mamut75 Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Har lest at det ikke er så uvanlig at partner kan være utro når dama er gravid , og av og til så virker det nesten som om det er mer sannsynlig at utroskap kan forekomme når dama er gravid enn når hun ikke er det . For meg så virker dette helt bakvendt , siden det å bestemme seg for å få barn sammen i teorien skulle innebære at man ønsket en framtid sammen , mens det å være utro ofte resulterer i det motsatte . Mennesker er ikke alltid rasjonelle vesener , men hvorfor er noen menn utro mens dama er gravid ? ps mener ikke å skremme gravide , de fleste menn er sikkert ikke utro selvom dama er gravid .
Amalie_85 Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Vel, noen damer er jo noen jæ... bit... når de er gravide. Altså mest sannsynlig ikke med vilje (håper jeg) men noen vil jo ikke ha sex eller noen form for nærhet, og mange blir jo nesten slemme med mannen, kjefter og ingen ting er bra. Så kanskje dette driver dem vekk fra forholdet?? For hører jo om mannfolk som er utro på grunn av disse tingene når dama ikke er gravid, så kanskje det er noe med det samme??? :klø:
Dalila Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Utroskap under graviditet er det absolutte lavmål spør du meg. Kommer vel av umodne mannfolk som ikke takler situasjonen, når de ikke lenger er sentrum for oppmerksomheten, og føler seg tilsidesatt.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Jeg tror noen menn ikke tenner på kjæresten sin når hun er gravid, og at noen kanskje problematiserer dette på feil måte; at de blir usikre på seksualiteten sin og kanskje lettere "tester" den ved å være utro? Og at noen blir satt ut av det store ansvaret ved å skulle få barn (det må gjelde førstefødte i tilfelle, hehe) og føler seg litt fanget, og motvirker følelsen ved å være utro. Dessuten er min personlige erfaring ved viktige valg i samlivet at man kan begynne å tvile på følelsene sine og måtte tenke på mye rart for å finne ut av ting. Kalde føtter osv. Noen er dårlige til å holde dette på tankestadiet. Men jeg vet ikke - tror og håper ikke dette er en veldig utbredt måte å tenke på.
Gjest Mirina Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Å være utro når kjæresten er gravid er skikkelig lavmål!
Alice Ayres Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Tror mange menn er utro når partneren er gravid fordi de rett og slett får hetta. En graviditet oppleves så veldig forskjellig for kvinner og menn. De fleste kvinner vender seg innover følelsesmessig når de blir gravide - noe som er en naturlig følelsesmessig reaksjon, men det medfører at en mann kan føle seg tilsidesatt - i tillegg til til at han allerede har panikk. Her kan man selvsagt si at "too bad so sad" og at man får da jammen ta seg sammen og vise ansvar, men det blir for meg en litt annen debatt.
absinthia Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 (endret) Jeg har inntrykk av at flere er utro når de er nybakte fedre. Ihvertfall er det usedvanlig mange fedre med barn under 1 år blant de som har prøvd å "lure" meg til sengs (gjerne etter litt klaging på hvor slitsomt de har det)...akkurat som om det er noe bra sjekketriks!!!!! Tror det har noe med at de føler at de ikke får oppmerksomhet nok.. Endret 22. april 2008 av absinthia
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Dette kan jeg gi deg svar på. At menn er utro når dama er gravid/nettopp født har med deres natur å gjøre. Fra gammelt av var menn til for å bringe barn til verden, og når dama er gravid er "oppdraget utført", og noe i hjernen deres forteller dem at de må begynne på neste oppdrag. Altså få flere barn. Dette har de fra dyreverdenen, men jeg forsvarer det absolutt ikke altså! Det er bare en fysiologisk forklaring på det.
