Gjest Snart gift Skrevet 11. mai 2003 #1 Skrevet 11. mai 2003 Så skal vi gifte oss da, og da hører det vist med at man skal danse vals. Men vi har aldri gjort det før!!!!!!! Hvordan kan vi lære oss det på en, to tre? Finnes det videoer om dette, eller lynkurs i Oslo?
Gjest Tex Skrevet 11. mai 2003 #2 Skrevet 11. mai 2003 Dersom du kan telle 1-2-3 kan du danse vals også, jenta mi.... Bare bytt ut med Tung-lett-lett og dans ivei....
Junebug Skrevet 11. mai 2003 #3 Skrevet 11. mai 2003 Det er ikke så vanskelig å lære seg vals. En venninne av meg som er koreograf lærte meg og min forlovede å danse vals på under en time. Du har vel sikkert en venn/venninne eller familiemedlem som kan danse vals som kan lære dere dette (man behøver absolutt ikke være koreograf...) Jeg ville ikke brukt penger på et kurs, når det er så mange som kan lære dere dette gratis. Selv hadde vi det veldig morsomt da vi lærte oss dette - men man må holde det vedlike og øve nå og da før den store dagen.
MissiS Skrevet 12. mai 2003 #4 Skrevet 12. mai 2003 Og hvis du ikke har lyst til å danse vals, så mååå du ikke! Vi er ikke noen dansefamilie, så vi kommer til å sløyfe hele brudevalsen! Den kan jeg og min kjære heller ta for oss selv når vi kommer hjem... MissS
Nikki Skrevet 12. mai 2003 #5 Skrevet 12. mai 2003 Vi er heller ikke noen super dansere, men vi er begge fast bestemt på at brudevals skal vi danse. Så vi har bestilt time hos danseskole og betaler ca 600 kr. Synes ikke det er noe særlig dyrt og hun virker som ei kjempedame hun vi skal bruke. Her er linken i allefall: http://www.bjorggretesdanseskole.no/
Dødspingvinen Skrevet 12. mai 2003 #6 Skrevet 12. mai 2003 Forloveden min kan vals, så han skal få æren av å løre meg opp. Vi tar det over litt tid. Syns det er litt skummelt... :oops:
Tvilling76 Skrevet 13. mai 2003 #7 Skrevet 13. mai 2003 Vi er heller ikke noen super dansere, men vi er begge fast bestemt på at brudevals skal vi danse. Så vi har bestilt time hos danseskole og betaler ca 600 kr. Synes ikke det er noe særlig dyrt og hun virker som ei kjempedame hun vi skal bruke. Her er linken i allefall:http://www.bjorggretesdanseskole.no/ Hun skal vi bruke også. :D
Imax Skrevet 13. mai 2003 #8 Skrevet 13. mai 2003 Noen som har brukt denne damen? Når skal dere til "pers"? Vi hører gjerne om erfaringer!
Livets datter Skrevet 13. mai 2003 #9 Skrevet 13. mai 2003 Her kan dere faktisk ta dansekurs på nettet. Lykke til!
Gjest Fru Meta Skrevet 13. mai 2003 #10 Skrevet 13. mai 2003 http://www.ballroomdancers.com/ Denne kan kanskje også gi noen tips..
diddi Skrevet 15. mai 2003 #11 Skrevet 15. mai 2003 Vi brukte damen. Og det var vellykket. Hun er forresten veldig søt og flink. Min mann er så langt fra en danseløve som man kan komme. Jeg var helt blålilla oppover vristen etter kurset(kvelden). Men hun sa "bare fortsett", og han ble bedre og bedre. Til slutt så ble vi litt flinke (synes jeg), og imponerte ihvertfall stort i bryllupet. Dersom vi skulle lært oss dette selv ville mannen min bare gitt opp, blitt forbanna osv. Det hadde blitt et ork. Men nå bare måtte han fortsette, og øvelse gjør mester!!!
Imax Skrevet 15. mai 2003 #12 Skrevet 15. mai 2003 Diddi: hvor mye betalte dere og hvor lenge holdt dere på? Hvor ble kurset holdt og var det bare for dere?
diddi Skrevet 16. mai 2003 #13 Skrevet 16. mai 2003 Det var bare oss to. Kostet 600,- (Meget godt anvendte penger, siden mannen min nå tør å våge seg ut på dansegulvet heretter. Jeg planlegger flere dansekurs!! :D ) Vi hadde kurset i en barnehage på Hellerud, rett ved t-banestasjonen.
fruenge Skrevet 16. mai 2003 #14 Skrevet 16. mai 2003 vi hadde og kurs sli diddi hadde, på samme sted. Det ble veldig vellykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå