Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Donna
Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal utfordre min smertegrense ..... - jeg er lei av den dumme barberhøvelen! :x Så nå vurderer jeg å kjøpe slike voks greier til bikinilinjen og forran liksom. Men det må være noe som virker slik at det hjelper med å rive en gang ......For vondt vil det vel bli uansett :o Men om jeg greier det med ett riv på hverside så går det kanskje.

Hjelper det å smøre på ibux-gel først? eller virker ikke voksen da?

Hjelper en veldig varmt bad for å åpne porene - slik at hårene slipper lettere?

Noen tips om valg av produkt og tips til fremgangsmåten?.

Og tror dere en pyse som meg greier å få av voksen - må man dra valdig hardt? Og hyler dere når dere gjør det? Tenker på naboene ..litt flaut liksom. Hvor lenge etter gjør det vondt ..sekunder eller minutters smerte?

Kan legge til at å ta bort plaster er veldig AU-AU....... :oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest vampie
Skrevet

jeg har vokset venusberget mitt for å skjekke smerteterskelen min.... jeg hylte IKKE... og ikke alle hårene kom av heller men.... jeg ble bare stående å gispe; det var såååå vondt.... klarte ikke mer.... helt forferdelig. skal jeg vokse de greiene igjen lar jeg en proff gjøre det.

Gjest Donna
Skrevet

Men fikk du tatt ferdig - eller var det så vondt at du gav opp?

Og kan man rive av huden i forsøket?

Må man rive hardt?

Gjest vampie
Skrevet

du må rive raskt! og da blir det nok hardt også.... jeg blødde ikke så huden satt sikkert fortsatt fast.... og det ble med det ene røsket! :blunke:

Skrevet

Mamma har to venninner som skulle ordne seg litt til bikinisesongen. De skulle rive av på hverandre. Ingen av dem klarte mer enn ett riv, og de satt og plukket vekk voksen fra hårene i timesvis etterpå..

Tror nok jeg hadde latt noen proffe gjøre det.. :)

Gjest Liten
Skrevet

Enig med Starie her! Når en prøver å vokse selv et sted hvor det er såpass vondt, så klarer en ganske enkelt ikke å gjøre det like kjapt og momentant som proffene gjør det. Dermed får en mye lettere røde, irriterte hårsekker når en gjør det selv, og det er ikke særlig lekkert

Proffene gjør det ikke bare mye penere, men også mye raskere - og det burde det vel være verdt? :rodme:

Gjest Solskinn
Skrevet

Jeg vokser bikinilinjen selv med sånn voks som varmes i vann fra Veet, en veldig smart løsning. Første gangen hadde jeg irriterte hårsekker en dag eller to, nå er det like fint noen timer etterpå! Det vanskligste er å dra fort nok og i rett vinkel på høyreside, anatomien setter sine grenser, liksom! :ler:

Gjest Virvel
Skrevet

Det er bare å bite tennene sammen og røske i vei! Trøst deg med at det blir litt mindre vondt for hver gang, dessuten er det verdt smerten når du ser resultatet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vokset for første gang i forrige uke. Det gjorde vondt, og jeg blødde litt, var ømt et par dager. Men nå er det bra. Går ut fra at det går lettere etterhvert og gjør mindre vondt. Jeg hylte ikke høyt...

Skrevet

Jeg har vurdert det samme... Har en samboer som kanskje vil prøve seg som torturist? Kan bli morsomt, da har jeg en å banke etterpå i alle fall :ler:

Vokse selv kommer nok ikke til å gå - fikk ikke til leggene mine engang da jeg prøvde det for hele 2 år siden. Ikke at det gjorde vondt, men dro ikke av på riktig måte...

Tv2 hjelper deg har test av hjemmeprodukter av hårfjerning på dagsorden førstkommende torsdag.

Skrevet

Ville ha gjort det hos en proff første gangen i alle fall. Da kan du jo finne ut hvor vondt du synes det er, og samtidig kikke grundig på teknikken.

Skrevet
Jeg lurer på om jeg skal utfordre min smertegrense ..... - jeg er lei av den dumme barberhøvelen! :x  Så nå vurderer jeg å kjøpe slike voks greier  til bikinilinjen og forran liksom.

Aldri i verden om noen (eller meg selv) noen gang skal vokse bikinilinja mi. I mitt hodet ser jeg det for meg som et mareritt. Grøss og gru, men lykke til sier jeg bare!

:sjokk:

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg prøvd! *stolt* :ler:

Brukte veet sin varm voks. Først på leggene, funket fint det, samboer tok seg av jobben å rive av stripsen. Bikinilinjen gikk fint det. Gjorde faktisk ikke så veldig vondt. Først ene siden, så andre siden og til slutt midt på venus. Altså, ikke vondt, kjente det ja. Men gjør heller dette en hel dag enn å gå til tannlegen for eksempel :ler:

MEN: der er hår igjen. Dette var en liten prøve, og ble med de tre stripsene. På stripsen så jeg jo etterpå at mye hår var blitt revet ut. Men likevel sitter der mye hår igjen. Dere som har gjort dette mer enn meg: hvorfor? Var hårene for korte? De var sikkert 4-5 dagers utvekst. Må jeg vokse flere ganger på akkurat samme område?

Skrevet

De annbefaler i alle fall to ukers utvekst, så hårene dine var nok i korteste laget ja. La det vokse litt mere, og ta det som er igjen du. Flott å høre at det gikk fint. Var det den typen varmvoks som du bare skal varme under springen du brukte?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har prøvd både Veet varmvoks og kaldvoksstrips. Varmvoksen er absolutt og anbefale dersom du vil ha minst mulig smerte, dessuten er det greit og kunne klippe stripsene i den størrelsen du vil ha dem.

Ragnhild: Denne varmvoksen skal varmes i vannbad eller microbølgeovn.

Skrevet

Mener å ha lest om en varmvoks som skal varmes under det varmeste vannet man får fra springen da...

Gjest Anonymous
Skrevet

På Veets varmvoks står det i alle fall 10 min i vannbad etter at man har kokt opp vannet. Kanskje en annen type du har sett da...

Skrevet
Var det den typen varmvoks som du bare skal varme under springen du brukte?

Micro eller kokt vann. Brukte kokt vannbad og lot boksen stå oppi hele tiden hvis ikke følte jeg den ble så fort kald og vanskelig igjen.

Får vente en uke da for så å ta knekken på hårene mine :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...