Gjest Gjest1 Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Når jeg var ung, så fikk jeg svært lite oppmerksomhet fra gutter, hest var det jeg drev med på fritiden og det fylte tiden min helt.. Når jeg var 16 år ca så flyttet jeg og foreldrene mine til en ny kommune og nytt bostet. Dette forandret livet mitt faktisk... Jeg var ukysset, brukte ikke sminke og gikk i klær som var praktiske og gutter var ikke noe som spilte store rollen egentlig.. Jeg begynte på ny skole, fikk fort nye venner og jeg begynte å kle meg mer feminint og sminke meg forsiktig.. Det jeg virkelig ikke trodde var at jeg skulle få respons fra guttene på dette.. Her er det alt "kaoset" begynner. Jeg fikk bekreftet fra gutter stadig vekk at jeg var visst pen og hadde en flott figur, noe jeg aldri hadde hørt før.. Jeg fikk meg kjærester ganske fort og festet mye og "rotet litt rundt" Nå i ettertid har jeg sliti med å være trofast.. jeg har kjæreste nå, men merker at jeg liker godt å få oppmerksomhet av gutter og få bekreftet at jeg "finnes" Og det kan fort skje at jeg gir bort nr mitt og har kontakt med de i ettertid. Vet virkelig ikke hvorfor jeg gjør det, kanskje fordi jeg vil se hva jeg har sjans på? Hva jeg kan få? Sier ikke at jeg sprer beina for det som viser interesse for meg, men jeg flørter fort tilbake... Har også slitet litt med at jeg har vært litt utro her og der. Jeg vil så gjerne være trifast i et forhold og bare vil ha den mannen jeg har, men jeg klarer ikke å ikke like oppmerksomheten jeg får fra andre gutter.. Noen tips og råd? Vil dette "vokse" av meg?? Er forresten 24 år.. Hilsen fortvilet...
Gjest Lily1 Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Mitt råd er å starte med deg selv. Det virker på meg som om du har gjort deg avhengig av andres tilbakemeldinger for at du skal ha en god selvfølelse og et godt selvbilde. Hva synes du selv om deg? Synes du at du er pen, eller klarer du ikke helt å tro på de tilbakemeldingene du har fått fra andre tidligere? Trenger du stadige gjentakelser som bekrefter at de 100 første som ga deg oppmerksomhet ikke tok feil selv om det er uforståelig for deg? Hvis det er slik høres du usikker ut! Tenk på dine kvaliteter, hvilke kvaliteter har du som du liker? (Ikke bare utseende, men egenskaper, evner, kunnskap osv) Ved å begynne å like deg selv, være trygg på deg selv, vil du kanskje ikke ha det samme store for bekreftelse fra andre.
Gjest Gjest1 Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Mitt råd er å starte med deg selv. Det virker på meg som om du har gjort deg avhengig av andres tilbakemeldinger for at du skal ha en god selvfølelse og et godt selvbilde. Hva synes du selv om deg? Synes du at du er pen, eller klarer du ikke helt å tro på de tilbakemeldingene du har fått fra andre tidligere? Trenger du stadige gjentakelser som bekrefter at de 100 første som ga deg oppmerksomhet ikke tok feil selv om det er uforståelig for deg? Hvis det er slik høres du usikker ut! Tenk på dine kvaliteter, hvilke kvaliteter har du som du liker? (Ikke bare utseende, men egenskaper, evner, kunnskap osv) Ved å begynne å like deg selv, være trygg på deg selv, vil du kanskje ikke ha det samme store for bekreftelse fra andre. Du har veldig mye rett i det du skriver nå. Jeg syns jeg ser helt grei ut. Men det er fordi jeg har fått bekreftet det fra andre, og jeg tror ikke alltid på tilbakemeldingene jeg får. Noen ganger tenker jeg på "hvorfor er en som han sammen en som meg" jeg kan bli usikker på meg selv når jeg får en veldig kjekk kjæreste.. hvertfall hvis jeg vet at eksene hans har vært modeller eller ser nydelig ut. jeg liker jo meg selv, men liker ikke det at jeg flørter tilbake med andre gutter når jeg har kjæreste, er jo selvfølgelig ting med meg selv som jeg ikke liker som jeg prøver å jobbe med.. Men bekreftelser fra andre gutter betyr mye for meg, og jeg har så lett for å flørte tilbake, og det kan gå for langt ofte
Gjest Lily1 Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Du har veldig mye rett i det du skriver nå. Jeg syns jeg ser helt grei ut. Men det er fordi jeg har fått bekreftet det fra andre, og jeg tror ikke alltid på tilbakemeldingene jeg får. Noen ganger tenker jeg på "hvorfor er en som han sammen en som meg" jeg kan bli usikker på meg selv når jeg får en veldig kjekk kjæreste.. hvertfall hvis jeg vet at eksene hans har vært modeller eller ser nydelig ut. jeg liker jo meg selv, men liker ikke det at jeg flørter tilbake med andre gutter når jeg har kjæreste, er jo selvfølgelig ting med meg selv som jeg ikke liker som jeg prøver å jobbe med.. Men bekreftelser fra andre gutter betyr mye for meg, og jeg har så lett for å flørte tilbake, og det kan gå for langt ofte Ok, jeg skjønner. Jeg tenker litt generelt på begrepene: selvfølelse, selvbilde og selvtillit. Du kan lesedenne artikkelen for å se om du kjenner igjen noe... Jeg vil bare sitere et lite avsnitt fra denne artikkelen som jeg mener kanskje kan passe for deg, og ditt behov for bekreftelse fra andre: - Vi tenker oss at noen er utenfrastyrte og andre innenfrastyrte, sier Roness. - De som er utenfrastyrte har ofte dårlig selvbilde. De retter seg etter de forventningene de tror andre har til dem, og måten de ser på seg selv på, svinger i takt med de tilbakemeldingene de får fra andre. hvis det er slik at du er utenfrastyrt, vil jeg tro at du ved å gå fra å være utenfrastyrt til å bli innenfrastyrt også vil få endret adferd. På meg kan det synes som om du har kommet inn i en vond sirkel. Du er "avhengig" av andres tilbakemeldinger for å føle deg attraktiv... Når du får disse tilbakemeldingene blir du glad, og flørter for å få enda mer "påfyll", noe som fører til at du ikke liker oppførselen din (at du flørter), noe som fører til at du ikke liker den siden av deg selv, noe som igjen gir deg større behov for oppmerksomhet og anerkjennelse... som igjen gir deg en nedtur fordi du ikke liker adferden din... Ja du skjønner. Jeg sier ikke at det er slik, men jeg føler det kan være slik ut i fra det du beskriver. Du må i så fall finne en måte å bryte den vonde sirkelen på.. bli mer innenfrastyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå