Gå til innhold

Gardiner/skjerming i stue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute etter noe nytt i stua. Har 2 store vinduer, det ene fra gulv til tak m/utsikt til skog og sjø bak, det andre ut mot veranda. Så et lite vindu som ofte brukes til lufting. (De andre kan ikke åpnes)

Før hadde jeg brune trepersienner og hvite vanlige gardiner i det største viduet.

Har nå malt om alle vinduene, og har lyst på noe nytt, tøft og som både kan skjerme mot sol når det trengs, men kunne åpnes godt for utsikt ellers.

Noe nytt..

Er det noen som vet om de siste trendene, hva som er fint og praktisk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fisk73
Skrevet

Lameller er et alternativ til solskjerming. Jeg har det selv, og synes det fungerer utmerket :) Flere som leverer, og fordelen er at du kan dra lamellene helt til siden og ha det åpent. På den andre siden, så er lameller veldig "kontor", om du skjønner.

Panelgardiner er et annet alternativ. Ulempen, i mine øyne, er at når du parkerer gardinene, så tar de litt plass. Fordelen er at det finnes utrolig mange farger å velge i, man kan også sy egne paneler, og dermed få det i stil med resten av interiøret.

Plisségardiner kan være fint i rette miljøet. Bør spesialbestilles.

Ellers så finnes det også slike rullegardiner som er gjennomsiktige, finnes ofte i butikker. Fordelen med de er at de er veldig gjemt, og når du har de nede for solskjerming, så ser du også ut, men ikke inn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...