Gå til innhold

Gode produkter til en rimeligere penge i USA, kom med gode tips til meg! :)

Anbefalte innlegg

Gjest Odense
Skrevet

Hei!

Skal til New York i beg. av juni og skal vere der i en uke, har allerede begynt å planlegge litt hva jeg skal satse på å kjøpe spesielt nå når dollaren er så lav.

Jeg har bestemt meg for og kjøpe en god del ny sminke og hudpleie.

Selger de mineral sminke som Glo og ID på kjøpesenterene der eller må en kjøpe slike produkter med hudpleieren der også?

Noen tips til gode hudpleie merker som en får god valuta for? Jeg bruker Decleor nå, selger de de i USA? Kanskje jeg skulle satse på Dermalogica? Har brukt dette før, og er godt fornøyd, selger de dette på parfymerier?

Tar gjerne imot gode kjøpetips, har tenkt å se litt på Guess klokker siden det er vell nesten halvparten av pris i USA. Også veskene er mye rimeligere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på her siden jeg skal en uke til New York i desember. Jeg har lyst på en Guess klokke, de selges jo til en tredjedel av prisen der borte. I tillegg kommer jeg nok til å kjøpe endel kosmetikk, ja.....

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

.

Endret av Ansjoni
Skrevet

Jeg og reise til USA i juni. Komme til å handle dyre solbriller, vesker, og kosmetikk...Hårprodukter får jeg såpass billig uansett via Lookfantastic eller Ebay, ikke så mye å hente igjen der. Bedre med de større innkjøpene synes jeg :D

Skrevet
Hei!

Skal til New York i beg. av juni og skal vere der i en uke, har allerede begynt å planlegge litt hva jeg skal satse på å kjøpe spesielt nå når dollaren er så lav.

Jeg har bestemt meg for og kjøpe en god del ny sminke og hudpleie.

Selger de mineral sminke som Glo og ID på kjøpesenterene der eller må en kjøpe slike produkter med hudpleieren der også?

Noen tips til gode hudpleie merker som en får god valuta for? Jeg bruker Decleor nå, selger de de i USA? Kanskje jeg skulle satse på Dermalogica? Har brukt dette før, og er godt fornøyd, selger de dette på parfymerier?

Tar gjerne imot gode kjøpetips, har tenkt å se litt på Guess klokker siden det er vell nesten halvparten av pris i USA. Også veskene er mye rimeligere..

Forresten har aldri sett at de selger Decleor i USA. Om de gjøre det ble det absolutt mye dyrere for det er ikke en amerikansk merke uansett...

Er litt usikkert hvor du finne Glo og ID. Sikkert litt større kjøpesentere, eller dayspa/salong type plasser. Dermalogica og mange andre hudpleieprodukter ofte selges dyrere i butikkene (selges som regel kun på hudpleiere og salonger) og du finne de billigste på nett i USA, men jeg regne med du har ikke addresse som du kan sende til på forhand?

I USA har de ikke akkurat parfymerier som finnes i Norge, parfyme selges i "department stores" som Macy's, Bloomingdales, osv.

Det jeg kjøpe mest av er egentlig klær og kosmetikk...og vesker ;)

Skrevet

Jeg var i New York en uke i påsken... Byen er et shoppingeldorado uten sidestykke! Jeg eeeelsker den byen!

ID, og mange ande parfymerimerker får man kjøpt på Sephora. 9g foundation koster $25 + sales tax (8,375%). Dermalogica så jeg ikke i noen butikker, men så er det ikke sikkert jeg kikket godt nok heller... Men Sephora var en knall butikk. Ligger mange filialer rundt omkring i byen, bl.a. en midt på Times Square. Den er hvertfall lett å finne! :) Og lurer du på hvilke merker de fører på Sephora så finner du det på hjemmesidene deres, www.sephora.com

Ellers så er amerikanske merker veldig billig nå. Alle de store merkene har egne butikker, men man kan også gjøre en god deal på Macy's. Her lønner det seg å ta en tur til informasjonsskranken, vise passet sitt og få rabattkort på 11%. Gjelder alt du handler på Macy's i en mnd. Ganske genialt. Macy's er litt som Steen & Strøm - bare myyyye større. Andre merker som ikke er amerikanske er ikke like billige... Tittet såvidt på en Mulberryveske, og der hadde jeg ikke spart mer enn noen hundrelapper. DKNY vesker derimot... BILLIG!!

Også har man jo Century 21, som ligger rett ved Ground Zero. Der får man designerklær og sko til bra priser.

Du er heldig som skal dit... jeg vil og. Jeg må bare spare litt penger først! :fnise:

Gjest Odense
Skrevet

Etter det jeg har sett så har Macys utrolig mange merker når det gjelder klær og tilbehør, kommer til å handle en del klokker og vesker der..

Men de har ikke de kjente mineral sminkene , men da får jeg finne en Sephora butikk, tror ikke de blir vanskelig..hehe..

De hadde MD hudpleie, har aldri brukt det, men har hørt det er bra..Ellers så er Clinique billig..

Kom gjerne med flere tips :blomst:

Gjest Ansjoni
Skrevet

Da jeg var innom century 21 fant jeg ingenting...Syns det var rotete der. Men skal tilbake i mai, så kommer sikkert til å ta turen innom igjen ;)

Ellers så er jo nordstrom rack et godt alternativ. Samt det er som regel alltid noen reoler med salg på Macy's

Skrevet

ID har jeg sett på Sephora. Der har de egentlig det meste av sminke og hudpleie. Deriblant en skikkelig god hudpleieserie som heter DDF. Jeg pleier å hamstre av den serien. Solbriller får man kjøpt til litt under halve prisen av hva det er i Norge. Klokker er også billig. Jeg kjøpte min Tag Heuer for 12.000 og hjemme koster den 20.000.

Guess har egne butikker flere steder med kjempegodt utvalg.

Ellers kan Macy's og Bloomingdales anbefales. Bloomingdales har svært godt utvalg av parfyme og kule merker. Macy's har også en del, men det er gjerne de litt mer klassiske merkene.

Hårstæsj er også billig, har sett at de har egne butikker med bare hårprodukter. Tror jeg ga ca. 60 kroner for en flaske Big Sexy Hair.

Egentlig er det bare å shoppe i vei, det er bare tiden det står på.. ;) Sentrene er så giga at det tar evigheter å komme gjennom. Kos deg! :)

Gjest hensti
Skrevet

Hei,

Var i New York for noen uker siden. Et eldorado for de shoppingglade og det er jeg! Kjøpte to GUESS klokker på Macy's og de kom på ca 1100,- kroner tilsammen! Joggesko, feks Nike Shox, er også veldig billig. Converse finner du til ca 250 kroner. Fant ikke så mange fine her, men det ligger visst en Converse-butikk i Soho som har stort utvalg. Kjøpte også Hunter gummistøvler til rundt 500 kroner. Gled deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...