Gjest Gjest_ml_* Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Nå har je lest gjennom alle innleggene her.. Er selv gravid i uke 20 og må si jeg blir veldig skremt av å lese om "utroskap når dama er gravid".. min store skrekk! Synes ikke der finnes en bedre unnskyldning på å kunne være utro nå i forhold til når som helst elles.. her går vi kvinner rundt og bærer på en voksende spire. Et fellesprosjekt der vi må "gjøre jobben". bærer fram et barn til han.. nei, for min del hadde det vært enda verre om jeg hadde funnet ut at han hadde vært utro nå disse månedene! Det er selvsagt en tid der vi kvinner endres. vi er ikke bare kjæresten hans lenger, men bærer også på barnet hans. Det flotteste i verden. men en oppleves selvsagt dise mnd forskjellig. mannen har selvsagt lov å bli skremt, lov å ta en liten virkelighetsflukt, men utroskap, der finnes ingen unnskyldning, ikke engang om han skylder på fysiologiske grunner.. (pattedyr grunner). jeg har opplevd at min kjære ble skremt. dette kom mer brått på oss enn vi hadde tenkt.. han fikk en periode der han måtte feste med gutta og bare "leve". Det var ikke enkelt for meg heller å takle å skulle bli mamma nå, men noen virkelighetsflukt kunne jeg jo ikke ta.. og ekstra vondt ble det å se hans reaksjon.. Men her endte det aldri i fysisk utroskap, og aldri hadde jeg klart akseptere noe slikt i etterkant, bare fordi "jeg var jo gravid da jo"..nå er vi heldigvis veldig lykkelige over nurket begge to. ble dumt, og hormonelt dette innlegget.. hehe.. men måtte bare få sagt noe.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 En jeg kjenner via via (ikke så godt altså) begynte plutselig å gi meg mye oppmerksomhet og maste om å komme på besøk osv. Plutselig fikk jeg vite at dama hans nettopp var blitt gravid. Da falt alle biter på plass. Synes sånt er sært, men som dere sier: Sikkert fordi gutta får panikk.
DDuck Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 Dette kan jeg gi deg svar på. At menn er utro når dama er gravid/nettopp født har med deres natur å gjøre. Fra gammelt av var menn til for å bringe barn til verden, og når dama er gravid er "oppdraget utført", og noe i hjernen deres forteller dem at de må begynne på neste oppdrag. Altså få flere barn. Dette har de fra dyreverdenen, men jeg forsvarer det absolutt ikke altså! Det er bare en fysiologisk forklaring på det. Det er det dummeste jeg har hørt..
Gjest Cascabel Skrevet 23. april 2008 #12 Skrevet 23. april 2008 Synes småbarnsfedre ofte er værre. Mens dama sitter hjemme med en grinende unge på puppen farter far rundt, desperat i blikket, etter noe nytt å nedlegge. Fascinerende fenomen.
katla Skrevet 23. april 2008 #13 Skrevet 23. april 2008 Det er det dummeste jeg har hørt.. Hvorfor sier du det???? Det er kanskje noe du ikke liker å lese, men det er altså en av de mest kjente biologiske forklaringene på temaet. Vi mennesker har den samme kroppen og hjernen som for 10 000 år siden omtrent, mens samfunnet og alt rundt oss ser helt annerledes ut nå. Det er klart vi drar med oss spor av hvordan menneskeheten oppførte seg for tusenvis av år siden. At du ikke liker forklaringen er noe helt annet.
Gjest ikke innlogget nå. Skrevet 24. april 2008 #14 Skrevet 24. april 2008 Hei. Jeg hadde sex flere ganger med en kamerat som skulle bli far. Det begynte da hun var ca. i 5 mnd. Han forelsket seg i meg-rett og slett og jeg i ham. Vi kjente hverandre fra før...men kjemien sa PANG. Vi var for unge til å ha dårlig samvittighet. Jeg hadde aldri gjort det nå etter å ha blitt voksen. Jeg tror det er noe i at han fikk panikk (det var ikke et planlagt svangerskap heller for å si det sånn) Vi hadde sex flere ganger og var masse sammen (holdt i hånda som kjærester osv...) helt til barnet kom. Da fikk han opp øynene litt og holdt seg hjemme ett års tid. På slutten av dette året var han mye utro mot henne igjen med flere andre- før han flyttet ut. Jeg hadde bestemt meg for å holde avstand. Orket ikke å dele ham med samboeren hans (etter at jeg fant ut at han fortsatt hadde sex med henne også) Vi har enda en mann i vår bekjentskapskrets som ble avslørt i utroskap i begge svangerskapene til sin kone. Han var til og med utro mens hun lå på føden med sistemann.....jeg skulle ønske jeg visste hvorfor det blir sånn....
