Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Hvilken kleskode ønsker dere å ha til bryllupet deres? Vi skal ha et tradisjonelt kirkebryllup med påfølgende fest for 70-80-90 gjester, og jeg er litt usikker på hvilken kleskode jeg bør oppgi i invitasjonen.
Hønemora Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Vi he inga kleskode.... Mannen min nekta å ha noke kleskode i invitasjonen... Han meina på at når enn e bedd i bryllup, skal folk ha på sej de finaste dei he... So enkelt va de me den saka....
Gjest smotti Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Vi har smoking/mørk dress som kleskode.
Gjest Grafica Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Jeg stoler på at gjestene våre er intelligente nok til å ta på seg det peneste de har, som passer å ha på seg i sommerværet. Så vi setter ikke noen kleskode. Eneste jeg bekymrer for er mitt søskenbarn som er to år yngre enn meg... På bestefars begravelse for to år siden dukket hun opp i joggebukse og skatesko. Svarte, riktignok, men likevel.
Fun Light Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Eneste jeg bekymrer for er mitt søskenbarn som er to år yngre enn meg... På bestefars begravelse for to år siden dukket hun opp i joggebukse og skatesko. Svarte, riktignok, men likevel. Uff da, den var lei.. Vi hadde tenkt å sette "pent", men etter diverse innspill på KG så innser jeg at det kanskje er unødvenidg.. Da kan man like gjerne la det være.. Vi er invitert i bryllup i sommer, de droppet kleskode.. Men som gjest syns jeg ikke det gjorde noe, jeg stoler da nok på min egen dømmekraft til å kle meg riktig til et bryllup? Vet jo hva slags type bryllup de skal ha osv siden det er venninne.. Virker som det er mer og mer vanlig å ikke skrive noe som helst! Kleskoder kan jo skape forvirring også, så vet ikke om det bare kan forvirre fremfor å forklare..? :kaffe:
Betsy Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 "Det du føler deg fin i" er vår kleskode. Vi har understreket at vi ønsker en uformell bryllupsfeiring, så gjestene får gå med akkurat det de vil. Men det er ingen av gjestene som er i stand til å møte opp i hullete jeans e.l., og etter det jeg har hørt så har jentene/damene planer om å gå i kjole, og mennene har visst tenkt å ha på seg dress.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå