Gå til innhold

brud og brudgom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en ting som har slått meg. Er det viktig at brud og brudgom matcher? Jeg og min kjære har begge tenkt å overraske hverandre med valg av bekledning. Jeg skal ha en nydelig brudekjole i farge ivory, og jeg har i grunn ingen anelse om hva han har tenkt å velge. Men jeg vet at han har god smak, så det blir nok fint.

Men på grunn av dette er det jo en viss fare for at vi kanskje ikke matcher så godt? Med tanke på bryllupsbilder og sånn. Men er dette egentlig så farlig?

Det er vel også sånn at han skal ha en knapphullblomst som er lik min brudebukett ??? Da matcher man jo litt...

Jeg kunne jo sagt at han skulle funnet et slips i farge ivory eller noe da. Men da røper jeg jo fargen på kjolen min.

Hva tror dere om saken? Hva har dere tenkt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg har tenkt er at knapphullsblomsten bør matche brudebuketten, og at han ikke bør ha f.eks. kritthvit skjorte siden jeg har ivory brudekjole. Han har ikke kjøpt antrekk enda, men jeg regner med at han klarer å plukke ut noe fint uten min hjelp.

Skrevet

Jeg visste heller ikke hva mannen min skulle ha på seg da vi giftet oss. Men jeg hadde jo valgt kjolen min lenge før han plukket ut sitt antrekk, men det han gjorde var bare å ta antrekket opp mot noen kjoler i forskjellige farger. Det finns ikke mange skjorter som er kritthvite lenger, det fikk vi beskjed om, fordi de er vanskeligere å holde fine for de som leier ut. Lykke til på den store dagen!!

Skrevet

Jeg har vært i bryllup der det skjedde det du skriver om, de skulle overraske hverandre. Jeg reagerte på at hun var i en nydelig ivory kjole, og han var med "blåhvit" skjorte og hansker. Hun så rett og slett skitten ut ved siden av ham, og mistet helt glansen. Det var rett o slett trist å se på. Så akkurat på det punktet kan det være lurt å matche litt. Men er det så viktig at han vet absolutt ingenting om kjolen din? Det er ekstremt mange brudekjoler i ivory i salg i dag, det er nesten vanskelig å finne en som ikke er det. Hvis jeg var deg ville jeg bedt ham velge ivory istedenfor kritthvitt. Hvilke andre farger han/dere har tror jeg ikke skal ha så mye å si.

Skrevet
Jeg har vært i bryllup der det skjedde det du skriver om, de skulle overraske hverandre. Jeg reagerte på at hun var i en nydelig ivory kjole, og han var med "blåhvit" skjorte og hansker. Hun så rett og slett skitten ut ved siden av ham, og mistet helt glansen. Det var rett o slett trist å se på. Så akkurat på det punktet kan det være lurt å matche litt. Men er det så viktig at han vet absolutt ingenting om kjolen din? Det er ekstremt mange brudekjoler i ivory i salg i dag, det er nesten vanskelig å finne en som ikke er det. Hvis jeg var deg ville jeg bedt ham velge ivory istedenfor kritthvitt. Hvilke andre farger han/dere har tror jeg ikke skal ha så mye å si.

jeg tror du har et godt poeng der :) skal snakke med han sporen straks ;)

Skrevet

enig med over, at man bør sjekke litt fargene, at det ikke er noe som skjærer seg helt.

I tillegg så syns jeg antrekkene bør matche i tidsepoke eller grad av selskaplighet.. Så om bruden har gått for noe som ikke er den helt ordinære stroppløse prinsessekjolen, så kan det være greit å ha det i bakhode.. slik at man på en måte kommer i samme stil. Om hun har en veldig enkel brudekjole, eller en som ikke er fotsi, og han kommer i kjole og hvitt så ser det kanskje litt pussig ut. Eller om hun har 50-tallskjole og han kommer i sjakett..

Skrevet

Helt enig!

Min elskede tok faktisk ikke sjansen, så han spurte meg om jeg kunne være med og se på antrekk til han. Jeg ble med, og vi fant fort ut at vi hadde tenkt i samme "baner" - dvs om formalitet på antrekket

Jeg har valgt en "galla"kjole - og han har også valgt det ypperste galla-antrekket for menn; Kjole og hvitt. Det blir dritlekkert sammen. Jeg har strepless kjole i farge "diamond white" - og den matcher flott hans hvite skjorte.

:) Åh jeg kjenner jeg kribler etter at dagen skal komme!

:danse::ball:

jeg må le når jeg ser for meg 50-tallskjole og sjakett... hahahahaha! virkelig morsomt!

enig med over, at man bør sjekke litt fargene, at det ikke er noe som skjærer seg helt.

I tillegg så syns jeg antrekkene bør matche i tidsepoke eller grad av selskaplighet.. Så om bruden har gått for noe som ikke er den helt ordinære stroppløse prinsessekjolen, så kan det være greit å ha det i bakhode.. slik at man på en måte kommer i samme stil. Om hun har en veldig enkel brudekjole, eller en som ikke er fotsi, og han kommer i kjole og hvitt så ser det kanskje litt pussig ut. Eller om hun har 50-tallskjole og han kommer i sjakett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...