Gjest Embla s Skrevet 11. mai 2003 #1 Del Skrevet 11. mai 2003 Jeg var i Torggt (Oslo øst) og spiste i ettermiddag. På veg hjem ser jeg et opptog; Masse mennesker i tog med paroler. Jeg tenkte det kanskje var en demonstrasjon for/mot ett eller annet og kjørte slik at jeg møtte dette toget. Ifølge parolene er det profeten Muhammed (el Mohammed)? sin bursdag i dag. (Gratulerer med dagen). Det var med andre ord et slags 17. mai tog til ære for Profetens bursdag. Vel og bra. Men noe slo meg: Det var ikke en eneste kvinne/jente i hele lange toget!!! Kun gubber, menn og gutter i ulike størrelser og varianter. Så jeg undrer: Hvor var mødrene/kjærestene/konene/døtrene? Hvorfor gikk ikke de i tog? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 11. mai 2003 #2 Del Skrevet 11. mai 2003 Husk at muslimske kvinner ikke er så vant til å bevege seg så mye utendørs, og hvorfor i allverden skulle de gidde å hoje og hyle pga en mohammeds fødselsdag? Kanskje de heller var hjemme og spilte playstation? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 11. mai 2003 #3 Del Skrevet 11. mai 2003 Kanskje de heller var hjemme og spilte playstation? Selvfølgelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 11. mai 2003 #4 Del Skrevet 11. mai 2003 Kanskje det, ja. Eller Nintendo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 12. mai 2003 #5 Del Skrevet 12. mai 2003 Husk at muslimske kvinner ikke er så vant til å bevege seg så mye utendørs, og hvorfor i allverden skulle de gidde å hoje og hyle pga en mohammeds fødselsdag? Kanskje de heller var hjemme og spilte playstation? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 12. mai 2003 #6 Del Skrevet 12. mai 2003 Embla s skrev: Men noe slo meg: Det var ikke en eneste kvinne/jente i hele lange toget!!! Kun gubber, menn og gutter i ulike størrelser og varianter. Så jeg undrer: Hvor var mødrene/kjærestene/konene/døtrene? Hvorfor gikk ikke de i tog? Lurer du virkelig på hvorfor....???? :o Ikke hørt om kvinnesynet i den islamske verden du da......??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. mai 2003 #7 Del Skrevet 12. mai 2003 Er det ikke sånn det er, da? Mannen er ute, og kona er inne og passer barn og hus? Synes ikke dette var noe overraskende, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 12. mai 2003 #8 Del Skrevet 12. mai 2003 Er det ikke sånn det er, da? Mannen er ute, og kona er inne og passer barn og hus? Synes ikke dette var noe overraskende, jeg! Jess! Mannen er ute og gjør hva han vil, mens kvinnen er i løpestreng mellom kjøkkenet og soverommet..... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 12. mai 2003 #9 Del Skrevet 12. mai 2003 Det overassker meg ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2003 #10 Del Skrevet 12. mai 2003 Nei, vi norske menn har mye å lære av andre når det gjelder familiepolitikk... ...AU... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M-ling Skrevet 12. mai 2003 #11 Del Skrevet 12. mai 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest embla s i.i. Skrevet 12. mai 2003 #12 Del Skrevet 12. mai 2003 Embla s skrev: Lurer du virkelig på hvorfor....???? :o Ikke hørt om kvinnesynet i den islamske verden du da......??? eh, vel ikke hørt om retoriske spørsmål du da? Jeg har selvfølgelig hørt om dette kvinnesynet, men det var allikevel ganske rart å se et slikt opptog som feiret noe veldig essensielt og samtidig se det totale fraværet av hunkjønn. Det provoserte meg mye mer enn foreksempel å lese om fenomenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 12. mai 2003 #13 Del Skrevet 12. mai 2003 Det overassker meg ikke i det hele tatt. ja, det slo meg også. Men trist er det at det skal være slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 12. mai 2003 #14 Del Skrevet 12. mai 2003 Det ser ut som dere småjenter glemmer at kvinner stort sett er usynlig i det offentlige, - ihvertfall på verdensbasis. Nå har jo vesten og norge kjørt litt andre rettigheter for kvinner, enn det som er vanlig ute i den store verden. Men det betaler seg jo, vi har jo alle disse ulempene med titusenvis av kvinner som rekende gatelangs spaserer og hyler hver første lørdag i mai, hvert eneste år. Hvorfor kan ikke vi i vesten lære litt av andre kultures håndtering og løsninger når det gjelder kvinnehyl og kvinnemas? Å fjerne kvinner helt fra det offentlige rom vil være et stort fremskritt for den offentlige ro og orden. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 12. mai 2003 #15 Del Skrevet 12. mai 2003 Når jeg tenker meg om er jo kvinner årsaken til all elendighet vi har. Hvorfor dem ikke er på gata skyldes jo menn plutselig. Kvinner tar aldri ansvar for noe som helst. Hvem får skylda for anorexiaer og alle bulimiene som går rundt nå? Når det gjelder spisevegring, har jeg ved flere anledninger fått høre at det skyldes menn...Menn synes ikke om svære dundrer på 140 kg.... Derfor er der vårt ideal, som får kvinner til å svelteihjel.... Slik tenker kvinner.... Er det rart en begynner å tvile på kvinners dømmekraft? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 12. mai 2003 #16 Del Skrevet 12. mai 2003 Muhammed hadde snudd seg rundt i sin grav hvis han hade visst hva disse gutta gjorde med hans lære... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 12. mai 2003 #17 Del Skrevet 12. mai 2003 Tror Muhammed har full forståelse for hvorfor det er nødvendig å iverksette disse.... eeh... tiltak mot kvinner. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 12. mai 2003 #18 Del Skrevet 12. mai 2003 D tror jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 12. mai 2003 #19 Del Skrevet 12. mai 2003 D tror jeg ikke. Ikke jeg heller! (Waco, du taper. Det er faktisk to mot en her nå ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amelie Skrevet 12. mai 2003 #20 Del Skrevet 12. mai 2003 Tell meg også! Tell meg også! Da er vi tre mot Waco, he he he *veldig glad i å vinne* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå