Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bredbånd via nextgentel, og er ikke fornøyd i det hele tatt. De suger!!

Har vært masse små feil med de, hele tiden. Bestilte også nextphone, noe jeg var fornøyd med, helt til idag. Den bare forsvant. Ingen summe tone, og når jeg gikk inn på kunde sidene, så sto det at nextphone ikke eksisterte, og at jeg ikke hadde noen fakura der. Jeg har en regning på nesten 900kr tilsammen, den var heller ikke der.

Ringte de, og de sa de skulle ringe opp igjen, for de hadde noe problemer, og de kunne ikke finne ut hva problemet hos meg var, før deres hovedproblem var løst.

Jejejeje! Vurderer å si opp hele nextgentel.

Er Telenor bedre?? Råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Her hadde vi også nextgentel, men hadde problemer hele tiden, og fikk aldri tak i de på telefon.

Vi sa opp hele driten, og nå har vi telenor. Mye bedre, og vi er kjempefornøyd.

Kundeservicen er kjempebra i forhold til nextgentel. Slipper å vente i timevis på å komme igjennom.

Skrevet

Jeg har helt motsatt erfaring. Jeg kommer aldri til å ha telenor igjen.

Vi hadde ngt tidligere i mange år og var kjempefornøyde. Ringer du litt utenom de vanligste tidene (lunsj og ettermiddag) var det aldri noe prolem å få tak i kundeservice der heller. Hadde vel de i 4 eller 5 år.

Så flyttet vi for ca 1 år siden og hadde velg mellom telenor og tele2. Pga leveringstid valgte vi telenor. Vi bestilte 12,5 mb linje og det fikk vi aldri noe annet sted enn på fakturaen.

Vi ringte de sikkert daglig da vi på det beste fikk 1mb og utover kveldene ble det bare verre og verre. De lovet bedring på sentralen osv, men ikke noe skjedde. Fikk stadig en dato osv.

Etter 6 mnd uten at det skjedde noe og alt bare ble verre, fikk vi til slutt 1000,- i reduksjon på regningene vi hadde betalt og vi fikk opphevet bindingstiden. Syns det var dårlig kompensjon for så mye tlf og tid vi hadde brukt på dette + dårlig linje, men vi kom ingen vei.

Har nå byttet til tele2 som har egen sentral her vi bor og bestilte 12,5 mb linje og får nå det vi betaler for og en stabil linje. Vi er veldig fornøyde med de.

Skrevet

Vi har hatt Telenor som internett-leverandør i over et år nå. Årsaken er at det ikke er noen andre tilbydere her ute i huttiheita. Jeg kan vel telle på ei hånd de få gangene nettet har vært nede. Og de gangene har jeg ringt kundeservice og fått problemet fixa på noen timer på det verste.

Jeg er sånn passe fornøyd med telenor, men kommer vel til å prøve en annen leverandør om det dukker opp noen rimeligere her ute. :)

Hadde forresten nextgentel som internettleverandør da jeg studerte der jeg bodde før, og opplevde oftere at nettet var nede da, enn nå. Men hadde kjappere linje og rimeligere abonnement der da.

Skrevet

Takker for tilbakemelding:) Jeg kommer til å si opp nextgentel, men vet ikke om jeg har råd til det akkurat no, må jo betale ut oppsigelse tiden i fram til neste Januar. Usj ta hele nextgentel.

Skrevet

Hm, jeg har knapt hatt et eneste problem med NextGenTel, jeg.

Skrevet
Takker for tilbakemelding:) Jeg kommer til å si opp nextgentel, men vet ikke om jeg har råd til det akkurat no, må jo betale ut oppsigelse tiden i fram til neste Januar. Usj ta hele nextgentel.

Prøv som oss. Send de skriftlig klage og nevn på alle feilene du har vært utsatt for og be om at det minste de gjør er å opphever oppsigelsestiden. Da står du fritt til å bytte...

