Gå til innhold

Komfirmasjonskake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal bake kake til en komfirmasjon- min egen. Jeg er 15 år og elsker å bake å lage mat. Så jeg tenkte å spør dere om hjelp. Jeg vil lage en som er selvfølgelig god, og som jeg kan imponere med. :) Gleder meg kjempe masse! Elsker denne nettsiden! Det kan forresten være en kake som er litt vanskelig å lage, har en del erfaringer. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verdens beste (Kvæfjordkake) er jo alltid populær.

Skrevet

Jepp! Stemmer også for Kvæfjordkaka!!

Skrevet

På detsoteliv.no er det oppskrifter. en på verdens beste og en på kvæfjordkaka. hvilken er best?

Skrevet

Det er igrunnen samme kaka, bare den kalles begge deler.

Skrevet

Kvæfjordkaka! .... den er hakkede mandler på toppen og romkrem inni. Verdens beste har mandelflarn på toppen og vaniljekrem inni.

Men dette er jo min personlige mening...

Gjest nextlife
Skrevet

Jeg pleier å lage ei kake som er som følger :

Lag en lys og en mørk sukkerbunn i langpanne. Del hver av disse i to, slik at du får fire firkantete bunner.

Legg først lys bunn med vaniljekrem oppå, så mørk bunn med krem og skogsbærblanding (fra frysedisken), så lys bunn med vaniljekrem og skogsbærblanding.

Tilslutt legger du den siste mørke bunnen som topp. Oppå kan du pyntye denne med krem og sjokoladepynt, eller en festvariant : skjær masse ulik frukt (banan, eple, jordbær, druer, coctailbær, kjerner fra granateple o.l) i grupper oppå bunnen. Pensle med gele i flere omganger, slik at frukten blir belagt med gele.

Gjest ..........
Skrevet

Lag en lys og en mørk sukkerbunn i langpanne. Del hver av disse i to, slik at du får fire firkantete bunner.

Legg først lys bunn med vaniljekrem oppå, så mørk bunn med krem og skogsbærblanding (fra frysedisken), så lys bunn med vaniljekrem og skogsbærblanding.

Tilslutt legger du den siste mørke bunnen som topp. Oppå kan du pyntye denne med krem og sjokoladepynt, eller en festvariant : skjær masse ulik frukt (banan, eple, jordbær, druer, coctailbær, kjerner fra granateple o.l) i grupper oppå bunnen. Pensle med gele i flere omganger, slik at frukten blir belagt med gele.

MMMMMMmmm. Hørtes god ut. ;)

Skrevet

oppskrift ønskes:)

Skrevet
På detsoteliv.no er det oppskrifter. en på verdens beste og en på kvæfjordkaka. hvilken er best?

jeg laget denne i dag . og det var ikke vanskleig i det hele tatt og fin ble hun i tilegg.... alle som vil klarer denne.... ingen problem...

Gjest nextlife
Skrevet
oppskrift ønskes:)

Jeg har desverre ingen ordentlig oppskrift.

Jeg lager to sukkerbunner i langpanne med 6 egg i hver bunn. I den ene har jeg 3 ss kakao.

Jeg bruker 2-3 pk- kremfløte, 1pk Tine vaniljekrem og 1 pk frossen skogsbærblanding.

I geleen jeg pensler oppå frukten på toppen har jeg litt mindre vann enn det står i bruksanvisningen.

Gjest GinaTricot
Skrevet

Hei TS! Jeg er også jente på 15 år :) Skal konfirmeres i Mai ;)

Haha , liker også denne sida!!

Hvilken by bor du i ? :)

Gjest Raptuza
Skrevet

Suksessterte er kjempegod med den gule kremen og ikkje for vanskelig. Ære være deg som bakar til egen konfirmasjon! Det står det respekt av!!! :blomst:

Skrevet
Hei TS! Jeg er også jente på 15 år :) Skal konfirmeres i Mai ;)

Haha , liker også denne sida!!

Hvilken by bor du i ? :)

En i Vest-agder. du da? :)

Gjest GinaTricot
Skrevet
En i Vest-agder. du da? :)

Trondheim : )

Skrevet

Jeg var inne på www.detsoteliv.no og der så jeg en sjokoladekake som så veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig god ut. Nigellas chocolate fudge cake. Tror faktisk ikke at noen lager sjokoladekake til konfen min. Har noen prøvd den? Er den god? :) Unnskyld hvis dere syns jeg maser.

Skrevet

Kan jeg lage Nigellas chocolate fudge cake på fredag å servere den på søndag? :)

Skrevet (endret)

Jeg tror helt sikkert du kan lage den på fredag ja!

Et godt tips til pynt: Smelt kokesjokolade og sprøyt det ut på bakepapir i mønster (for eks bare frem og tilbake i sikksakk ganske tett),. Smelt så lys kokesjokolade og lag nytt mønster oppå.

Sett det kaldt og la det stivne. Før kaken skal serveres drar du av bakepapiret og knekker mønsteret i passende biter som du stikker ned i kaka. Da får kaka mer høyde og ser veldig imponerende ut!

Endret av Sunshine
Skrevet

Dette ble en farlig *vann i munnen* tråd.

men jeg ville bare si til TS at det er Tøft at du lager kake til din egen konfirmasjon. så med det i tankene mener jeg du bør få lov til å lage akkuratt den kaken du har lyst til.

og jeg tror jeg som gjest ville blitt super glad for å få smake på fudge-kaka...

:fnise:

Skrevet

Åkei. Så gøy at folk svarer! Tusen takk for veldig bra tips! Setter veldig pris på det. Håper bare det blir vellykket. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...