Gjest Evalina Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Skal sende en mail til mange adressater, men tenkte jeg skulle være så høflig å ikke la mottagerne se adressene til alle de andre... Noen som kan forklare meg (med teskje) hvordan jeg gjør det? Bruker Outlook og har Vista.
Gjest Evalina Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Kan du da forklare til Wadjet? Trykk på "til". Da får du opp valget "blindkopi". Der satte jeg inn hele regla av adresser, og brukte min egen adresse i det vanlige til-feltet. Som fot i hose!
Rosalie Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Trykk på "til". Da får du opp valget "blindkopi". Der satte jeg inn hele regla av adresser, og brukte min egen adresse i det vanlige til-feltet. Som fot i hose! Åååå, er det sånn de gjør det? Ikke tenkt på den muligheten en gang, jeg... Thanx!
Gjest Evalina Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Kjekt å bruke når man masseutsender post. Alltids noen som blir grinete fordi e-posten deres blir synlig for så mange.
Kamikatze Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 (endret) Okay, og når du sier at du bruker Outlook, så mener du Outlook, og ikke Outlook Express? Godt! Etter at du har klikket Ny, og skrevet e-posten, klikker du på Kopi-knappen ved mottakerfeltet. Nå kommer det opp en boks med adresselista di, og tre til-felter nederst. (Til, Kopi og Blindkopi - Eller om du har engelsk utgave To, Cc og Bcc) Nå kan du klikke på en mottaker (eller holde inne Ctrl mens du klikker på flere), og når mottakere er valgt, klikker så på Blindkopi-knappen (Bcc). Nå skal alle sammen vises i adressestripa ved blindkopiknappen. Avslutt med å klikke OK og boksen lukker seg. Selvsagt kan du skrive mottakere manuelt inn i blindkopistripa også. Da gjenstår det bare å klikke SEND på vanlig vis, og alle blir informert om alt unntatt hverandre. : ) Skal vedde på at jeg skulle greid å formulere meg mindre krøkkete, om jeg hadde brukt mer tid. Håper det var til nytte, uansett. Edit: Og mens jeg satt der og krafset med teskjeien, så greide dere det fint med spiseskjei Endret 22. april 2008 av Kamikatze
Gjest Evalina Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Edit: Og mens jeg satt der og krafset med teskjeien, så greide dere det fint med spiseskjei
Cidric Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Vil anbefale å sjekke litt rundt om den mailen har kommet fram til folk, for BCC + lang liste med mottakere er en ypperlig måte å få mailen din fanget i spamfiltre på. Noen av disse filtrene sier fra at mailen din er blitt regnet som spam, de fleste gjør det det ikke...
Annie Skrevet 22. april 2008 #10 Skrevet 22. april 2008 Okay, og når du sier at du bruker Outlook, så mener du Outlook, og ikke Outlook Express? Godt! Etter at du har klikket Ny, og skrevet e-posten, klikker du på Kopi-knappen ved mottakerfeltet. Nå kommer det opp en boks med adresselista di, og tre til-felter nederst. (Til, Kopi og Blindkopi - Eller om du har engelsk utgave To, Cc og Bcc) Nå kan du klikke på en mottaker (eller holde inne Ctrl mens du klikker på flere), og når mottakere er valgt, klikker så på Blindkopi-knappen (Bcc). Nå skal alle sammen vises i adressestripa ved blindkopiknappen. Avslutt med å klikke OK og boksen lukker seg. Selvsagt kan du skrive mottakere manuelt inn i blindkopistripa også. Da gjenstår det bare å klikke SEND på vanlig vis, og alle blir informert om alt unntatt hverandre. : ) Skal vedde på at jeg skulle greid å formulere meg mindre krøkkete, om jeg hadde brukt mer tid. Håper det var til nytte, uansett. Edit: Og mens jeg satt der og krafset med teskjeien, så greide dere det fint med spiseskjei ENDELIG skjønte jeg det også!! :juhu: TAKK!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå