Chihiro Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Jeg har prøvd å søke, men ble ikke klokere. Hvordan var det nå med silikoner i hudkremer? Vil det tette porene, eller tørke ut huden på sikt? Er nemlig på utkikk etter ny fuktighetskrem til ansiktet, og har fått (og brukt) en del prøver på L'Occitane Almond Apple Velvet Concentrate, og lurer litt på å kjøpe denne. Den føles ganske bra på huden, men jeg ble nokså skeptisk da jeg så på ingrediensene. Cyclomethicone er ganske høyt oppe på listen, og jeg er redd for at det vil fremprovosere kviser, og at mykheten i huden bare er tilynelatende, mens huden egentlig blir tørket ut. Noen som vet?
Gjest lucky!74 Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Jeg har hud som reagerer med kviser så fort jeg bruker noen form for kremer/sminke med silikon mm. Men jeg er ikke så god på hva alle de ingrediensene i kremer er og hva som ikke er bra så jeg pleier å spørre ei. Hun kan dette og hjelper meg visst jeg lurer! Du kan spørre her: http://skindeepbyjean.blogg.se/frga_jean_om_hudvrd.html nederst på siden. Visst du ikke får svar her da. Huden min er veldig fin etter at jeg fikk hjelp til å velge riktig.
Gjest Lacuna Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Silikon er visstnok heller ikke silikon; noen sillikoner er flyktige, og fordamper så snart de kommer i kontakt med luft, andre legger igjen en hinne som gjør at huden kjennes glatt ut. Det er neste umulig å finne en krem utenfor naturkosmetikksegmentet som ikke inneholder noen form for silikoner. De har ofte navn som slutter på -icone, men det finnes også andre silikoner, for eksempel cyclopentasiloxane, så det er ikke så lett å oppdage alle silikonene.
Gjest lucky!74 Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Silikon er visstnok heller ikke silikon; noen sillikoner er flyktige, og fordamper så snart de kommer i kontakt med luft, andre legger igjen en hinne som gjør at huden kjennes glatt ut. Det er neste umulig å finne en krem utenfor naturkosmetikksegmentet som ikke inneholder noen form for silikoner. De har ofte navn som slutter på -icone, men det finnes også andre silikoner, for eksempel cyclopentasiloxane, så det er ikke så lett å oppdage alle silikonene. Ikke rart det er vanskelig å skjønne det her! Min erfaring med hudpleieprodukter er at alt fungerer individuelt. Man må prøve selv å se hvordan huden reagerer på div stoffer/produkter tror jeg.
Gjest lucky!74 Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Kupper tråden litt.. Lacuna- Kan du forklare innholdet i denne kremen litt nærmere? http://www.skin-etc.com/janmanizy.html
Gjest Lacuna Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Kupper tråden litt.. Lacuna- Kan du forklare innholdet i denne kremen litt nærmere? http://www.skin-etc.com/janmanizy.html For det første: Innholdsdeklarasjonen er svært mangefull, og ikke i tråd med det som kreves. Det listes knapt opp hva som utgjør de faktiske aktive ingrediensene, og hva slags konsentrasjon de forekommer i. Ellers inneholder den tre fettalkoholer, som både virker mykgjørende og som emulgatorer (dvs. for å holde konsistensen "samlet"), safflower oil, som jeg tror er rapsolje uten å slå opp (bra=fuktgjørende), to parabener (jeg tar ikke stilling til hvilke som er skadelige og ikke), og diazolidinyl urea, som virker som et ikke helt bekymringsfritt konserveringsmiddel; etter det jeg kunne finne, frigjør det formaldehyder, som ikke akkurat er positivt for huden. Så selv om du ikke direkte finner silikoner, burde JM skamme seg over manglende INCI-liste (mulig det finnes i forpakningen, for å gi den anklagde "the benefit of the doubt". (Jeg har jo bestilt samme krem selv, uten å sjekke INCI-lista).
