Lara Skrevet 8. april 2002 #1 Del Skrevet 8. april 2002 Hei dere. Dattera mi på snart 7 år plages veldig med sår nedentil. Dette har hun vært plaga med siden hun var baby. Har vært mange ganger hos lege, på ullevål sykehus og spesialist med henne. Hun er laktoseinntollerant og legene sier at det kan være derfor hun får sår nedentil. Altså en allergisk reaksjon. Jeg ser at når jeg skyller henne med dusjen annenhver dag og smører henne med Natusan baby salve, så holdes det sånn nogenlunde i sjakk. Men hun må som sagt skylles og smøres annenhver dag, hvis ikke så får hun store sår (kan ligne på brannsår). Vondt for henne er det i allefall. Nå har det seg sånn at hun skal være 1 uke hos far sin i løpet av sommeren og han nekter å skylle og smøre henne nedentil. Han synes det er ekkelt og sier det er unaturlig for en far og gjøre dette. Hva skal jeg gjøre? Har prøvd å si til han at han MÅ gjøre det, men det hjelper ikke. Ellers så lurer jeg på om det er salver dere andre kan anbefale meg som er bedre enn Natusan baby salve? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småbarnsmor Skrevet 8. april 2002 #2 Del Skrevet 8. april 2002 Prøv SebaMeds myke stellekrem. Den er kjempegod og fjerner sår der nede på 1-2-3. Mine barn er så og si aldri såre. Fås på apoteket. Og pappaen må nok troppe til og ta sitt ansvar han og. Dette er noe som MÅ gjøres uansett hvor unaturlig det er for han. Jeg føler det er litt unaturlig for meg å "kludre" der nede på mine barn når jeg skifter bleier og skal vaske og smøre på salve, men jeg må jo. Ellers så ville det ikke sett ut der og de ville også hatt store sår. Men jeg kan vel ikke si at han har noe valg egentlig. Kan han ikke gjøre den lille tingen der, så kan han vel heller ikke ha henne der da. Jeg mener, han tør jo ikke. Hva med et brev fra legen kanskje om at dette må gjøres hver dag? Hjelper det? Snakke med legen kanskje? Hva du skal gjøre vet jeg ikke, for det er jo en kinkig sak. Men han kan jo ikke la henne gå sånn som det heller. Håper dere finner ut av det.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2002 #3 Del Skrevet 8. april 2002 Ærlig talt, gjør han ikke dette kan han ikke ha datteren sin i en uke. Det er ikke rett at hun skal lide med store sår fordi han ikke kan stelle henne slik hun skal stelles! Jeg skjønner jo med alt fokuset på incest og det som verre er, at det kan føles ekkelt. Kanskje han er redd for sine egne følelser? Jeg mener ikke på noen måte å si at han kan ha slike følelser for henne, bare at han kan være redd for hva andre skal tro. Litt likt homofobi som mange menn har, de klemmer ikke andre menn - om du skjønner? Ta en prat med han, han kan jo eventuelt selv kontakte legen om dette dersom dette kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla Skrevet 9. april 2002 #4 Del Skrevet 9. april 2002 Hallo der. Skjønner godt at far ikke vil, med all den fokuseringen det er på overgrep i dag. Men kan du ikke lære henne til å gjøre det selv da? Hvis hun er 7 år bør ikke det være noe problem. Lykke til. Hilsen Bobla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2002 #5 Del Skrevet 9. april 2002 Jeg er selv far til ei på åtte, og hadde sett på dette som fullstendig naturlig. Det handler om en sykdom - og at det tilfeldigvis er i skrittet er helt irrelevant. Sett hardt mot hardt, enten gjør han det eller så må han droppe samværet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 9. april 2002 #6 Del Skrevet 9. april 2002 Hei Lara! Så innlegget ditt på barnemix.com. Svarte der jeg. Smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #7 Del Skrevet 10. april 2002 Skjønner veldig godt at faren ikke gjør dette. Hun er jo 7 år da. Vil ikke dette bli ekkelt for henne åsså da, at faren smører henne derunder? Har han ikke mor eller søster som bor i nærheten som kan gjøre dette da? Eller kjæreste/venninne? Eller at din datter lærer dete selv... Lykke til hilsen meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lara Skrevet 10. april 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 10. april 2002 Hei alle sammen og takk for råd og svar. Har ikke fått snakket med far enda, men skal gjøre det etterhvert. Har bestemt meg for å lære henne hvordan hun kan skylle og smøre seg nedentil selv. Nå er det enda snart 3 mnd. til hun skal være hos far en uke, så da har hun litt tid å trene på. Ellers vil jeg bare si at nei far har ikke søsken eller kjæreste som kan hjelpe han med dette. Moren hans bor et stykke unna så det blir vanskelig med hjelp derfra også. Jeg personlig forstår godt at han synes dette er unaturlig, men noe må gjøres så hun slipper å bli sår. Tror nok dette ordner seg på en eller annen måte. Takk for salvetips skal prøve den:-) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #9 Del Skrevet 10. april 2002 Har en sønn på over 10 år,foretrekker at mamma hjelper når han har problemer med "understellet".Så ei på 7 år kan vel forklares at pappa må hjelpe,eller så må han ihvertfall passe på å si til datteren at no er det tid for at du vasker og smører deg så at du ikke blir verre.La ham forstå at han i det minste legger frem evt klut/handuk og salve så går det nok på sitt vis denne uka.Men er enig med at om datteren godtar hjlp fra pappaen,så er det en helt naturlig sak og gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #10 Del Skrevet 10. april 2002 Hei! Jeg ville bare anbefale deg en krem som vi har vært utrolig fornøyd med. Den heter: Barnesalve med salisylsyre. Fås kjøpt på de fleste apotek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå