Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg lurte på om noen kan hjelpe meg med noe jeg lurer på. Jeg er veldig fornøyd med den "vanlige" utgaven av denne mascaraen, men nå nærmer det seg tid for å kjøpe ny og da tenkte jeg kanskje at jeg skulle prøve den vannfaste. Grunnen til dette når jeg i utgangspunktet er fornøyd er at jeg opplever at det svir å få den i øynene når jeg trener og bader.

Så til spørsmålene; oppleves disse mascaraene likt? Drysser den ene mer enn den andre? Er den vannfaste vanskelig å få av?

Takk for svar, om noen vil dele erfaringene sine.

Endret av Anemsi
Videoannonse
Annonse
Gjest Lacuna
Skrevet

Den vannfaste er ikke særlig vannfast, og heller ikke vanskelig å fjerne. Jeg opplevde at den smittet bare man ble varm, eller på grunn av foundation uten pudder over. Visstnok skal den også gi mindre volum, men siden jeg bare har den "vannfaste" friskt i minne, kan jeg ikke sammenlikne.

Jeg ville kjøpt den igjen, men vannfast er den absolutt ikke. Da stoler jeg på Kanebo.

Skrevet
Den vannfaste er ikke særlig vannfast, og heller ikke vanskelig å fjerne. Jeg opplevde at den smittet bare man ble varm, eller på grunn av foundation uten pudder over. Visstnok skal den også gi mindre volum, men siden jeg bare har den "vannfaste" friskt i minne, kan jeg ikke sammenlikne.

Jeg ville kjøpt den igjen, men vannfast er den absolutt ikke. Da stoler jeg på Kanebo.

*Blander meg inn* :)

Er Kanebo lett å fjerne? Jeg har så dårlige erfaringer med vannfast maskara; følte at jeg mistet halvparten av vippene når jeg skulle fjerne maskaraen. Satt som støpt altså.

Skrevet

Syns den vannfaste varianten drysser(!?), ikke akkurat en kvalitet jeg ville sett etter i noe som skal vare :sukk:

Gjest Lacuna
Skrevet

Er Kanebo lett å fjerne? Jeg har så dårlige erfaringer med vannfast maskara; følte at jeg mistet halvparten av vippene når jeg skulle fjerne maskaraen. Satt som støpt altså.

Kanebo er jo en sånn mascara som fjernes med varmt vann, og min erfaring er at den sitter som støpt, men krever litt tålmodighet for å fjerne. Best går det i dusjen, men det går også bra å enten splæsje masse varmt vann på, og vente til den løser seg litt, for deretter å "dra" mascaraen forsiktig av vippene. Alternativt kan man bruke en klut med varmt vann som man holder mot lukkede øyne til mascaraen har løst seg opp litt. Jeg ville ikke brukt den daglig, da jeg synes det sliter litt på vippene, men langt fra like mye som vanlige vannfaste mascaraer.

Gjest Venetia
Skrevet

Jeg har ingen problemer med den vannfaste Diorshow. Det som er dumt med både den og den som ikke er vannfast er at de tørker så utrolig fort! Har måttet kjøpe nye iallfall mer enn seks-syv ganger. Har aldri opplevd noen andre mascaraer som er sånn, det er mer negativt enn at den evnt drysser litt...

Skrevet

Har mistet halvparten av vippene etter et par dagers bruk av Kanebo så sånn sett anbefaler jeg den ikke, men den sitter som limt, det skal den ha )).

Diorshow i alle varianter er så parfymerte at jeg får allergiske reaksjoner som utslett og hodepine.

Bruker for tiden Max Factor Masterpiece som faktisk ikke er så dum

(på tross av Jan Thomas).

Skrevet (endret)

Jeg har brukt Kanebo 38° i flere år nå, og kan ikke si jeg kjenner meg igjen i at den er vanskelig å fjerne. På meg løsner den med en gang jeg stikker hodet under dusjen, men det er altså viktig å vente med å gni til den har løst seg. (For øvrig kan det se ut som man mister vippehår når man fjerner denne mascaraen, fordi den ikke løser seg opp, men løsner i flak og tuber, og disse kan til forveksling ligne hår.)

Endret av Miel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...