Gjest lucky!74 Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Takk! Blir helt svimmel jeg altså... Men jeg føler selv at denne kremen gjør huden min bra. Mulig jeg redder meg ved at jeg bruker en glycolrens 30% og papayapeeling som jobber ned i huden slik at det ikke blir tette porer. For jeg hadde mye urenheter og da tette porer før jeg starete med dette. Hvilken fuktighetskrem ville du anbefalt til en combohud med hormonelle kviser som reagerer kjappt med kviser så fort jeg bruker en krem den ikke liker? JM produktene har faktisk ikke gitt meg utslag på kviser og huden har blitt "fuktig og stram så jeg føler selv at disse er riktig.
Gjest Lacuna Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Jeg tør nesten ikke anbefale; den enes gullkorn er den andres katastrofe. Kremene til Dermalogica er faktisk ganske rene, og jeg vender stadig tilbake til Intensive Moisture Balance for den tørre huden min. Muligens kunne du prøve Active Moist eller Skin Smoothing Cream. I tillegg bør du nok fortsette med glykolsyreproduktene, for en fuktighetskrem skal uansett bare beskytte og gi fuktighet til det øverste hudlaget (i motsetning til hva mange tror), og kan ikke utrette mirakler når det gjelder kviser. Men som vanlig gjelder: Det du føler at er bra for deg, er bra for deg. Huden sier fra hvis den ikke er fornøyd.
Gjest lucky!74 Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Ja det er dette med at ikke alt passer alle. Jeg har en prøvepakke her fra Dermalogica så jeg kan teste kremen. Huden min er veldig grei og sier fort ifra! Sender deg pm seinere så folk slipper å lese alt dette. Vi har fortsatt litt å diskutere når det gjelder c vit serum:) Ellers har jeg veldig tro på papaya produkter fordi enzymene hjelper syrer og fukt å trenge/jobbe lengre ned i huden.
Rexina Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Stötter Dermalogica forslaget. Nå er det sånn at jeg prövde AM men den gav ikke nok fuktighet. Også gikk jeg over til Dr. Hauschka og den utgjorde mirakler for huden min först og gjorde den klarere, renere og den strålte, men så ble den värre igjen. Da bestemte jeg meg for å teste Dermalogica fuktighetskrem og den har gjort huden veldig fin, men ikke så fin som den var.. Går det an å bruke Dr. H rens og Dermalogica fuktighetskrem? Det sies jo at det beste er produkter i samme serie siden de jobber sammen.. men vet ikke helt hvor mye jeg tror på det..
Gjest lucky!74 Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 Stötter Dermalogica forslaget. Nå er det sånn at jeg prövde AM men den gav ikke nok fuktighet. Også gikk jeg over til Dr. Hauschka og den utgjorde mirakler for huden min först og gjorde den klarere, renere og den strålte, men så ble den värre igjen. Da bestemte jeg meg for å teste Dermalogica fuktighetskrem og den har gjort huden veldig fin, men ikke så fin som den var.. Går det an å bruke Dr. H rens og Dermalogica fuktighetskrem? Det sies jo at det beste er produkter i samme serie siden de jobber sammen.. men vet ikke helt hvor mye jeg tror på det.. Her må du nok forske selv å se ann huden din. Jeg er sikker på at produkter fra ulike merker er bra, da kan man velge det beste fra flere:) Uansett kremer ol så er jeg overbevist om at man legger grunnlag for en god hudpleie med en rens/tonic men fruktsyrer.
Chihiro Skrevet 25. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 25. april 2008 Jøss, her var det kommet mange svar, men jeg ble ikke noe klokere. Jeg vet at det er silikoner i det meste, men det er vel sånn at jo høyere opp på listen, jo større andel av ingrediensen. Derfor er det vel ganske mye silikoner i L'occitane-kremen. Jeg tror jeg prøver å finne en annen krem. Stoler ikke helt på L'Occitane, de gir seg ut for å være så fantastiske, men jeg synes produktene er litt overpriset og ikke så naturlige som de ønsker å fremstå. Er i Frankrike nå, og på nærmeste supermarked snublet jeg over en serie naturkosmetikk som jeg ble nysgjerrig på. Jeg liker når produktene inneholder få og naturlige ingredienser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå