Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg har tilbud om å få en gammel duftjasminbuske. Jeg bor på nyoppført byggefelt med dårlig, leirete jord. Tomten er solrik, med endel blåst. Kan jeg ta sjansen på at den slår rot her?
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Hvis du tenker på det som (også?) kalles skjærsmin på norsk, tror jeg de tåler mye. Foreldrene mine har en slik busk som står i leirjord, ganske skyggefullt i Osloområdet, og den er både stor og pen og blomstrer masse hvert år. Jeg vil også tro at de tåler endel sol.
absinthia Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Jepp, de tåler mye. Bor på et fuktig, forblåst sted med mye leirjord og de er veldig populære her. Sol burde heller ikke være noe problem, såfremt du vanner om det blir tørkeperioder.
Gjest Gjest_selva_* Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Vi har også Jasmin og her vokser den og trives godt. Vi bor på vestlandet og på tomten her er jorden fuktig og den får mye sol. Tror den er ganske så hardfør:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå