Junebug Skrevet 11. mai 2003 #1 Skrevet 11. mai 2003 Kjæresten og jeg kjøpte gifteringer i går! Kanskje litt sent ute siden vi skal gifte oss 21. juni, men nå er de bestilt og skal komme i god tid før bryllupet. Vi hadde snakket mye om hva slags ringer vi ønsket - brede, enkle ringer i hvitt gull og fant dem på første forsøk. Jeg måtte prøve noen til i gullsmeden bare for å være helt sikker, og nå vet jeg at vi har fått akkurat de ringene vi ønsket. De er 5 mm brede (vi har begge lange fingre) og ringene er litt avrundet i kantene. Hva slags ringer har dere kjøpt og hvor lenge før vielsen bestilte dere dem?
Dødspingvinen Skrevet 11. mai 2003 #2 Skrevet 11. mai 2003 Har ikke vært med på å kjøpe gifte-ringer ennå, men vi kjøpte jo forlovelsesringer for ett halvt års tid siden. Vi fikk de etter en uke pga innskripsjonen og størrelsene. Er nok ikke så seint ute tror jeg. Har hørt om leveringstid på max to uker så det skal nok gå fint. Hvilken innskripsjon skal dere ha da, om det er greit at jeg spør?
Liz Skrevet 11. mai 2003 #3 Skrevet 11. mai 2003 Vi bestilte ringene i februar og gifter oss i juli. Vi kunne godt ha ventet lenger, leveringstiden var bare på 2 uker, men vi klarte ikke å vente lenger....... :D De er i gult gull, litt tykke i høyden (står litt ut fra fingeren på en måte). De er i helt blankt gull, men hvis vi ville kunne vi velge mellom mange forskjellige overflater. Min er 4 mm og hans er 5 mm bred. Han har så mye større hender enn meg, så det så dumt ut når vi hadde like bred. Synes de er utrolig fine, og går og prøver dem både titt og ofte.....
Junebug Skrevet 11. mai 2003 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2003 Hei Vigfa! Helt greit at du spør om inskripsjon . Vi har ikke helt bestemt ennå, men tror det blir våre navn og dato. Siden vi ikke hadde bestemt oss helt og siden vi bare prøvde ringmåler for å finne riktig størrelse (de hadde ikke riktige størrelser i ringene) anbefalte butikkansatte at vi prøvde ringene når de kom og så fikk inskripsjon. Er det ikke inskripsjon er det enklere å få byttet dem dersom vi har valgt feil størrelse.
Dødspingvinen Skrevet 11. mai 2003 #5 Skrevet 11. mai 2003 Når vi kjøpte forlovelsesringene fikk vi beskjed om at dersom størrelsen var feil skulle de rette på det. Å få utvidet ringen skulle koste oss ca 300 kr om det trengets uten at de ødela inskripsjonen. Fikk sølvskje i gave når vi henta ringene da, og det var jo koselig
14062003 Skrevet 12. mai 2003 #6 Skrevet 12. mai 2003 Vi skal beholde våre forlovelsesringer som gifteringer. De er 3/4 mm brede (meg/ham) i rødt gull. Jeg har en 0,02 ct diamant. Litt avrunnede både oppå og inni. Jeg skal ha 2 nye diamanter i ringen. Det var mitt ønske, om vi ikke skulle kjøpe nye gifteringer. Inskripsjonene har vi ikke tenkt på enda. Vi skulle ha levert dem i begynnelsen av mai, men av ulike grunner må jeg få utsatt dette til etter utdrikningslaget hans. Mitt blir 24. mai, men hans vet jeg ikke. Snarest mulig håper jeg! Jeg skal ordne meg en avtale om "rask behandling" ved levering!
Dødspingvinen Skrevet 12. mai 2003 #7 Skrevet 12. mai 2003 Våre er forresten i gult gull, og mønstret. De er utskjært så det ser ut som om det er små diamanter innsatt rundt hele ringen, og ca 3mm brede. Klarer ikke helt og forklare dem, og finner desverre ikke noe bilde...
K. Skrevet 12. mai 2003 #8 Skrevet 12. mai 2003 Vi kjøpte våre ringer i mars vi... og vi gifter oss i juli :oops: Greide ikke å vente lengre vi, så nå ligger de på nattbordet mitt og venter på å bli brukt :D De er forresten flotte ringer i hvitt gull, 6 mm brede, med en diamant i min ring K.
Pusekatt Skrevet 12. mai 2003 #9 Skrevet 12. mai 2003 Vi kjøpte våre ringer i midten av april, og de var ferdige to uker senere - 3 mai. De er 3mm brede, begge to, i gult gull, halvbuet/flat, uten mønster; veldig enkle, veldig elegante og VELDIG pene! Vi ville ha ringer som ikke var så veldig prangende og "i veien" på fingeren, og vi har funnet helt perfekte ringer for oss. Diamant i gifteringen ville jeg ikke ha (!), heller ikke han. I ringene står det 'Din [navn] 04.07.03' med formskrift (eller hva det heter). Må innrømme at det hender min tilkommende og jeg prøver ringene i noen sekunder, selv om de skal få ligge i skuffen frem til vi reiser avgårde!
Solstrålen Skrevet 12. mai 2003 #10 Skrevet 12. mai 2003 Vi kjøpte ringer på bursdagen min, 23 april! Vi gifter oss 28 juni. De er spesialdesignet, og derfor tar det mellom 3 og 5 uker til vi får de. HAr gått 3 nå, så nå bare venter vi.. Gjør ingenting at det tar tid! Skal jo ikke bruke de før bryllupsdagen likevel! Regner med at når vi får de hjem, så går vi å smugprøver de De er i tofarget gull, med en diamant i min. Min er 3mm, hans 4mm. Inni ringene skal vi skrive Amor vincit omnia Forbokstaven 280603.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå