Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Har en nevø på 4 år som veier 15 kilo. Synes det høres lite ut. Hva sier dere som har barn på samme alder?
Tusenfryd Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Hvor høy er han da? Min toåring veier nok det samme, men en nabogutt veier mindre og han er tre og et halvt. Helsestasjonen følger barnas kurve, og det er at han følger sin egen som er viktig, ikke hva andre barn veier.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Normalt høy vil jeg si. Men han er alltid forkjølet og har ofte feber. Virker som han blir smittet av alt som går i barnhagen. Det har sikkert mye å si. Er ikke bekymret, for han er en livlig og fin gutt. Lurer bare på om det er vanlig å veie 15 kilo i den alderen?
Brukernavn Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Ved 4 års alder veide ikke min 4 åring noe mer. Høres ut som en helt normal vekt.
rugrat Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Min 4-åring veier rundt 16kg, og det er helt passe for han. Han er vel 107cm høy nå, tror jeg.
kipa81 Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Jeg har en gutt på snart 3 år. Ca 1 meter høy og veier 17 kilo. Ikke noe overvekt, men han har alltid vært litt større/ høyere enn andre. Men han følger kurvene sine veldig fint! Tror sikkert ikke det er urovekkende lite, ikke bekymr deg!
la Flaca Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Vanskelig å si noe bare ut i fra vekta syns jeg. Men generelt er ikke 15 kg. lite for en gjennomsnittlig høy 4 åring. 4-års størrelsen tilsvarer 104 cm. Jenta mi på 3,5 er ca 108 cm og veier 15 kg. Hun er helt normal i fasongen, slank men absolutt ikke tynn.
Gjest Gjest_adams mamma_* Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 dette er individuelt for alle barn...mye går på gener også...!.. jeg vet av to barn den ene er ett år eldre og den andre to år eldre enn min sønn som er snart 5,5..han veier ca to kilo mer enn dem...men der har de to andre veldig tynn benbygning og min har kraftig benbygning . Begge de to andre barna er like aktive som min .... Han veier 25 kg..og er ca 116 cm... Han bruker å str 32 i sko. På samme tid som ifjor da han var 4,5 år var han rundt 20 kg og 110 cm....og brukte str 30 i sko... Og det med mye forskjølet og slikt er vel bare en overgangsfase i bhg.Min var mye syk etter han begynte der også...flere barn og mer smitte..men dette hører bare med det å være barnehagebarn.så det er sikert ikke noe galt med nevøen din nei...
prinsessa Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Sønnen min var 99.5 cm og veide 15.5 kilo på 4 års kontrollen. Har alltid vært lav for alderen, han har også bare str 25 i sko og er nå 4.5
cili81 Skrevet 2. mai 2008 #10 Skrevet 2. mai 2008 Vår på 6 år har vært rundt 110 cm og veid 17 kg... men har vokst litt mer det siste halvåret.. han har generelt dårlig matlyst, men alltid masse energi. Vi har fått beskjed fra helsesøster at så lenge ungen har energi så er de ikke for tynne.... han har alltid vært lite og tynn, og har en far på 178 og ei mor på 162 med spe kroppsbygging.... kan være lurt å ta en kikk på resten av familiemedlemmene og se hvordan de er bygd... han har ei kusine som er året yngre som er kliss lik i kroppsbygning og vekt... Noen barn er bare små og tynne, mens andre spiser mye og er kraftige i både figur og kroppsbygning... som sagt, så lenge ungen har energi så er det ikke noe å bekymre seg over.
Skybertine Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 Min sønn er 4.5 år, 111 cm og veier 21 kg.. Alltid ligget over gjennomsnittet i høyde og vekt.. Han du kjenner ligger sikkert litt under gjennomsnittet, begge deler like normalt.
Gjest Cascabel Skrevet 2. mai 2008 #12 Skrevet 2. mai 2008 Min fireåring er en plugg, han veier 21 kg om jeg ikke husker helt feil. Han er veldig høy og ganske bra med mage, så jeg synes din høres normal ut jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå