Gjest Gjest Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Vi er en venninnegjeng som skal til New York sammen i sommer. Ingen av oss har vært der før. Vi ønsker å bo i et koselig område, med gangavstand til kafeer og barer. Gjerne noen severdigheter også. Noen som har konkrete hotellanbefalinger (gjerne billig) eller vet om områder hvor vi bør se etter hotell? Tusen takk
gard Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Hei New York City er en stor by så du må nok beregne å ta subway eller taxi for å komme deg litt rundt samme hvor du har hotell. Sist jeg var i NYC var hotellene så dyre på Manhattan (over 300$ per natt) at vi valgte å bo på Quality Inn i Long Island City. Det er kun to stopp til Manhattan på subway så det var ikke noe problem å komme seg rundt. Dersom du bestiller hotell husk å ta i betraktning at det ofte kommer skatter og avgifter i tillegg til prisen som er oppgitt. Her er mitt reisebrev med bilder, linker og kart http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . kanskje du kan finne noe nyttig info der til å begynne med.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Jeg pleier bo i midtown sånn at jeg kan gå både til Battery Park i ene enden og Central park i den andre. Lange avstander, men man ser jo ikke stort fra t-banen. Er dere shoppere er midtown også bra, med de store butikkene som Macy's og Bloomingdales, og for den del Disney-butikken og Toys R Us.
Rosenrød Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Vi lurer på å bo i nærheten av Times square, er det et greit sted?
Lilith Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Vi bodde på Hotel Edison i februar, og synes det var topp! Det ligger rett ved Times Square.
ringblomst Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Anbefaler Pod Hotel hvis dere vil bo rimelig og ha god lokasjon ifht Midtown. Er veldig dyrt med hotell i New York, men Pod var ikke så ille. Ellers kan det lønne seg å bo i Downtown.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Times square er en perfekt lokasjon. Kan være lurt å bo i et hotell som har noen etasjer for å komme opp og dermed slippe støy fra gaten. Hilton Times Square er glimrende, med fantastisk utsikt i høyden. Er ikke dyrt med dagens $ kurs...
evilla Skrevet 27. april 2008 #8 Skrevet 27. april 2008 Vi skal ti NY i sommer. Og har bestilt på The Moderne på Manhattan. Vet ikke så mye om det, men jeg har lest en del gode anbefalinger om det, og det var ganske billig. Det er lurt å sjekke opp hotellene på www.tripadvisor.com.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå