Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Husløse
Skrevet

Nå har det seg sånn at vi er et par som skal flytte sammen fra juni av. Min kontrakt har vært tidsbestemt og går ut juni. Det er en bedrift som skal overta leiligheten her, så det er helt umulig å fortsette dette leieforholdet.

Vi har søkt på studentleilighet, men det har vi nå fått beskjed om at vi ikke får siden den ene av oss ikke er student og dermed havner vi nederst på prioritetslisten og havner i en enormt lang venteliste.

Videre har vi ringt på absolutt alle leiligheter som er lagt ut på finn.no og hybel.no, men de er enten utleid, eller så får vi dem ikke fordi vi begge ikke er studenter. (og selvfølgelig kan vi ikke ringe på de som er for dyre for oss. Vi kan ikke strekke oss lengre enn 6000 inkl. strøm)

Så da sitter vi her. Det er 5 uker til jeg må ut av leiligheten. Hva kan vi gjøre? Er det andre steder man kan se? Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå har det seg sånn at vi er et par som skal flytte sammen fra juni av. Min kontrakt har vært tidsbestemt og går ut juni. Det er en bedrift som skal overta leiligheten her, så det er helt umulig å fortsette dette leieforholdet.

Vi har søkt på studentleilighet, men det har vi nå fått beskjed om at vi ikke får siden den ene av oss ikke er student og dermed havner vi nederst på prioritetslisten og havner i en enormt lang venteliste.

Videre har vi ringt på absolutt alle leiligheter som er lagt ut på finn.no og hybel.no, men de er enten utleid, eller så får vi dem ikke fordi vi begge ikke er studenter. (og selvfølgelig kan vi ikke ringe på de som er for dyre for oss. Vi kan ikke strekke oss lengre enn 6000 inkl. strøm)

Så da sitter vi her. Det er 5 uker til jeg må ut av leiligheten. Hva kan vi gjøre? Er det andre steder man kan se? Noen som har tips?

Sett inn annonse eller oppslag på oppslagstavle selv.

Skrevet

Se etter hybler hver for dere i tillegg.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Uff, så vanskelig situasjon!

Hvor i landet bor dere?

Følg med i lokalavisen, lapper på matbutikken, zett.no.

Skrevet
Sett inn annonse eller oppslag på oppslagstavle selv.

Glemte å si at det har vi også gjort, både på hybel.no og på universitetet (på oppslagstavlene der)

Se etter hybler hver for dere i tillegg.

Det er kanskje litt dumt for et gift par å bo hver for oss....

Skrevet (endret)
Glemte å si at det har vi også gjort, både på hybel.no og på universitetet (på oppslagstavlene der)

Sett også inn adresse i lokalavisen der dere bor. Vi fikk leilighet slik for noen år siden i Trondheim. Huseiere flest sjekker verken hybel.no eller oppslagstavla på universitetet.

Heller det enn å bo på gata...

Endret av Wadjet
Gjest Pupsilure
Skrevet

Kan dere bo litt hos familie eller venner da? Og håpe at det kommer noe snart.

Syntes dere skal sette inn annonse i lokalavisen også, hvis dere ikke har gjort det allerede.

Skrevet

5 uker er jo et hav av tid.. ;) (iallefall i Oslo)

Hvor i landet bor du?

Hvor bor mannen din nå?

Kan du spørre venner og familie om de vet om noen som har leilighet til leie?

Skrevet
Nå har det seg sånn at vi er et par som skal flytte sammen fra juni av.

:sukk:

jeg er forvirret jeg...

Skrevet
:sukk:

jeg er forvirret jeg...

Hvorfor det? :) Bryllupet kan stå i dag for alt vi vet :)

Skrevet
Kan dere bo litt hos familie eller venner da? Og håpe at det kommer noe snart.

Syntes dere skal sette inn annonse i lokalavisen også, hvis dere ikke har gjort det allerede.

Ja nå har vi satt familien vår på saken. De kjenner et hav av folk her vi bor, men som vi selv ikke kjenner, så da får vi håpe på det beste. Dette skal vi få svar på idag. Får vi ikke noe napp der, så må vi nok sette inn i avisen ja, takk for tipset :)

5 uker er jo et hav av tid.. ;) (iallefall i Oslo)

Hvor i landet bor du?

Hvor bor mannen din nå?

Kan du spørre venner og familie om de vet om noen som har leilighet til leie?

Jeg synes 5 uker går skremmende fort, men det er kanskje fordi eksamen er i mellomtiden :sjenert: Vil helst ikke ut med hvor jeg bor, men det er ikke Oslo. Mannen bor sammen med en kamerat frem til 1.mai. Da skal han bo i min leilighet frem til 1. juni.

Har skrevet om familie over :)

Hvorfor det? :) Bryllupet kan stå i dag for alt vi vet :)

Ja det er ikke langt ifra. Bryllupet er om litt over 2 uker.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Dere vil ikke kjøpe noe da? Siden dere blir gift og allting :)

Skrevet

Boligkjøp når man bare har 5 uker og 6000,- i mnd til rådighet hadde ikke jeg dristet meg ut på iallefall.. :) Det er tross alt litt mer alvorlig enn å finne noe å leie.

Skrevet

Annonse i avisen, som andre har nevnt her. Ein del huseiere orker ikkje å utlyse eller sette inn annonse om ledig husvære pga. for stor interesse. Dei vil heller ta kontakt med nokon få og håpe å få napp da. Da er det dei som styrer interessen.

Eineste negative eg har opplevd med det er at den eine gangen vart det litt mange tilbod :P og dermed litt mange telefoner å svare. Har funnet hybel/hybelleilighet 3 ganger på den måten på 3 forskjellige steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...