Skrevet (endret)

Mitt inntrykk er at de som er fornøyd med NextGentel er de som ikke har trøbbel med linjene og trenger hjelp på kundeservice. De har bra ytelse og er ikke av de dyreste. Men kundeservicen kunne vært mye bedre.

Telenor hadde veldig dårlig kundeservice før, men den er blitt betydelig bedre. Den er ikke optimal ennå fordi man må snakke med en telefonsvarer og svare på ditt og datt før man får tak i en kundekonsulent. Men Telenor er blitt flinkere til å rette feil raskt og gi service. Internettjenestene deres er stabile nå. Det finnes andre som sikkert kan levere noe billigere enn Telenor, men prismessig er ikke Telenor helt håpløse lenger. Telenor har mange kunder fordi de kan tilby stabilt god internett forbindelse. For noen er det viktigere enn å spare en femtilapp i måneden.

Men man skal huske på at hvilken leverandør som kan gi best tjeneste er unikt for hver kunde. I et av eksemplene over kunne Tele2 gi 12MB fordi de hadde en ADSL DSLAM nærmere kunden enn Telenor. Dermed kunne Telenor gi kun 1 MB (noe som betyr at DSLAM'en er VELDIG langt unna kunden).

Derfor lønner det seg alltid å sjekke med ulike operatører om hva de kan tilby av reell ytelse der du bor. Det er surt når en operator tilbyr en hastighet og så kun leverer en mye lavere hastighet. Det er å lure kunden til å velge dem istedet for en konkurrent.

Før man velger operatør bør man stille seg spørsmålet om hva som er viktigst for valget. Er det ytelsen, prisen, stabiliteten på linjen eller god kundeservice som betyr mest? Husk at de operatørene med lavest pris ofte har dårligst kundeservice med lengst ventetider. De må jo spare penger noen steder for å holde lavere priser. NextGentel har uttalt tidligere at målet deres er å tilby høy ytelse til en lav pris, men at kundene ikke kan forvente den beste kundeservicen. Spesielt support på å sette opp internett på PC'en etc. Er man datakyndig så gjør ikke det noe fordi man kan fikse alt selv. Da er det greit å spare noen kroner mot å ikke få fullgod kundeservice.

Endret av Paladin
Skrevet
Mitt inntrykk er at de som er fornøyd med NextGentel er de som ikke har trøbbel med linjene og trenger hjelp på kundeservice. De har bra ytelse og er ikke av de dyreste. Men kundeservicen kunne vært mye bedre.

Telenor hadde veldig dårlig kundeservice før, men den er blitt betydelig bedre. Den er ikke optimal ennå fordi man må snakke med en telefonsvarer og svare på ditt og datt før man får tak i en kundekonsulent. Men Telenor er blitt flinkere til å rette feil raskt og gi service. Internettjenestene deres er stabile nå. Det finnes andre som sikkert kan levere noe billigere enn Telenor, men prismessig er ikke Telenor helt håpløse lenger. Telenor har mange kunder fordi de kan tilby stabilt god internett forbindelse. For noen er det viktigere enn å spare en femtilapp i måneden.

Henger på det her. Det som er verdt å vite dog, er at NextGenTel er den leverandøren som har hatt mest forbrukerklager (de har visst stått i særklasse), og har ikke arbeidet med dette så veldig, selv etter å ha blitt oppfølgt av Forbrukerinspektørene og TV2 Hjelper deg. Telenor har i det minste arbeidet kraftig for å få god kundeservice, og har få klager i nyere tid slik jeg husker.

