Gjest Nursy Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 (endret) Lurer på om det er flere en meg som kan putte rare ord inn i vanlig tale. Jeg plukker til meg mengder med ord og kan sette dem sammen eller inn i setninger. Skjer egentlig bare når jeg snakker fort (fortere enn jeg tenker he he) eller når jeg ikke kommer på ordet. Er jeg den eneste som kan bruke ordet "tigersprang" i en normal dagligdag setning? Sier du noe rart? kom med det! Endret 23. april 2008 av Nursy
fløtepia Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 tigersprang? i hvilken sammenheng bruker du det da?=P jeg har ord som kokas (åh, det er kokas ute. isdede for varmt) jeg har egentlig ganske mange, men kommer ikke på noen nå så sent på natta..
Duplex Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 (endret) Rare ord sniker seg glatt inn i min dagligtale. Noen plukker jeg opp fra utenomverden, andre lager jeg selv ettersom det passer. Ikke alle forstår mitt hjemmesnekra vokabular, men det hjelper meg bare til å skille mellom ekte og uekte venner Endret 23. april 2008 av Duplex
Gjest Nursy Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 F. eks: Jeg måtte ta et tigersprang for å fange det så det ikke falt i gulvet. He he. Forstår ofte først at jeg har sagt noe rart når folk ser på meg og smiler
Krisp Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 jeg har ord som kokas (åh, det er kokas ute. isdede for varmt) Kogas er vel et ganske vanlig Stavanger-uttrykk?! Mener jeg har hørt det en mange ganger? :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå