Gå til innhold

17.mai

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv om planen er å være på hytta 17.mai, så pynter jeg meg/vi oss i noenlunde finklær fra morningen av, og ser på alle disse "trikkekonduktørene" og bunadene på tv. :ler:

Liker å starte dagen med litt stil og så blir det mer laidback utover dagen, naturlig nok.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_adams mamma_*
Skrevet

jeg har festdrakt fra sparkjøp...kjøpte meg den ..så slapp jeg det samme problemet hvert år i hva jeg skulle ha på meg..billig var den også

Skrevet

Jeg arvet mor sin bunad og den skal jeg bruke.

Skrevet

Jeg bruker bunad!! Kjempe glad for å ha bunaden, så jeg slipper å stresse med å finne fine antrekk for hver 17.mai, konfirmasjon, dåp osv..

Gjest Raptuza
Skrevet

Bunad, sjølvsagt! Får lufta den til neste helg og, skal i konfirmasjon.

Skrevet

Bunad, dersom jeg ikke jobber, eller skal noe annet "spessielt".

Skrevet

Har ikke bunad, jeg.. :( Har egentlig planer om å arve mammas bunad siden hun ikke passer den lengre, men..

Aner ikke hva jeg skal ha på meg i år, men noe fint blir det i alle fall! Pleier å ha på kjole eller skjørt, høye hæler, en pen jakke og selvfølgelig 17.mai-sløyfe. Jeg synes skapet mitt ble så tomt etter rydding, så lurer på om ikke dette er en flott unnskyldning til å shoppe litt.. :)

Jeg har for øvrig aldri sittet hjemme en 17.mai, og det kunne ikke falle meg inn heller! Vi drar til byen, surrer rundt, møter kjente, ser på diverse tog og koser oss. Spiser som oftest middag ute også. Så drar vi på barneskolen i området (har ei lillesøster som går der enda) for å kose oss der og være med det som skjer. Så er det hjemom en liten tur, før vi skifter klær og drar på tivoli. Det er standarden for oss! :)

Gjest Catwoman
Skrevet

Har bunad... men er ikke særlig glad i å gå med den :sjenert: Synes det er pent på andre, men selv føler jeg meg fæl og svær og utilpass i bunad, den er egentlig for stor for meg også, så det gjør jo at jeg ser enda større ut.

Pleier å ha på meg noe halvpynta - en fin bukse med fin overdel til.

Tenkte kanskje jeg skulle kjøre rødt hvitt blått i år. Feks. hvit bukse, blå topp og rød cardigan.

(og røde og hvite og blå safirer, rubiner og diamanter til... :jepp: )

Gjest Tigress
Skrevet

Bunad om det er kaldt, noko fint om det er varmt.

Eigentleg håpar og trur eg at eg skal ha på meg telemarkski.

Skrevet

Fine,fine bunaden :)

Bruker den alltid på 17.mai, men sjelden ellers..

Gjest Emera
Skrevet

Bunad. Uten tvil, jeg elsker bunader. Er ofte årets eneste anledning til å bruke den og.

Skrevet

Jeg bruker bunad. Det er veldig kjekt siden jeg da ikke trenger å tenke over hva jeg skal ha på meg. Har enda ikke prøvd om den forsatt passer siden det er to år siden jeg har brukt den, men det gjør den sikkert :gjeiper:

Synes det er fint å kunne bruke bunad denne dagen, siden jeg ellers kun bruker bunad i konfirmasjoner.

På ettermiddagen pleier jeg å skifte til noe annet pentøy. Det kommer an på hva jeg har planer for på kvelden.

Skrevet (endret)

I år blir det Rød bukse, Ferskenfarget topp, Hvit genser med jordbær på (og må ikke glemme lua :P )

For "Jordbær pikene" er i By'n med sin "Lille Bille". Hehe..

Tror dette blir min første 17 mai der jeg faktisk går i tog siden jeg var 10. Var aldri på skolen og slikt der, max et par tre ganger.

Vi dro nemlig på hytta på kvelden den 16, og koste oss på sjøen eller grillet sammen med besteforeldre og slikt den 17. Etter jeg ble konfirmert har jeg vært så fyllesyk 17 mai, at jeg har brukt å sove til klokken nærmer jeg middag :/

Endret av Jane F.
Gjest Gjest
Skrevet
Ser folk medalt fra flotte bunader til nesten dagligdagse klær.

Jeg har ikke bunad, så jeg har alltid penklær i rødt, hvitt og blått.

Smykkene må også passe, så det blir safirer, rubiner og diamanter

+ 17.maisløyfe.

Gøy å jåle seg litt ekstra!

Hva med dere??

Når folk kommer i allværsjakken som de jobber ute i, bruker til hverdags, så er det ikke mye stas. Syns folk skal stase seg opp på en sånn dag. det behøver ikke være bunad.

Gjest Venetia
Skrevet

Jeg tar nok på meg en kjole og høye sko :)

Gjest Marillia
Skrevet

Jeg skal ha bunad på 17. mai, og bærer den med stolthet og glede!

Gjest Niina
Skrevet

Jeg skal ha bunaden min fordi den er fin og det er korslig å ha den på seg. Dessuten er det den eneste dagen i året jeg har den på meg:D I år vurderer jeg faktisk å bruke lua til også, men har en følelse av at den bare ser fin ut på andre. Hm.

Skrevet

Bunad, om ikke det ville jeg gått for noe pent, lyst og lett, ogde søte sko og flott veske. Muligens en hatt, og flotte smykker. Jeg liker å pynte meg, og har gått i drillen når jeg var yngre. Denne dagen er helt nydelig, så da kler jeg meg oxo helt nydelig. Ikke noe jantelov her nei.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det er fint å ta på seg litt fine klær,men jeg synes noen pynter seg for "mye" akkurat som de bare vil vise fram dyre klær osv.Og med bunad får man "bunad gangen",litt vaggende kjerringaktig hehe ler godt av litt eldre damer med bunad hver 17 mai

Skrevet

Jeg skal ha bunad iår, er ikke så ofte jeg får brukt den. Er stolt når jeg bruker den, synes den symboliserer tilhørighet.

Har tidligere brukt en pen kjole med jakke over og selvsagt 17.maisløyfe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...