Gå til innhold

Festprogram / omslag for sanger, meny osv.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest AC
Skrevet

Hei,

Jeg jakter på festprogram, og har funnet noen web-butikker som selger dette, men jeg har ikke funnet noen jeg liker. Dessuten synes jeg de er veldig dyre, spesielt siden vi er mange gjester.

Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan få tak i dette, eventuelt hvordan jeg kan lage de enkelt selv?

Takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye du kan gjøre selv. Skriv f.eks hele programmet med en fin skrifttype i Word. Deretter printer du ut på et fint ark og limer på ene siden av et tykkere og litt større papir i en eller annen farge (rød, kremhvit, limegrønn etc etc).

Så printer du ut ark der det står f.eks "Meny" mange ganger under hverandre med OK mellomrom, klipper eller river det til små lapper med "Meny" på hver lapp som du limer på forsiden av det fargete arket, og så er det ferdig!

Man kan også leke seg med sløyfer etc. Gå inn på Panduro på nettet og kikk litt, der er det masse gode ideer.

Skjønte du noe av hva jeg mente? :sjenert:

Skrevet

sjekk ut optimalprint.no, der har de så mye fint! Vurderer å bruke de selv!

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Takk for hjelp begge to! :)

Optimalprint var jo også veldig rimelige da!!!

Gjest Studenten
Skrevet

Hei, jeg var også inne på tanken på å få de trykket fra en webshop, men fant ut at det ble i overkant mye penger... ..

så jeg tok en tur på en hobby butikk hvor jeg fant et tykt ark i sølv"brokade" og hvite ark som det er trykket ordet "Bryllup" om igjen og om igjen over hele arket. 12 kr for det tykke arket og 5 for det hvite.

Det jeg gjorde var å skrive invitasjonsteksten i word - og skrive dette ut på en printer på de hvite kjøpte arkene. Klippet arket i to etter at de var printet ut - og brettet på midten. Klippet også det tykke arket i to, og brettet på midten. Da får du et lite kort med innleggsark som er hjemmetrykket. Det blir pent og ikke minst mye billigere. På denne måten betalte jeg 17 kr pr 2 invitasjoner - altså 8.50 pr invitasjon. og kortet blir på en størrelse som går ned i en vanlig hvit konvolutt. Trenger ikke noe spesial konvolutt for å få sendt de ut.

Jeg valgte sølv ark fordi jeg skal ha sølv på bordpynten.... og jeg bruker det samme tykke sølv arket som forside på Festprogrammet (som også blir bordkort ved at jeg tar et hvit arkstripe hvor navnet på hver enkelt gjest blir printet på og legger rundt arket som et slags belte)

Enkelt, lett og mye billigere enn fra webshop eller trykkerier. Husk at trykkerier tar en oppstart avgift på jobben. Dette kan fordyre det veldig pr invitasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...