Henger meg ellers på det Paladin sier om at små selskaper gjerne gir beste tilbudene, men at de til gjengjeld ikke kan garanteres å ha stabile linjer og heller ikke kan garanteres god kundeservice. Personlig så bytter jeg leverandør ofte, hvis målet er å få billigst mulig. Tilbudene endrer seg også ofte på slike små selskaper. Men NGT er ikke akkurat småselskap da. Men det er viktig å finne ut hva som er viktigst for deg, slik Paladin sier:

Før man velger operatør bør man stille seg spørsmålet om hva som er viktigst for valget. Er det ytelsen, prisen, stabiliteten på linjen eller god kundeservice som betyr mest? Husk at de operatørene med lavest pris ofte har dårligst kundeservice med lengst ventetider. De må jo spare penger noen steder for å holde lavere priser. NextGentel har uttalt tidligere at målet deres er å tilby høy ytelse til en lav pris, men at kundene ikke kan forvente den beste kundeservicen. Spesielt support på å sette opp internett på PC'en etc. Er man datakyndig så gjør ikke det noe fordi man kan fikse alt selv. Da er det greit å spare noen kroner mot å ikke få fullgod kundeservice.
Gjest Gjest_lulu_*
Skrevet

TA TELENOR.

NextGentel er det bare rot med. Ikke gjør det du kommer til å angre!!!!!!!!!!!

Skrevet
Hm, jeg har knapt hatt et eneste problem med NextGenTel, jeg.

Med dette så mener jeg at jeg ikke har hatt problemer med NGT når det gjelder kundeservice. Har gått fort å få hjelp de få gangene det har vært noe. Kanskje jeg bare har vært heldig.

Skrevet

Takker for lange svar :o)

Jeg skal prøve meg på å skrive mail til de, slik at jeg kansje slipper betale binningstiden. Samboeren min er ekspert på slikt :)

Etter 2 mnd som kunde hos nextgentel, må jeg si jeg har de midt oppi ræven. Huff! Har aldri hatt problemer med internett linjen egentlig, er bare DRITT elendig hjelp å få fra de.

Skrevet
Med dette så mener jeg at jeg ikke har hatt problemer med NGT når det gjelder kundeservice. Har gått fort å få hjelp de få gangene det har vært noe. Kanskje jeg bare har vært heldig.

Jeg har sikkert vært veldig heldig også. Jeg har ikke hatt noe problemer med NGT jeg heller, og hvis det har vært noe jeg har lurt på så har jeg kommet gjennom på linja med en gang og fått hjelp.

Skrevet
Men man skal huske på at hvilken leverandør som kan gi best tjeneste er unikt for hver kunde. I et av eksemplene over kunne Tele2 gi 12MB fordi de hadde en ADSL DSLAM nærmere kunden enn Telenor. Dermed kunne Telenor gi kun 1 MB (noe som betyr at DSLAM'en er VELDIG langt unna kunden).

Begge sentralene er 900 og noen meter i luftlinje fra oss. Tele2 sin er nyutbygd, mens telenor sin er overbelastet (det sa de faktisk selv tilslutt). Denne skulle Telenor utbedre, men det gav vi opp å vente på. Telenor lovet oss også 12,5 mb og sa de kunne levere dette.

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet

Jeg hadde bredbånd fra NextGenTel i noen måneder, før det sluttet å virke. Jeg ba om ny ruter, som heller ikke virket. Det skjedde to ganger, og jeg måtte betale for bredbåndet hele veien. Det eneste NextGenTel kunne gjøre for meg var å sende meg nye rutere som ikke virket. Jeg bor midt i Oslo.

I tillegg fikk jeg tre måneders oppsigelsestid for et abonnement som ikke hadde fungert på et halvt år. Åtte måneder etter oppsigelsen fikk jeg beskjed om å levere tilbake en ruter jeg hadde levert for åtte måneder siden. Noen dager senere fikk jeg en faktura på kr. 548, visstnok "sluttoppgjør", for abonnementet jeg sa opp åtte måneder tidligere! Da jeg ringte kundeservice for å stille spørsmål ved fakturaen fikk jeg beskjed om at "vi har veldig stor trafikk, vennligst prøv igjen senere". Dette skjedde noen ganger, inntil jeg kom gjennom til en kundebehandler som ikke kunne hjelpe meg fordi "systemet hadde brutt sammen". Hun satte meg videre til en annen, men linjen ble snart brutt.

I mellomtiden har jeg hatt bredbånd fra GET uten et eneste problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...