Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Ser folk medalt fra flotte bunader til nesten dagligdagse klær. Jeg har ikke bunad, så jeg har alltid penklær i rødt, hvitt og blått. Smykkene må også passe, så det blir safirer, rubiner og diamanter + 17.maisløyfe. Gøy å jåle seg litt ekstra! Hva med dere??
Betsy Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Jeg har kjøpt ny kjole for anledningen! Kjolen er kremhvit, med en liten svart detalj på (supersøt!). Har planer om å bruke svarte lakkpumps til, og så må jeg få tak i en liten svart veske som matcher (glimrende anledning til å kjøpe nok en ny veske! ). Skal selvfølgelig ha 17. mai-sløyfe på. Jepp - det er gøy å jåle seg litt!!!
mcsnack Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 For meg blir det å presse seg inn i konfirmasjonsbunaden. På de (skal vi se) 6 årene det er siden jeg fikk den, så har jeg vel brukt den 2 ganger. en 17. mai var jeg russ og kledde meg i russeklær, to andre år var jeg bortreist. Har ikke lagt på meg såå mye, men kroppen har da forandret seg litt siden jeg var 15, ikke nok til å betale sydame for å sy den om, men nok til at jeg mer eller mindre holder pusten og må gå med ekstra senkede skuldrer på nasjonaldagen, for å i det heletatt få det til. Jeg misunner de som kan kjøpe seg nye festlige antrekk, og som kan se an været litt, når de kler seg jeg.
Gjest Casey Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 ..penklær i rødt, hvitt og blått. Smykkene må også passe, så det blir safirer, rubiner og diamanter + 17. maisløyfe. Gøy å jåle seg litt ekstra! Eh, ok. Jeg tar bare noe jeg har. Kjøper ikke inn ekstra klær til en nasjonaldag. Bunad er for nasjonalromantikere og tradisjonelle?
Småsmurf Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 (endret) Jeg bruker bunad, fordi det er den ene dagen i året jeg kan bruke den.. (har ikke veldig mye med nasjonalromantikk å gjøre akkurat ) Endret 23. april 2008 av Småsmurf
Nigo-san Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Jeg synes bunad er innmari flott. På andre. Hvert år har jeg planer om å få sneket meg unna bunaden, men pleier å ende opp i den likevel- av mangel på alternativer. Nå skal det nevnes at 17.mai heller ikke er favorittdagen, men for ungenes skyld får vi gjøre litt ut av den, både med klær og mat (og heliumballonger).
Sol79 Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Jeg tar bare noe jeg har. Kjøper ikke inn ekstra klær til en nasjonaldag. Bunad er for nasjonalromantikere og tradisjonelle? Eh, ok. Jeg bruker bunad. Bunad viser tilhørighet og har ikke noe med nasjonalromatikk å gjøre.
Alvelin Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Jeg bruker også bunad. Mulig det anses som tradisjonelt og nasjonalromantisk, men for meg så er det som med Sol79 et uttrykk for tilhørighet. Jeg bruker bunaden min ofte, både i bryllup, barnedåp og selvfølgelig på 17.mai. Bunaden bærer jeg med stolthet og glede, selv om den nok kan være varm til tider.
Gjest Wolfmoon Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Vanligvis bruker jeg bunad 17. Mai, jeg er imidlertid litt i tvil om jeg gidder i år. Skal være i Oslo, men bunaden er hjemme hos mine foreldre. Stress og dra den med seg såpass langt for en dag, tung er den også. Mulig jeg skal prøve å finne på noe annet enn bunad i år, men jeg vet sannelig ikke hva alternativene er. Har desverre hverken safirer, rubiner eller diamanter :klø:
Gjest fragment Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Jeg går alltid i Hardangerbunaden min. Er veldig glad i å gå med den, så griper sjansen når jeg kan.
Gjest Frk Åberg Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 Jeg pleier å bruke bunad på dagen, og skifte til andre penklær når vi er hjemom for en pust i bakken på ettermiddagen. Jeg syns det er koselig og fint med bunad, og det er den eneste gangen i året jeg bruker den, utenom i konfirmasjoner. Jeg liker også ekstra godt at jeg har bunad fra området der jeg har vokst opp, selv om det er andre som er enda finere å se på.
Rosalie Skrevet 23. april 2008 #12 Skrevet 23. april 2008 Korpsuniform. Dritlekker - ser ut som en gjeng trikkeførere.
Gjest Skrevet 23. april 2008 #14 Skrevet 23. april 2008 Festdrakt for min del da. Fikk den til komfirmasjonen min og syntes jeg nesten må bruke den innimellom.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2008 #15 Skrevet 23. april 2008 Jeg bruker bunad. Det er da ikke noe galt i å være nasjonalromantisk? Og 17 mai er da vitterlig den rette dagen for det Jeg elsker å gå i bunad, og det er stort sett bare 17 mai jeg har anledning til å gå med den. Så da griper jeg begjærlig sjansen. Om kvelden skifter jeg til noe "mindre pent", siden jeg er litt redd for at bunaden skal bli ødelagt (jeg har faktisk sett folk i bunad på tivoli, dog...)
Gjest Gjest_fil_* Skrevet 23. april 2008 #16 Skrevet 23. april 2008 Korpsuniform. Dritlekker - ser ut som en gjeng trikkeførere. Herlig Wadjet. Jeg har bestandig beundret de som psykisk klarer å ikle seg disse uniformene. Personlig presser jeg på meg en trang bunad.
Gjest Bond Skrevet 23. april 2008 #18 Skrevet 23. april 2008 Jeg er ikke norsk, så har ikke noe bunad og er usikker om jeg noen ganger skulle ha en heller. Så det blir nok vanlige penklær for meg, tviler på om jeg kommer til å kjøpe meg diamanter og rubiner, men må nok kombinere det jeg har allerede.
Rosalie Skrevet 23. april 2008 #19 Skrevet 23. april 2008 Herlig Wadjet. Jeg har bestandig beundret de som psykisk klarer å ikle seg disse uniformene. Personlig presser jeg på meg en trang bunad. Vi lar vel stort sett være å se oss i speilet der vi kler på oss i otta slik at vi skal rekke flaggheisinga. Og skal jeg fortelle en hemmelighet? Ser enda verre ut uten jakker. Buksene er nemlig herrebukser, med legg! Vi ser jo ut som noen gravide kuler hele gjengen.
flub Skrevet 23. april 2008 #20 Skrevet 23. april 2008 Uniform her gitt.. En pine hvert år egentlig, spesielt når det er sol. Men alternativet ville vært bunad, så det hadde ikke hjulpet mye. Utrolig deilig å få av seg uniformen etter en lang og svett dag! Pleier å ta på meg "vanlige" klær på ettermiddagen da, hvis ikke jeg skal på noe spesielt besøk da, da blir det et eller annet skjørt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå