Gå til innhold

Komfirmasjonskake

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg pleier å lage ei kake som er som følger :

Lag en lys og en mørk sukkerbunn i langpanne. Del hver av disse i to, slik at du får fire firkantete bunner.

Legg først lys bunn med vaniljekrem oppå, så mørk bunn med krem og skogsbærblanding (fra frysedisken), så lys bunn med vaniljekrem og skogsbærblanding.

Tilslutt legger du den siste mørke bunnen som topp. Oppå kan du pyntye denne med krem og sjokoladepynt, eller en festvariant : skjær masse ulik frukt (banan, eple, jordbær, druer, coctailbær, kjerner fra granateple o.l) i grupper oppå bunnen. Pensle med gele i flere omganger, slik at frukten blir belagt med gele.

Ser for meg en veldig høy kake nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS: Så artig at du vil bake din egen kake til konfirmasjonen!

Suksesskaka jeg alltid baker er Dajmiskake. Den får alltid ben og gå på, og er spist opp lenge før alle de andre kakene. Kan også bakes mange dager i forveien :)

Lykke til uansett hvilke kake du velger! :)

Gjest nextlife
Skrevet
Ser for meg en veldig høy kake nå?

Den blir ikke så veldig høy, da bunnene lages i langpanne, av 6 egg, og blir ganske tynne, adskillig tynnere enn en vanlig sukkerbunn :)

Gjest 15 år (TS)
Skrevet

hei! Jeg bakte nigellas chocolate fudge cake. den var lirr vanskelig å smøre fyll på, ble liksom ikke så pent. men etter hvert ble det veldig bra. pappaen til en av venninnene mine hadde spørt venninna mi om vi hadde kjøpt den på en cafe. så nå gleder jeg meg til i morgen. :) Takk for all god respons. ;)

Gjest nextlife
Skrevet

Du er en flink jente, du :) Gratulerer med dagen i morgen, og lykke til.

Skrevet

Så bra!

Til lykke med dagen i morgen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...