Gjest Gjest_Lilja_* Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg skal gifte meg, men er egentlig helt grønn på alt som har med hva man trenger å gjøre. Er det sånn at man har med servise/bestikk/glass og slikt til festlokalet selv? Rent bortsett fra hvis det er på en restaurant eller et hotell da kanskje... For jeg har liksom ikke lyst til å spise på "hva som helst". Vil jo at det skal være min stil...
Hønemora Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Spm e no om kor du eventuelt skal ha bryllupe? Men dei fleste lokale he nok service, bestikk, glas osv... De må en nesten spørre om når du ser på lokala. Å eventuelt kor monge der e service til... Veit om dei so he invitert 140 stk, å der kun er service til 20 stk... Not nice Men om du er kresen på service du skal ete av, so kan de hende hotell/resturang e tingen
Gjest *Ulla* Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Jeg har lurt på noe av det samme. Er det ikke lov å ta med eget hvis man skal ha det i et lokale som har et servise fra før? Da mener jeg ikke hoteller, men lokaler som gjerne er kun for ulike festarrangementer.
DDuck Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Som regel har plassene serviser som de enten leier ut pr kuvert eller låner ut i samme pris som lokalet... Du må jo nesten bare sjekke i det lokalet du har tenkt på... Men hvis du har tenkt å kjøpe servise til alle sammen selv blr du jo garantert å ruinere deg om du ikke kjøper pappfat
Gjest AnneShirley Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Men hvis du har tenkt å kjøpe servise til alle sammen selv blr du jo garantert å ruinere deg om du ikke kjøper pappfat Det kommer jo helt ann på typen bryllup. Har man få gjester kan man jo til og med ha serviset fra før (eller supplere så man får mange nok uten at det blir en latterlig stor utgift.. da har man i tillegg servise til senere anledninger). Og så kommer det selvfølgelig ann på hvilket servise man kjøper (prisnivå).
Gjest Phoenix Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Noen jeg kjenner kjøpte inn servise, glass og bestikk til sin fest, de hadde en god del gjester. De bruker dette når de har større fester, og låner ut til venner og kjente
Sjefs-snipa Skrevet 27. juli 2008 #7 Skrevet 27. juli 2008 Som de andre sier kommer det an på hvilken type fest. Vi fikk designet et eget porselens-servise med monogrammet vårt på: lekkert og romantisk! Men, selvsagt dyrt... Vi så imidlertid på det som en investering- for vi er veldig glade i å arrangere store middagsselskaper og andre festligheter.
Rioja Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 Vi leide servise, bestikk, vin og cognacglass hos et glassmagasin også kjøpte vi inn vannglass, drinkglass og vannkarafler på Ikea. Av det vi kjøpte inn ga vi bort det meste til de som på en eller annen måte hadde hjulpet til. Vi hadde 96 gjester, og selv om lokalet vi leide hadde dette, var det forskjellige tallerkener og glass, og vi ønsket at bordet skulle se pent ut med likt servise. Og det var absolutt ikke dyrt å leie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå