Grooo Skrevet 11. mai 2003 #1 Del Skrevet 11. mai 2003 Tenkte ta en tur en av dagene nå og titte på forskjellige alternativer til morgengave til mannen, og til smykke til meg selv samt min søster som er brudepike. Hvilken gullsmed i Oslo har best utvalg på slike ting, og samtidig betjening som er hyggelige og forstår mine ønsker og ikke bare vil selge det som er mest moderne og "inn"? Regner med at smykker til meg har de vel i haugevis overalt, men ting til mannen har de ikke alltid så godt utvalg i synes jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. mai 2003 #2 Del Skrevet 11. mai 2003 Ingen tvil. David Andersen på Egertorget. Ta deg en tur dit i morgen kl 18, da kommer nemlig Idol-gjengen på den nyåpnede platesjappa som ligger ved siden av.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 11. mai 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 11. mai 2003 Hehe, takk for tipset Da går jeg IKKE dit 1800 i morgen, men heller en annen dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. mai 2003 #4 Del Skrevet 11. mai 2003 He he he ja det kan bli folksomt i gatene der ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 11. mai 2003 #5 Del Skrevet 11. mai 2003 Gullsmed Urvik på Aker Brygge! Har kanskje ikke så stort utvalg i butikken, siden den er liten, men ordner det meste! Fullkommen service og Hilde Urvik er gullsmed og er som regel tilstede i butikken selv. Det hun ikke kan om gull og diamanter er ikke verdt å vite! (Nei, jeg har ingen som helst tilknytning til denne butikken bortsett fra som kunde! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 11. mai 2003 #6 Del Skrevet 11. mai 2003 Slettet fordi innlegget kom to ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. mai 2003 #7 Del Skrevet 11. mai 2003 (Nei, jeg har ingen som helst tilknytning til denne butikken bortsett fra som kunde! ) He he he ja det er greit å poengtere det i disse tider.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 11. mai 2003 #8 Del Skrevet 11. mai 2003 Definitivt et viktig poeng har jeg forstått.... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 11. mai 2003 #9 Del Skrevet 11. mai 2003 Da vi var på jakt etter forlovelsesringer i 2001 og nå når jeg har vært litt på jakt etter morgengave til min kjære, synes jeg at David Andersen har det bredeste utvalget. Og kanskje de høyeste prisene*. * De avfeide glatt min forespørsel om muligheter til morgengave til min kjære med en gjenstand til kr. 22.000,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 11. mai 2003 #10 Del Skrevet 11. mai 2003 DEt spørs litt i hviklet prisleie du vil gå. Kommer med to anbefalinger Det første er Juveeler Konrad Langgaard, ligger skrått over theatercafeen. De har utvalg at flotte smykker som du ikke finner hvorsomhelst, men det koster! En annen helt vanlig gulsmeed er en jeg ikke kjenner navnet på men, som ligger i gågaten du går i fra Youngstorvet og mot Glassmagasinet. På høyre side ligger den en forretning so mgir super service, de var bare så hyggelig. Når det gjelder David Andersen så har de nok det beste utvalget, men du kan finne samme tingen i mindre fancy butikker langt rimeligere. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 12. mai 2003 #11 Del Skrevet 12. mai 2003 David-Andersen har bra utvalg, men elendig service. Prøv Thune på Egertorget i stedet, der får du god hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 13. mai 2003 #12 Del Skrevet 13. mai 2003 Juveeler Konrad Langgaard, ligger skrått over theatercafeen. De har utvalg at flotte smykker som du ikke finner hvorsomhelst, men det koster! Helt klart. Liten, men topp service og bra utvalg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 13. mai 2003 #13 Del Skrevet 13. mai 2003 En annen helt vanlig gulsmeed er en jeg ikke kjenner navnet på men, som ligger i gågaten du går i fra Youngstorvet og mot Glassmagasinet. På høyre side ligger den en forretning so mgir super service, de var bare så hyggelig. Kan det være KARAT i Torggt.10 du mener. Vi kjøpte våre gifteringer der og var superfornøyd med både utvalg og ikke minst service! Anbefaler KARAT på det varmeste!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 13. mai 2003 #14 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg vil si Thune på Egertorget har et meget bra utvalg hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 13. mai 2003 #15 Del Skrevet 13. mai 2003 Ja, jeg mente Karat, de har super betjening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 13. mai 2003 #16 Del Skrevet 13. mai 2003 David-Andersen har bra utvalg, men elendig service. Prøv Thune på Egertorget i stedet, der får du god hjelp! Min opplevelse er litt annerledes... Jeg og min forlovede var innom Thune på Egertorvet for å se på sølvbestikk i forbindelse med ønskelista. Vi har ikke så mye peiling, og ba om råd til hva man burde starte med, og det eneste de kunne si, var at man burde ha kniv, skje og gaffel "og så har du jo alt det andre, da". I tillegg spurte vi litt om gamle mønstre fordi vi har arvet en stor skje som har inskripsjonen "Thune". Vi hadde bl.a. med tegning av mønsteret. De var fullstendig uinteressert i å finne ut hva dette gjaldt. Trenger jeg å tilføye at vi gikk ganske umiddelbart? Vi har tidligere fått grei service på David-Andersen, der vi kjøpte forlovelsesringene. Men dersom det bare er utvalget du er ute etter, er nok begge butikker å anbefale! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 13. mai 2003 #17 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg har alltid fått god hjelp der, men det var jo trist at ikke dere fikk det. Har dere fått svar på spørsmålet andre steder? Hvis ikke: Begynn med isskjeer/kakegafler eller teskjeer...(liten digresjon) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 13. mai 2003 #18 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg har alltid fått god hjelp der, men det var jo trist at ikke dere fikk det. Har dere fått svar på spørsmålet andre steder? Hvis ikke: Begynn med isskjeer/kakegafler eller teskjeer...(liten digresjon) Hei og takk! Jeg har ikke vært i de andre delene av butikken da jeg ikke er noen hyppig gullsmedforretningsgjenger, det er mulig de er mer vennligsinnede der... Vi droppet hele prosjektet da morfar mumlet noe om sølv, og noen hvisket oss i øret at det var mulig vi ikke trengte å ha sølvbestikk på ønskelista i det hele tatt. Så nå ønsker vi oss komplettering av stålbestikket jeg har samlet på i steden for, så får vi se hva det blir til med sølvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå