Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Vil kun gener bestemme hvor på kroppen man legger på seg, eller har det noe å si hvordan type mat man spiser?
Malibulita Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Dette kan jeg ikke så veldig mye om, men jeg vet at enkelte næringsstoffer legger seg rundt magen, og enkelte lenger nede. Dette har noe med hvor kroppen vil hente energi fra i forskjellige sammenhenger, så den legger karbohydrater(hvis jeg ikke husker helt feil nå, ) rundt magen. Derfor man får ølmage, noe som ikke bare er oppskrytt. Det sies jo også at for en kvinne er det sunt å ha litt å gå på fra hoftene og ned, men magefett er fy fy. Da sier det seg vel selv at det er de usunne matvarene som legger seg rundt livet? Likevel er det nok også genetisk, for om man spiser det samme så har man jo uansett forskjellige kroppsformer.
Gjest Bolledeig Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Vil kun gener bestemme hvor på kroppen man legger på seg, eller har det noe å si hvordan type mat man spiser? Gener. Men enkelte typer mat fører til oppblåste (og dermed også større) mager, som f.eks raske karbohydrater, melkeprodukter etc.
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Nå svarte dere litt forskjellig da.. Men jeg spiser ganske sunt. Havregrøt til frokost, salat til lunsj og fisk eller kylling med grønnsaker til middag. Av og til ris eller potet til (da små mengder). Som regel må jeg ha litt saus også. Men så lenge jeg er innenfor "lovlig" kalorinivå så vil jeg gå ned i vekt, selvom jeg spiser karbohydrater og saus?
Malibulita Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 For å ha et sunt kosthold SKAL du spise karbohydrater. Enkelte dietter sier at du ikke skal det, men om du følger en slik vil det være en slankekur, og ikke noe varig. Saus er ikke noe du trenger, men om den ikke består av veldig mye fett vil du kunne spise litt av den likevel. Jeg går ikke inn og sier at det du spiser er nok og riktig, du sier ikke nok til at jeg kan vite det! Ved første øyekast virker det som du får i deg alt for lite av de viktige næringsstoffene, men jeg vet ikke om dette er alt du spiser i løpet av en dag.
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Jeg spiser i tillegg frukt og yohurt til mellommåltider. Da får jeg vel i meg alt jeg trenger? karbs fra havregrøt, potet/ris, protein fra kyllinsalaten og kylling til middag, og fett fra fisk og litt i alle matvarer liksom. fruktsukker og vitaminer fra frukt og grønt kalsium fra yoghurt. hehe.
Supraspinatus Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Gener. Men enkelte typer mat fører til oppblåste (og dermed også større) mager, som f.eks raske karbohydrater, melkeprodukter etc. Det er ikke helt riktig. Jeg blir ikke oppblåst av feks melkeprodukter og raske karbohydrater generelt. Men noen matvarer kan man bli oppblåst av, vil heller si det er noe individuelt. Salt binder vann, så det kan føre til at det bindes mer væske i kroppen, som igjen kan sees på vekten. Uten at dette har noe særlig betydning.
Darksun Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 dette er vel egentlig ikke så veldig vanskelig? Om du spiser mer enn du forbrenner så legger du på deg. Om du spiser mindre enn du forbrenner så mister du kilo. Gener spiller jo for hvor fort du forbrenner og alt det der, men i bunn og grunn gjelder det samme prinsippet for alle mennesker. Du kan rase ned i kilo om du spiser bare sjokolad, du må bare spise mindre enn du forbrenner. Dog er vel denne dietten ikke akkurat og anbefale. Og for å spise sunt skal du spise variert, alle matgrupper må med, ja tilogmed fett og sukker, som alle er så redde for.
Gjest GinaTricot Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Og for å spise sunt skal du spise variert, alle matgrupper må med, ja tilogmed fett og sukker, som alle er så redde for. Jeg er litt rar. Jeg er ikke noe redd for sukker (spiser ganske mye av det Men jeg er livredd fett! : S
Malibulita Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Og for å spise sunt skal du spise variert, alle matgrupper må med, ja tilogmed fett og sukker, som alle er så redde for. Man må spise fett og sukker(karbohydrater) ja, men det får man i seg mer enn nok av gjennom et sunt og variert kosthold. Dvs at man trenger ikke å tilsette ekstra fett i form av smør, og heller ikke karbohydrater i form av sukker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå