Huldriél Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Hei! Trenger litt tips fra dere her som har vært på begge steder. Hvem er mest å anbefale? Har funnet tur til to voksne for 10 000,- ca med både fly og hotell i to uker, til Kos. Har vært sammen et halvt års tid når vi skal dra, så tenker en "kjærlighetsferie" samtidig med muligheter for litt festing og shopping ved siden av late dager ved strandkanten. Også muligheter for å oppleve kultur, dykke osv. Men så er greia da, vi så først på Kreta, men kom nå over Kos. Hva anbefaler dere?
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Kos er et mye mer ungdomssted enn Kreta. På Kreta er det alle slags aldersgrupper.
Anglofil Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 (endret) Har vært både på Kos og Kreta. Jeg likte Kreta best, husker at Kos var veldig dyrt. Skal sies at jeg var der som barn og at det også passer fint for barn, ihvertfall på et barnevennlig hotell. Uansett, i følge mine foreldre har vi aldri vært på en så dyr reise verken før eller siden (og vi har reist til utlandet hvert eneste år siden jeg var 3-4 år). Mvh Yvonne Endret 24. april 2008 av Yvonne
Gjest Gjest_Madelene_* Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Kos har jo rykte på seg for å være en party-øy - veldig mange unge som reiser dit om sommeren. Det er litt roligere der på våren og høsten. I Kos by kan det være dyrt, men du har mange mindre byer rundt på øya hvor prisnivået er det halve av det det er i Kos by. Jeg har bodd både i Lambi som er en liten plass rett utenfor Kos by hvor du har tavernaer og strand og kort vei inn til Kos by om du vil ha litt party en kveld. Fint er det også i Tigaki, en by som ligger på nordvest siden av øya. Her er det kjempefin strand og veldig koselig synes jeg da. Det er masse å se og finne på på Kos. Blant annet er det fint å leie sykkel og dra rundt. Husk at det er strender langs 50% av kysten så det er lett å finne sin egen fine plass. Når det gjelder Kreta så spørs det jo litt på hvor på Kreta du reiser. Du finner party hele døgnet der også hvis du vil. Og familiesteder, og kultur-opplevelser og stille roligere småsteder. Du kan få party hele døgnet i Hersonissos, shopping i byen Heraklion hvor det også er et stort museum hvor mange av tingene som er funnet på Knossos er utstilt. Knossos må du også besøke. Agia Marina og Platanias er vel mest for barnefamilier (?) - mens jeg synes at Chania er veldig fint. Her finner du utesteder, shopping og en kjempefin havnepromenade hvor det er koselig å sitte. Ville kanskje valgt Kreta og Chania jeg om jeg skulle på en romantisk ferie for to. Jeg liker begge stedene jeg.
Anglofil Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Vil bare understreke at vi ikke bodde i selve Kos by.(..) Mvh Yvonne
Purple Basil Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Foretrakk Kos jeg... Kjedet meg på Kreta...
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Foretrakk Kos jeg... Kjedet meg på Kreta... Hvorfor kjedet du deg på Kreta? Hvorfor foretrekker du Kos? Det kan jo hende at det som kjedet deg vil være det rette for andre for eksempel så derfor er det fint om du utdyper litt. Umulig å ta noen lærdom av dine "råd" ettersom man ikke vet hva som ligger bak det at du kjedet deg og foretrakk et sted fremfor et annet. Jeg vet ikke om jeg skal velge bort Kreta bare fordi Josefin88 kjedet seg der...
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2008 #8 Skrevet 27. april 2008 Nå har jeg bare vært på Kos,men har vært der 8 ganger, og reiser ned igjen i mai. Jeg trives veldig godt der, alle sier at det er en party-øy, men det er kun i "bargata" det er party, og man må jo ikke gå ditt. Hvis dere reiser til Kos så anbefaler jeg at dere velger et hotell i byen, og heller leier bil og reiser rundt. Du kan jo lese litt om Kos her: http://www.kos-hellas.com/ Jeg anbefaler Kos på det varmeste, men Kreta er sikkert også bra, har lyst til å reise dit selv jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå