Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2003 #1 Skrevet 11. mai 2003 Hei, har endel spørsmål om litt av hvert...håper noen kan hjelpe.. Angående bordkort. Noen kreative ideer for hvordan man kan lage disse selv (ikke for innviklet kanskje )? Bør være enkel og grei å frakte med seg siden jeg og min kjære skal reise vekk for å gifte oss (så glass med navn på passer ikke...bare et eksempel). Neste spørsmål: Har tenkt å lage et hefte med diverse opplysninger, sånn som meny og også en presentasjon av gjestene. Hvordan skriver man en slik presentasjon? Altså, hva skal man ha med? Er det nok å skrive : Bente- brudens mor, Frida- brudens forlover etc. ? Eller skal man ha med noe mer? Siste spørsmål: Til dere som har peiling på roser..Finnes det mange forskjellige hvitfarger på rosene? Vil bare forsikre meg om at jeg får samme sort hvis jeg skal ha både i håret og i buketten. Blir sååå takknemlig for svar!!! :D Tussi1 (ikke innlogget)
Gjest Tex Skrevet 11. mai 2003 #2 Skrevet 11. mai 2003 Kjøp litt tykke ark i en bokhandel, klipp til og skriv navn på. I en sånn presentasjon velger du selv hva som skal stå. Vi skal ha (ex) Lise, brudens søster, gift med Ole, to barn. Liker frimerker, rødvin og Hellas Roser til hår og bukett, Begge deler må være friske blomster, kjøp begge på samme sted...??
Liz Skrevet 11. mai 2003 #3 Skrevet 11. mai 2003 Jeg holder på å lage bordkort nå. Vi kombinerer bordkort og sang/meny/informasjonshefter. Har kjøpt kalkerark, grønne litt stive ark og gull-skrikk-tråd. Jeg bretter alle arkene i to, på langs (så arket blir høyt, men smalt). På kalkerarkene printer jeg: Navn Bilde av en rose xxx xxx 5. juli 2003 Kalkerarket legger jeg utenpå det grønne arket, så det grønne synes igjennom. Inni legger jeg et ark med menyen, og en oversikt over bordoppsett med beskrivelse av hver enkelt gjest. Skriver f. eks: Ola Jonsen, bror til bruden, gift med Inger. Roser har jeg desverre ikke så stor peil på.....
Zita Skrevet 11. mai 2003 #4 Skrevet 11. mai 2003 Guide til hvite roser Her har du navn på flere hvite roser (og andre roser etter farge). Kanskje navnet gjør det lettere å treffe med riktig nyanse. Håper dagen deres blir fin :D
Pip Skrevet 11. mai 2003 #5 Skrevet 11. mai 2003 Til bordkort skal vi ha eføyblader med navn skrevet med sølvtusj... Stort enklere kan det vel ikke bli... :D (Men de kan jo ikke lages en måned før dagen, liksom...) Ellers skal vi også printe navn utenpå sangheftene... Informasjon om gjestene: Vi skriver navn, alder, hvor de kommer fra, og litt om interesser og spesielle egenskaper (tar gjerne med noe som knytter dem til oss...) Angående rosene - kan du ikke bestille fra samme florist, så er du sikker? Lykke til! :D
Pusekatt Skrevet 12. mai 2003 #6 Skrevet 12. mai 2003 Guide til hvite roser Genial URL, Zita, tusen takk!
Gjest Helenius Skrevet 12. mai 2003 #7 Skrevet 12. mai 2003 Angående bordkort. Noen kreative ideer for hvordan man kan lage disse selv (ikke for innviklet kanskje )? Bør være enkel og grei å frakte med seg siden jeg og min kjære skal reise vekk for å gifte oss (så glass med navn på passer ikke...bare et eksempel). Noen ideer: Einerskiver med navnet skrevet på Små runde, flate steiner med navnet skrevet på (kanskje litt tungt?) Skriv navnet på en liten pappbit som du bretter i to? (En klassiker som kan varieres i det uendelige!) Eller på en sløyfe som bindes rundt en blomst fra hagen (billig, men må lages i siste øyeblikk) Skjell fra havet Strø ut litt gurkemeie på duken og riss inn navnet Vi gjør som Liz skrev over her, og kombinerer bordkort og meny. Format: Kanskje 10*15 cm? Det må vi vel finne ut. Øverst: Et kalkerpapir i gultone, med navnet skrevet på nederst på arket. Midten: Et stripete papir i kule farger, bare til pynt og for at ikke arket med skrift skal vises gjennom kalkerpapiret. Bakerst: Et naturfarget ("resirkulert") papir med menyen på. Så syr vi dem sammen med sytråd på symaskin i den øverste kanten. Vi gjorde det samme med innbydelsene, og de ble ganske kule! Det gikk veldig fort og greit å sy på symaskin. Da hadde vi 5 ark i, inkludert kalkerpapiret, og det var helt uproblematisk. Du finner sikkert på noe!
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2003 #8 Skrevet 12. mai 2003 Tusen takk for alle gode forslag- flere her som jeg skal vurdere :D Kjempebra link Zita- takk (akkurat det jeg trengte)! Tussi1
gleder meg! Skrevet 13. mai 2003 #9 Skrevet 13. mai 2003 Vi skal ha bjørkeskiver som er skjært på skrå... Bak svir jeg inn navnene våre og datoen, og på fremsiden gjestens navn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå