Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2003 #1 Skrevet 11. mai 2003 Jeg vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men er det noen som husker en regle som starter slik? : (dette er tatt fra hukommelsen, så det kan være litt feil...) " Kan du huske den gang da de døde satt og sang, og de fingerløse spilte på piano så det klang og en hodeløs (?) mann satt i midten/ på trikken (?) og sang vil du være med til grava når jeg dør, dør, dør? Nei, det kan jeg ei, for jeg heter Nicolay og var fem og tyve år da jeg ble født, født, født ......... osv." Kom på den nylig, men husker ikke noe mer, eller hvor jeg har lært den! Noen her som vet?
Viking Skrevet 11. mai 2003 #2 Skrevet 11. mai 2003 Jepp, den husker jeg, men det er en lokal variant: Kan du huska den gång, då di beinlause sprong, å di fingerlause spelte på gitaren. Å ein haldaue mann, satt på bussen å sang, vil du fylla meg i gravå når eg dør? Nei, d kan eg ei, for eg hette Nikolay, eg blei fydd når eg va 21 år. Far min va salat, å mor mi va soldat, å begge to va fydde i et fjernsynsapparat Slik husker jeg den, vi sier den ikke som en regle, men synger den. Var det slik din regle sluttet?
Gjest Trude Luth Skrevet 11. mai 2003 #3 Skrevet 11. mai 2003 Kan bidra med litt, men vet ikke om det blir helt riktig. Lærte den på ferikoloni for 30 år siden! :D Husker du den gang da de døvstumme sang og de fingerløse spilte på klaver Og en halvdau mann satt på trappa og sang vil du værra med i grava når jeg dør? Nei, det kan jeg ei for mitt navn er Nicolay jeg var 25 år da jeg ble født For min far er soldat og min mor er undulat og begge to er kjøpt på automat....AUTOMAAAT!!
Væren Skrevet 11. mai 2003 #4 Skrevet 11. mai 2003 Min versjon er slik: "Husker du den gang da de døde sang og de fingerløse spilte på klaver så det klang? Og en halvdød mann satt på bussen og sang: Vil du være med i grava når jeg dør? Nei, det kan jeg ei, for jeg heter Nicolay, og var femogtjue år da jeg ble født! Og min mor var soldat, og min far var undulat og begge to ble født i en tomat i en tomat-emat-emat!!!"
Gjest Lea Skrevet 11. mai 2003 #5 Skrevet 11. mai 2003 Min versjon er ikke sååå forskjellig fra de andre her: Husker du den gang da de hodeløse sang og de fingerløse spilte på gitar Og en halvdød mann satt på bussen og sang Vil du verra med i grava når jeg dør. Nei det kan jeg ei for jeg heter Nicolay og var femogførti år da jeg ble født og min mor var soldat og min far var undulat og selv ble jeg født i automat automat..
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2003 #6 Skrevet 11. mai 2003 Her er min versjon: Var du med den gang, da de hodeløse sang og de fingerløse spilte på klaver -ver -ver, og en halvdød mann satt i bussen og sang; vil du bli med ut i verden når jeg dør, dør, dør. Nei, det kan jeg ei for mitt navn er Nicolay, jeg var femogtyve år da jeg ble født, født, født og min mor er undulat og min far er tinnsoldat og begge to ble født på en tomat -mat -mat. Og vi lo ho-ho, og vi lo ho-ho, for de rumpeløse måtte sånn på do, do, do. Og vi lo ho-ho, og vi lo ho-ho for de blinde ville komme for å se, for å se.
Gjest Zalomine Skrevet 12. mai 2003 #8 Skrevet 12. mai 2003 Jepp, i mitt hode er det i alle fall en sang. Men jeg husker ikke helt hvordan den gikk jeg da, teksten altså. MENER det var sambos yngste søster som sang den til meg endeløst mange ganger en gang vi var på besøk der, så jeg må få henne til å repetere for meg
Gjest Lea Skrevet 12. mai 2003 #9 Skrevet 12. mai 2003 Jeg husker melodien jeg, men jeg kan jo ikke akkurat synge den her da.
Gjest Virvel Skrevet 12. mai 2003 #10 Skrevet 12. mai 2003 Jeg kan to forskjellige, jeg! Den ene går så her: Det var på karneval en gang at de beinløse sprang og de fingerløse spilte på gitar Og de døve de hørte hva de kjeftløse sa, og de blinde stod utafor og kikka Jepp, det er en sang, men det er en annen melodi enn denne (som er en klappelek): Har du hørt en gang da de døde sang og de fingerløse spilte på gitaren Og en halvdød mann satt på trikken og sang: Vil du være med i graven når jeg dør en gang? Nei det kan jeg ei, for jeg heter Nicolai jeg var femogførti år da jeg ble født, født, født Og min mor er tomat og min far er tinnsoldat og selv er jeg født i en Colaautomat Og de lo, lo, lo x2 Og de fingerløse spilte på gitaren Og de lo, lo, lo x2 Og de fingerløse spilte på gitaren Jeg satt på en kvist og jeg tissa ned, ja jeg tissa ned i hodet på en pensjonist Og pensjonisten sa: Halleluja, alt det gode kommer ovenfra Alt det gode kommer ovenfra
maiaa Skrevet 12. mai 2003 #11 Skrevet 12. mai 2003 Hei! Det var jeg som startet det hele her, glemte bare å logge meg på! TUSEN TAKK FOR SVAR! Dere har så rett, det er en sang, det var gitar de fingerløse spilte på, og det var en halvdød mann som satt på bussen.... :oops: Hukommelsen sviktet litt, ja! MEN: min versjon slutter ikke slik noen av deres! Argh! Er det flere varianter ute og går?
MarianneE Skrevet 12. mai 2003 #12 Skrevet 12. mai 2003 Denna har jeg hørt før, men hvordan i alle dager var melodien igjen? Artig regle, men med noe makabert inhold??
Gjest Solskinn Skrevet 12. mai 2003 #13 Skrevet 12. mai 2003 Min versjon er vel ikke sååå ulik de andre, men det er tydelig at det finnes mange lokale varianter og, ja, det er en sang, har sunget den mange ganger jeg, mens jeg har lest denne tråden! Husker du den gang da de hodeløse sang og de fingerløse spilte på klaver (ver, ver) Og en halvdød mann satt på trikken og sang vil du være med i graven når jeg dør? Nei det kan jeg ei for jeg heter Nikolay og var en og tyve år da jeg ble født (Født, født) Og min mor var undulat og min far var tinnsoldat og begge to er født på automat (mat, mat) Og vi lo -ho ho og vi lo -ho ho så de rompeløse måtte gå på do (do do) og vi le - he he og vi le - he he så de blinde måtte komme ut og se (se se) mor kunne også være servelat, om jeg ikke hudker feil!
*Lillian* Skrevet 12. mai 2003 #14 Skrevet 12. mai 2003 Dette er jo en sånn klappesang, det! (To sitter mot hverandre og klapper sangen sammen) Min versjon er slik: Kan du huske den gang da de hodeløse sang og de fingerløse spilte på klaver (ver-ver) og en halvdød mann satt på trikken og sang vil du være med i graven når jeg dør (dør-dør) Nei det kan jeg ei for jeg heter Nikolai og ble født da jeg var en og tyve år (år-år) min mor var undulat min far var servelat og begge to ble født på automat (mat-mat) Lillian 1
Gjest Zalomine Skrevet 12. mai 2003 #15 Skrevet 12. mai 2003 Ja, når du sier det så trur jeg så sannelig at vi måtte klappe også på denne, jeg og min lille svigerinne. Jada, vi klappa og vi sang, hun lærte meg den, men ejg synes å husle en slutt som ikek innehodler hverken tomater eller automater, men jeg husker ikke hva! (Og ja, vi hadde også med det avsnittet om pensjonisten) Må få henne til å gjenta den en gang....
Gjest Virvel Skrevet 12. mai 2003 #16 Skrevet 12. mai 2003 Duster, jeg har jo for lengst sagt at det er en klappelek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå