Gå til innhold

17.mai

Fremhevede innlegg

Skrevet

har brukt bunad... men gått mer over til knelange kjoler i mørke eller knalle farger

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi lar vel stort sett være å se oss i speilet der vi kler på oss i otta slik at vi skal rekke flaggheisinga. :fnise: Og skal jeg fortelle en hemmelighet? Ser enda verre ut uten jakker. Buksene er nemlig herrebukser, med legg! Vi ser jo ut som noen gravide kuler hele gjengen. :ler:

Hehe :) ja, det har du rett i.. Jakkene får være på, uansett vær!! :fnise:

Gjest Helen Parr
Skrevet
Korpsuniform. Dritlekker - ser ut som en gjeng trikkeførere. :skratte:

Uansett bedre enn drilljentene! Eller kanskje ikke... :ler:

Jeg tar med glede på meg bunad på 17. mai, men skifter gjerne til noe annet senere på kvelden. Jeg blir nemlig sprø av å løpe rundt etter guttene mine med to og en halv meter belte surret stramt rundt livet. Imidlertid virker bunaden ganske godt som is-og-pølse-begrenser.

Gjest Gjest_fil_*
Skrevet
Vi lar vel stort sett være å se oss i speilet der vi kler på oss i otta slik at vi skal rekke flaggheisinga. :fnise: Og skal jeg fortelle en hemmelighet? Ser enda verre ut uten jakker. Buksene er nemlig herrebukser, med legg! Vi ser jo ut som noen gravide kuler hele gjengen. :ler:

Har merket at noen av korpsene har begynt med collagegensere m/ trykk som uniformsantrekk. Syns det er skikkelig nedtur. :tristbla: Har aldri spilt i korps selv, men liker spesielt uniformene fra 70 tallet med syntetisk krøllfritt stoff, store klaffer og formpressende hatter med svart skjerm på.

Det aller beste med 17.mai er å komme hjem, kle av seg bunaden og ta på seg joggebuksa.

Skrevet

Jeg elsker bunaden min. Den er nydelig!! Så den skal jeg virkelig ha på meg :jepp: Har ikke hatt bunad så lenge jeg da, så har kun brukt den 5 ganger(fikk den til konfirmasjonen min for 3 år siden). Den er ikke for liten eller for stor, men jeg kan spise så mye jeg vil uten problemer(eneste er at jeg orker ikke å drikke så mye, fordi det er så himla mye stress og gå på do :sjenert: )

Synst bunad er det fineste plagget en kan gå i på 17 mai, så det blir aldri mer andre klær på meg på 17 mai..så jeg må nok fikse på den etterhvert, tviler jeg kommer til å se ut slik som jeg ser ut nå resten av mitt liv :ler:

Skrevet

Har som regel en pen litt sommerlig kjole av noe slag, med perler og høye hæler. Men hvert eneste år skulle jeg ønske at jeg kunne finne frem den gamle russedressen - da den er det mest behagelige 17. mai antrekket noen sinne :)

I år blir det nok bare vanlige klær da 17. mai skal feires med uformell grilling hos venner :danser:

Har for øvrig ikke bunad - og kommer aldri til å få meg det heller, rett og slett fordi jeg syns det er grusomt!

Skrevet (endret)

Jeg har ingen planer om å gå ut av huset, utendørs er det jo folk over alt på den dagen, så jeg blir hjemme i joggebukse.

Endret av Pax
Gjest Gjest_fil_*
Skrevet
Jeg har ingen planer om å gå ut av huset, utendørs er det jo folk over alt på den dagen, så jeg blir hjemme i joggebukse.

Hadde det ikke vært for ungene kunne jeg godt tenkt meg å ta på meg skipperlua, heist flagget på båten og tatt meg en fin tur på sjøen. Men som snill mamma må jeg nok se på barnetoget og selge kaker på skolen etterpå.

Skrevet

De årene jeg ikke har spilt i korps, har min 17. mai sett slik ut, ja. Helvetes masedag!

Skrevet (endret)
I år blir det nok bare vanlige klær da 17. mai skal feires med uformell grilling hos venner :danser:

Du kan vel ialle fall ta på deg grilldressen, da, når det tross alt er nasjonaldag og greier :fnise:

Selv har jeg et go'værs antrekk og et antrekk for møkkavær:

Bikini (er det sol og varme tilbringes dagen i solstolen) og joggebukse (ved evt møkkaføre blir dagen tilbragt på sofa'n).

Endret av NullHull
Skrevet

Det varierer veldig hva jeg har på meg den dagen.

Skal jeg bare være hjemme, pynter jeg meg ikke. Da sitter jeg inne som på en hvilken som helst dag, ser på tv, sitter på data, og er ikledd joggedress eller tilsvarende.

Skal jeg ut, f.eks. til mine foreldre på kaffe og bløtkake, pynter jeg meg så jeg ser ut som folk, og det varierer fra gang til gang. I år blir det sikkert min mosegrønne lindress fra Prêt a Porter. Den er jeg glad i og den sitter fint. Da ser jeg ut som folk :)

Skrevet

Bunaden min henger 100mil unna, heldigvis! Så hvis det blir en tur ut på 17.mai så får jeg ta på meg skjørt og en lys dressjakke. Ifjor var vi bare hjemme og slappa av, langt vekke fra mas og tjas. :sjenert: Men vi pleier å dra ut for å spise middag som regel. :)

Skrevet

Kommer helt an på hva jeg gjør den dagen..

Dersom jeg jobber, er det "vanlige" klær.

Dersom det er skitur, er det skiantrekk (vi er en gjeng som drar på "topp-tur" dersom det er fint ver den dagen).

Ellers er det bunad.

Skrevet

Jeg skulle gjerne brukt bunaden min på 17.mai, men jeg gidder aldri å gå i tog eller gå ut og feire dagen noe spes. I år skal jeg ha på meg joggebukse, tursko og t-skjorte, for hvis været holder tar jeg og kjæresten med oss god mat og drikke og grill å forsvinner ut i skogen.

Om jeg er hjemme hos familien på 17.mai, så er jeg somregel fyllesjuk, og har ikke pyntet meg før utpå ettermiddagen da vi stikker på kaffebesøk til de nærmeste. Er ikke så veldig mye mer pyntet da enn til vanlig. Men skjørt må til. :)

Skrevet

Eg pleier å gå i bunad på 17. mai! :)

Gjest Gjest-M-
Skrevet

I alle de årene jeg var programforpliktet til å delta i 17.mai-feiringen pga barna, brukte jeg bunad. Nå er ungene store, nekter å gå i tog, og jeg ser ingen grunn til å gå rundt i byen alene.

Tror det blir slasking på sofa`n på 17. mai i år.

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt bunad, men har ikke fått kjøpt meg det enda. Så dersom jeg er ute på 17. mai så pynter jeg meg med noe pentøy jeg har i skapet. I år derimot, skal vi ut i skogen og campe den helga, så da blir det friluftsklær :)

Skrevet

Jeg bruker bunad en gang i året og det er på 17 mai! Like stas hvert år!

Skrevet (endret)

Regner med at jeg skal sitte på terrassen (evt inne hvis været er dårlig) og drikke vin med venninderne, og vi pynter oss ikke for hverandre. Var i byen 17. mai i fjor og det blir lenge til neste gang, men pyntet meg da litt med et skjørt.

Endret av Pet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...