Gå til innhold

Gilmore girls

Anbefalte innlegg

Skrevet

TV'n står på i bakgrunnen, og jeg kan ikke la være å legge merke til at noe er skikkelig unaturlig med dialogen i Gilmore Girls. Det virker ikke som om de egentlig snakker med hverandre. Bare skikkelig mange ord skikkelig fort uten pause! Blir helt stressa..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.. det virker mer som en konkurranse om å lire av seg flest mulig ord på kortest mulig tid enn en faktisk samtale..

Unaturlig er det ihvertfall. "Vittighetene" kommer uten å ha tenkt seg om et millisekund engang.

Skrevet

Eksen mente at Gilmore Girls var stressende nettopp av samme grunn - jeg syns det bare er morsomt jeg og tenker at jeg skulel ønske jeg hadde sett på mange fler episoder :fnise:

Skrevet

Serien er jo kjent for nettopp dette - og dette gjøres faktisk med overlegg fra produsentenes side. Jeg kan godt skjønne at noen finner det stressende, selv synes jeg bare det gjør serien mer levende og vittig. Men hver vår smak. ;)

Mvh Yvonne :duskedame:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har plugga meg inn på denne serien et par ganger på trening, og jeg blir helt stressa av å høre på dem. Jeg er egentlig ganske glad i hurtig prat, men dette tar kaka.

Skrevet

Jeg har ennå ikke klart å se en hel episode av denne serien...

Utrolig stressende.

Gjest Wolfmoon
Skrevet
Serien er jo kjent for nettopp dette - og dette gjøres faktisk med overlegg fra produsentenes side. Jeg kan godt skjønne at noen finner det stressende, selv synes jeg bare det gjør serien mer levende og vittig. Men hver vår smak. ;)

Helt enig. Kanskje en sammenheng med at jeg synes mennesker som snakker veldig sakte er utrolig plagsomme!? hehe

Skrevet

Elsker Gilmore Girls. Synes dialogen er skarp og vittig. Mange morsomme referanser.

Skrevet

Samboeren synes også at det er masete, men jeg har alltid likt serien, men lenge siden jeg så nye episoder, vet ikk når de går... ?

Gjest Wolfmoon
Skrevet
Samboeren synes også at det er masete, men jeg har alltid likt serien, men lenge siden jeg så nye episoder, vet ikk når de går... ?

Siste sesong av serien er sendte, la ned etter 9 sesong var det vel!?

Skrevet
Siste sesong av serien er sendte, la ned etter 9 sesong var det vel!?

Jepp, det stemmer det. ;)

Skrevet
Elsker Gilmore Girls. Synes dialogen er skarp og vittig. Mange morsomme referanser.

:Nikke:

Disse kjappe replikkene er -slik jeg ser det- litt av GG sjarmen.

Men hver sin smak...

:skravle:

Skrevet

Kanskje det har med dagsform å gjøre. For kan godt kikke litt på det, men av og til (hvis jeg selv har mye å gjøre og sånn) så blir jeg utrolig sliten av mitraljøse-dialogen. Da blir det for mye med seks til åtte ord i sekundet! I går var kanskje en sånn dag..

Skjønner jo at det er med vilje at produsentene har gjort det, men når jeg blir obs på det så er unaturlig.

Jeg er glad forslaget om å skifte kanal kom, ellers hadde jeg aldri klart å fått det bort fra skjermen!

Skrevet

Har aldri reagert på at de snakker spesielt fort der -det er ikke så mye verre enn det jeg og noen venninner kan få til på en god dag :fnise:

Skrevet
Jeg er glad forslaget om å skifte kanal kom, ellers hadde jeg aldri klart å fått det bort fra skjermen!

Nei, man kan jo begynne å lure.

Skrevet
Har aldri reagert på at de snakker spesielt fort der -det er ikke så mye verre enn det jeg og noen venninner kan få til på en god dag :fnise:

:ler: Samme her.

Forøvrig synes jeg GG er ganske grei underholdning.

Gjest Lilleulv
Skrevet
TV'n står på i bakgrunnen, og jeg kan ikke la være å legge merke til at noe er skikkelig unaturlig med dialogen i Gilmore Girls. Det virker ikke som om de egentlig snakker med hverandre. Bare skikkelig mange ord skikkelig fort uten pause! Blir helt stressa..

jepp. spesielt hu mora, heregud å hu kakler :O har aldri klart å se på GG jeg..

Skrevet

Uff - nei, den serien egner seg ikke som "bakgrunnsmusikk" engang .. alldeles forferdelig, om jeg skal få lov til å si det.

Skrevet

Jeg elsker serien og er inne i en dvd-fase nå, har sett de to første sesongene på kort tid. Ja, de prater fort, men jeg synes de er morsomme. Men er enig i at det ikke er alle dager det passer - har litt med dagsform å gjøre her og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...