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2008 #15 Skrevet 24. april 2008 Jeg blir ofte sett på å være et forståelsesfullt menneske, men utroskap mens dama ligger på føden... Ja, da er ikke veien lang til hagla for noen, tror jeg. Hvorfor menn er utro mens dama er gravid? Svaret er veldig enkelt: De får ikke pule så ofte som de ønsker, og puler det første og beste de ser.
-Alvildebrud- Skrevet 24. april 2008 #16 Skrevet 24. april 2008 Hvorfor sier du det???? Det er kanskje noe du ikke liker å lese, men det er altså en av de mest kjente biologiske forklaringene på temaet. Vi mennesker har den samme kroppen og hjernen som for 10 000 år siden omtrent, mens samfunnet og alt rundt oss ser helt annerledes ut nå. Det er klart vi drar med oss spor av hvordan menneskeheten oppførte seg for tusenvis av år siden. At du ikke liker forklaringen er noe helt annet. Det er ganske morsomt det du sier her. Jeg hører alltid samme forklaring til hvorfor vi mennesker er såpass "simple" som vi er. "Den samme kroppen og hjernen som for 10 000 år siden, mens samfunnet og alt rundt oss ser helt annerledes ut". Hvem former samfunnet? Hvem ER samfunnet? Hvem skaper utviklingen? Du mener altså det er noen utenfor oss mennesker (gud kanskje?) som fører oss mennesker inn i fremtiden. Det har absolutt ingenting med vår egen utvikling å gjøre? At vi faktisk har endret oss fra dette grottemennesket til et mer nyansert vesen - ikke bare rent materialitstisk, men også fysiksk og psykisk.... Eller, hva mener du? Nei. Jeg tror at vi stiller med helt andre forutsetninger enn hva vi gjorde for 10 000 år siden. Om mannen min er utro nå mens jeg er gravid, skyldes ikke det at "oppdraget er utført", men heller at han er en idiot som mister det han elsker.
DDuck Skrevet 24. april 2008 #17 Skrevet 24. april 2008 Det er ganske morsomt det du sier her. Jeg hører alltid samme forklaring til hvorfor vi mennesker er såpass "simple" som vi er. "Den samme kroppen og hjernen som for 10 000 år siden, mens samfunnet og alt rundt oss ser helt annerledes ut". Hvem former samfunnet? Hvem ER samfunnet? Hvem skaper utviklingen? Du mener altså det er noen utenfor oss mennesker (gud kanskje?) som fører oss mennesker inn i fremtiden. Det har absolutt ingenting med vår egen utvikling å gjøre? At vi faktisk har endret oss fra dette grottemennesket til et mer nyansert vesen - ikke bare rent materialitstisk, men også fysiksk og psykisk.... Eller, hva mener du? Nei. Jeg tror at vi stiller med helt andre forutsetninger enn hva vi gjorde for 10 000 år siden. Om mannen min er utro nå mens jeg er gravid, skyldes ikke det at "oppdraget er utført", men heller at han er en idiot som mister det han elsker. Helt enig...
DDuck Skrevet 24. april 2008 #18 Skrevet 24. april 2008 Hvorfor sier du det???? Det er kanskje noe du ikke liker å lese, men det er altså en av de mest kjente biologiske forklaringene på temaet. Vi mennesker har den samme kroppen og hjernen som for 10 000 år siden omtrent, mens samfunnet og alt rundt oss ser helt annerledes ut nå. Det er klart vi drar med oss spor av hvordan menneskeheten oppførte seg for tusenvis av år siden. At du ikke liker forklaringen er noe helt annet. Jeg sier det for at det er min mening!
Gjest Gjest_astrid_* Skrevet 24. april 2008 #19 Skrevet 24. april 2008 Menn har en tendens til å være mer utro like etter en fødsel enn ellers i livet. Jeg leste en stor undersøkelse på dette for noen år siden; årsaken til dette var en forsterket følelse av sitt 'virile' jeg. Dvs at det går opp for mannen at han kan skape liv og at han har en magisk stav mellom bena:) hehe Dessuten viste undersøkelsen til at hovedfokuset ikke lå på han,- men damen og barnet, og kunne gi en følelse av frihet-til-ikke-å-bli-fersket-for-det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå