Gjest undrer Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Hva er d for noe?? Hva vil det si?? Noen som kan forklare meg d??
theamoren Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 jeg kan prøve... en vanelig kurve har to nivåer. Et lavt før eggeløsning og et høyt etter. Trifasisk er når kurven er lav før EL, høy etter, og så stiger enda et hakk høyere ca en uke etter EL. altså kurven har tre nivåer. En trifasisk kurve er ofte et tegn på graviditet... men ikke alle får en trifasisk kurve når de blir gravide.
Concertina Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 En trifasisk kurve er ofte et tegn på graviditet... men ikke alle får en trifasisk kurve når de blir gravide. Stemmer, men man kan ha trifasisk kurve uten å være gravid og. ts: det er altså snakk om kroppstemperatur - fra mens og til eggløsning så er kroppstemperaturen (basaltemperatur) lav - etter eggløsning så stiger denne, og som theamoren sier: noen får altså en ekstra stigning i kroppstemperaturen etter at egget har festet seg slik at temperaturkurven får tre faser, altså er trifasisk. Eksempel på trifasisk kurve (min kurve den måneden jeg testet positivt)
Gjest undre Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Tusen takk for svar, ble litt klokere der ja:) så altså viss du har trifasisk kurve er det stor sjangs for at en er gravid, min temp har vært lav før eggløsning litt høyere etter å enda litt høyere etter d igjen, håper på to blå nå :)
Hedda-78 Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Jeg tempet i to perioder. Den første var trifasisk, og jeg var ikke gravid. En andre var ikke trifasisk, men resulterte i kul på magen likevel. Så du trenger ikke være gravid selv om kurven er trifasisk (sorry, jeg er en gledesdreper....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå