så opphøyd i forhold til andre arter at vi utrydder både deres og våre egne rammefaktorer for eksistens.

Egentlig har vi ikke noe større oppgave her på jorda enn en plante, som også fører arten videre og bidrar til miljøet rundt seg.

Noen synes selvfølgelig at dette høres bortkastet ut, for min del betyr det at jeg bare trenger å ha fokus på de viktige tingene og ikke på makt, rikdom eller andre slike ting. Veldig grei livsinnstilling, fordi det er nemlig det det er.. og ikke en religion, selv om det like gjerne kunne vært det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baklager, dumt av meg asså, det må eg virkeli si asså.

jaja, man kan jo få lov å tro sitt, men jeg henger meg på en tro som er fedig nedskrevet, og når jeg finner troen helt bak mål, så skal jeg slutte å tro, men bibelen og troen slutter aldri å facinere for min del, den er umennesklig godt skrevet, og mener den kan appelere til alle personligheter bare man bøyer seg under for at det finnes en Gud, istedet for å hakke på den, så håper jeg det finnes nok kristne dere kan spør og grave, folk har forskjellig tro, så jeg går heller for å være personlig kristen hvor jeg har personlig felleskap med Gud mens jeg lytter til hva andre kristne har å si.

Gud har en bestemt form i bibelen, før Jesus for 2000 år siden, så har Gud ansikt, Han har rygg, Han vandrer i Edens hage, ja meget likt bilde av hva vi er. Men når vi ble syndige så ble Han som et altfor sterkt lys for oss som vi såvidt tåler å se på. Så hver den som tar imot Jesus, død eller levende, Han vil kunne se Gud. Energier blir for mye svada snakking for min del, men hei, det er forståelig at folk tror det. Kansje hadde jeg hengt meg på bølgen av energitroen om jeg ikke hadde trodd bibelen, for de er ute etter indre fred, noe vi fleste er ute etter.

Synes du det er svada med oksygen, hydrogen, nitrogen, kalium, kalsium, fosfor, aluminium,jern, magnesium, zink, selen, og de andre stoffene vi er oppbygd av, det er da vitterlig årsaken til at du i det hele tatt har en slags form??? Hm... merkelig innstilling, jeg synes jo heller at du burde si at dette også er godkjente teorier innenfor kristendommen, fordi guds skaperverk anses som hellig.

Du har nok ikke lest bibelen nok nøye, det står til og med tips om hvordan et godt vekstskifte bør være og at man skal passe på jorda, fordi det er en av våre fremste oppgaver å passe på "guds skaperverk".

Det virker som om du bare får med deg de partene der du blir lovet evig liv og nåde, men tar man ikke vare på verden rundt seg så er det vel egentlig tvilsomt om man fortjener det... eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er svada med oksygen, hydrogen, nitrogen, kalium, kalsium, fosfor, aluminium,jern, magnesium, zink, selen, og de andre stoffene vi er oppbygd av, det er da vitterlig årsaken til at du i det hele tatt har en slags form??? Hm... merkelig innstilling, jeg synes jo heller at du burde si at dette også er godkjente teorier innenfor kristendommen, fordi guds skaperverk anses som hellig.

Du har nok ikke lest bibelen nok nøye, det står til og med tips om hvordan et godt vekstskifte bør være og at man skal passe på jorda, fordi det er en av våre fremste oppgaver å passe på "guds skaperverk".

Det virker som om du bare får med deg de partene der du blir lovet evig liv og nåde, men tar man ikke vare på verden rundt seg så er det vel egentlig tvilsomt om man fortjener det... eller hva?

Ikke oksygen og sånn jeg tenkte på, men sånn jeg ser på tv, "jeg føler hun har med sånn dårlig energi til gruppen, ja jeg må baksnakke til dere andre om det".

Men etter hva jeg leser, så er din tro basert på noe naturlig og valgene er frie, vel om dette så¨er, vil da ondskapen flykte? At jeg er Gudfryktig, får meg til å bremse mine småonde valg, men jeg higer etter å drikke mer av livets vann, som er nåden i Jesus Kristus, og dybden i bibelen som blir troens byggesten.

Da blir det lettere å være god uten å ha noe falskhet over det. Hva jeg fortjener når jeg påvirker med min tilstedeværelse hele tiden på godt og vondt, vil jeg ikke snakke om, Jesus har tatt min straff, heldiggrisen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...