Gå til innhold

Hvilket VISA-kort er best?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Hei!

Jeg har vanlig bankkort uten VISA, og ønsker meg nå et vanlig VISA-kort som kan brukes til netthandel, nå som dollaren er så lav.

Hvilket kort bør jeg velge? Har alle VISA-kort årsgebyr på 200-250 kr?

Er det noen grunner til å ikke velge et kort uten årsgebyr om det finnes? Hvordan fungerer dette, oppretter jeg en ny konto i forbindelse med nytt kort, og overfører penger fra banken jeg bruker nå (DNB Nor)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville valgt Skandiabanken sitt, det er gebyrfritt. Vet om mange som bare overfører litt til en konto de oppretter der, så bruker de det fritt. Tenkte å gjøre det selv, men har ikke kommet så langt.. ;)

Skrevet
Som Ce`Nedra vil eg anbefale Skandiabanken også. Bruker det dagleg til alt muleg og er veldig fornøgd.

Her må trådstarter bestemme om det er debet, eller kreditkort som er ønsket?

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Jeg kommer ikke til å handle på kreditt, trenger bare et VISA-kort så jeg kan bestille flybilletter, musikk etc i norske og utenlandske nettbutikker. Koster VISA-kort 250 kr i året å ha i alle banker?

Har det noen betydning hvilken bank jeg velger når jeg ikke skal handle på kreditt? :)

Gjest Phoenix
Skrevet

Du bør definitivt bruke et kredittkort til kjøp over internett, ikke et debetkort. Så lenge du betaler alt til forfall løper det ikke renter.

Skrevet
Du bør definitivt bruke et kredittkort til kjøp over internett, ikke et debetkort. Så lenge du betaler alt til forfall løper det ikke renter.

Helt enig. Mye sikrere, om noe skulle skje.

Da kan du bare be kred.kortselskapet ordne opp.

Skrevet
Jeg kommer ikke til å handle på kreditt, trenger bare et VISA-kort så jeg kan bestille flybilletter, musikk etc i norske og utenlandske nettbutikker. Koster VISA-kort 250 kr i året å ha i alle banker?

Har det noen betydning hvilken bank jeg velger når jeg ikke skal handle på kreditt? :)

Det er fortsatt gebyrfritt i Skandiabanken..

Gjest madam mimm
Skrevet

Ja, enig. Og hvis du absolutt vil bruke debetkort bør du iallefall ikke ha det knyttet opp til en konto med mye innestående på. Har du vurdert Paypal i tillegg?

Skrevet

Hvis man skal ha gebyrfritt kort i Skandiabanken må man passe på at det er kredittkortet man bestiller, og ikke kort knyttet til kontoen. Det siste er det årsgebyr på. Må du ha visa, forresten, hva med MasterCard? Anbefaler 365direkte-kortet. Der får du fra 1-3,65% rabatt på alle kjøp. Genialt hvis du alltid betaler på forfall. Har fått mange hundre i cashback på kortet siste år, og ikke brukt en krone på renter :)

Skrevet
Hvis man skal ha gebyrfritt kort i Skandiabanken må man passe på at det er kredittkortet man bestiller, og ikke kort knyttet til kontoen. Det siste er det årsgebyr på. Må du ha visa, forresten, hva med MasterCard? Anbefaler 365direkte-kortet. Der får du fra 1-3,65% rabatt på alle kjøp. Genialt hvis du alltid betaler på forfall. Har fått mange hundre i cashback på kortet siste år, og ikke brukt en krone på renter :)

Bifalles.

365direkte er det beste kredittkortet for "vanlige" folk.

40-45 øre pr liter bensin, som eksempel.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet
Ja, enig. Og hvis du absolutt vil bruke debetkort bør du iallefall ikke ha det knyttet opp til en konto med mye innestående på. Har du vurdert Paypal i tillegg?

Synes alt dette er rimelig forvirrende... Nå har jeg forstått forskjellen på debet og kredittkort. Kunne igrunnen tenkt meg et debetkort og knyttet den til en konto som jeg overfører penger til i ny og ne, så det står litt inne på den. Hadde jo vært praktisk å ha den i DNB Nor hvor jeg har nettbank.

Men jeg kan få kredittkort i andre banker som er helt gratis å ha? Hvordan betaler man varene da, får jeg faktura i posten? Det er ikke noe problem å betale før forfall, nei. :) Hva mener dere med at kortselskapet ordner opp om man handler på kreditt og noe går galt, dekker de det om jeg f.eks ikke får varene?

Gjest Gjest
Skrevet
Synes alt dette er rimelig forvirrende... Nå har jeg forstått forskjellen på debet og kredittkort. Kunne igrunnen tenkt meg et debetkort og knyttet den til en konto som jeg overfører penger til i ny og ne, så det står litt inne på den. Hadde jo vært praktisk å ha den i DNB Nor hvor jeg har nettbank.

Men jeg kan få kredittkort i andre banker som er helt gratis å ha? Hvordan betaler man varene da, får jeg faktura i posten? Det er ikke noe problem å betale før forfall, nei. :) Hva mener dere med at kortselskapet ordner opp om man handler på kreditt og noe går galt, dekker de det om jeg f.eks ikke får varene?

Ja.

Det er faktisk det de gjør. Om du ellers har opptrådd korrekt.

Det du gjør, når du bruker kred.kort, er at du låner kred.kortselskapenes penger å betale med.

Så får du regning på mail, eller i posten.

Så er det opp til deg, om du vil betale alt ved forfall eller begynne å bruke av de i mange tilfeller meget dyre rentene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...