Gjest Gjest Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Sikkert et veldig teit spørsmål, men vi hadde en diskusjon i dag på jobb om hvilken jobb som var minst tiltrekkende og hvorfor. Primært var det snakk om matbutikk. Hva mener dere?
Gjest Stjernedryss Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Ganske teit spørsmål ja. Hvis jeg måtte velge hvor jeg skulle jobbe ville jeg ha valgt barnehage. Jeg har jobbet i barnehage tidligere, synes det er koselig med barn, men vil ikke si at jobben var det helt store likevel.
lylly Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 butikk! i en barnehage er det veldig lite å gjøre, lønna er mye dårligere, og rett å slett litt "grisete".
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 butikk! i en barnehage er det veldig lite å gjøre, lønna er mye dårligere, og rett å slett litt "grisete". Lite å gjøre????
Nigo-san Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 I en barnehage har man en variert hverdag, og også (hvis man er innstilt på det) faglig utviklingspotensiale. Å jobbe i barnehage betyr ikke at man står stille ikledd en veiarbeiderdress og ser på at barn leker, det er flere utfordringer enn som så. Matbutikk er sikkert greit det også. Men jeg tror kjedsomheten lettere tar overhånd der, enn det gjør i en barnehage. I tillegg skal du lete bra lenge etter kunder som gir deg en kos når de går og sier at du er verdens beste- noe som skjer titt og ofte i barnehagen ved stengetid. Hadde de hatt ellers like betingelser, ville jeg absolutt valgt barnehagen.
ringblomst Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Kommer an på om det er matbutikk eller annen butikk? Hvis det var matbutikk det var snakk om, så ville jeg valgt barnehage med forbehold om jeg ikke kun være sjef for matbutikken . (hehe, kom til å tenke på om da vi spurte som barn om du ville ha bank eller butikk)
lylly Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 på småbarnsavdeling er det lite å gjøre. opptil 3 kvarter pause hver dag. i tillegg til all sovingen til barna som gjør at man sitt 3 voksne og ser 1-3 barn leke for seg selv. dag ut og dag inn. i matbutikk har du jo mye høyere lønn.... ca 35 kroner mer i timen... Du har en mer varierende dag med alt for mye å gjøre. og det er ok, for da går tiden fortere.
Nigo-san Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 man sitt 3 voksne og ser 1-3 barn leke for seg selv. dag ut og dag inn. I så fall synes jeg den barnehagen har et lite inspirerende opplegg for småbarna. Bare leke for seg selv dag ut og dag inn... Noe slikt har jeg heldigvis ikke vært ute for med egne barn. Men som arbeidstaker vil jeg være enig i at det høres kjedelig ut.
absinthia Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Jeg ville absolutt ha valgt barnehage. I en barnehage kan man få rørt på seg på varierende måter, bli godt kjent med mange forskjellige personligheter, bruke det man har av kreative evner eller interesse for dyr, natur, "herjing" og utendørsliv. Man har også god mulighet til å få være med å legge opp aktiviteter selv og får være ute i frisk luft. Har jobbet i butikk og ville klart valgt barnehage, selv i tilfeller hvor jeg hadde fått mye mindre betalt. Da jeg jobbet i butikk, måtte jeg være inne, når sola skinte.. ikke kunne jeg dra frem gitaren eller synge høyt, tegne i arbeidstida eller gå på tur, -dessuten (som en her oppe sa) ble det sjeldent klemmer fra kunder som sa at jeg var "verdens beste".
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Men ka slags jobb gir mest status da? Bare av nysgjerrighetens skyld... ka kan gjøres for at det skal bli mer liv i barnehagen der det er alt for mange voksne i forhold til barn? Hva gjør man egentli? Men i butikk så får man mange klemma fra de uttalige mange medarbeider!
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 På en lørdagsvakt i matbutikk gikk jeg 17000 skritt. ( Hadde skrittteller på meg). så at man får rørt på seg mer i barnehage skjønner jeg ikke?
Gjest *Mim* Skrevet 23. april 2008 #12 Skrevet 23. april 2008 For min del hadde jeg følt det mer meningsfylt å jobbe i en barnehage enn i en butikk.
absinthia Skrevet 23. april 2008 #13 Skrevet 23. april 2008 På en lørdagsvakt i matbutikk gikk jeg 17000 skritt. ( Hadde skrittteller på meg). så at man får rørt på seg mer i barnehage skjønner jeg ikke? Psst.. dersom det var mitt innlegg du siktet til så skrev jeg at man fikk rørt seg på mer varierte måter, ikke at man rørte seg mer. Da jeg jobbet i butikk, gikk jeg så mye på betonggulv, at jeg pådro meg skader i fotbladet, (selv om litt av grunnen sikkert var at jeg har hatt litt slitasje på føttene fra tyngre jobber innenfor gartneri og landbruk rett før dette) til tross for at det ikke var en stor matforretning, men en blomsterbutikk som jeg drev i noen år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå