Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 hvordan forhindrer man at andre katter oppholder seg nærme huset? Jeg bor i en bolig nærme en liten fabrikk. Jeg har to katter, en hunn og en hann som oppholder seg ute, men har innedo. Nå får jeg skjenn av de som arbeider på fabrikken fordi andre hannkatter har begynt å oppholde seg rundt området og markerer seg rundt fabrikken, og av og til stikker inn døra når de er på arbeid. Nå snakker vi ca 4 katter! Og det på grunn av at jeg har en hunnkatt!? Hva kan jeg gjøre med dette da? Det er vel ikke min feil at de andre ikke kastrerer hannkattene sine? Og de sier det Er mine katters feil at de har kommet hit. Skal jeg liksom avlive kattene på grunn av det? Håper noen vet om gode råd
Tabris Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Er dine katter sterilisert? Jeg ville ikke trodd at det kom mengder med hannkatter og streifet rundt dørene hvis hunnkatten var sterilisert.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 nei hun er ikke det..hun er ikke så gammel heller. tror hun har akkurat blitt kjønnsmoden. da ligger sikkert svaret der
onyx Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Nei, det er streifetid for katter nå, spesielt kjønnsmodne hanner, og det trenger ikke være at din hunkatt tiltrekker dem. Har de streifet rundt ditt hus og markert hos deg? Uansett bør du nok snarest skaffe p-piller eller sterilisere pusen din hvis du ikke ønsker at kattungen skal få kattunger.
Gjest Frosk Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Sterilisere! Ikke p-piller! P-piller øker risikoen for jurkreft hos katt ganske betydelig.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 ja jeg skal sterilisere henne! Håper hannkattene holder seg unna da. vil ikke at de på fabrikken skal gi skylda til meg for at det går katter rundt der. De bør da heller gi skylda til de som eier disse kattene, det er de som ikke kastrerer de! Og de vil sikkert fortsette å streife rundt her så lenge de ikke er kastrerte. Uansett om jeg har en hunnkatt skal vel ikke jeg få skylda for at andre katter tisser hos de vel.. de tisser jo ikke hos meg. Ikke som jeg har sett vertfall. De driver å sier at de kattene har ødelagt masse for dem, ting de må betale for å sende til utlandet som vil koste dyrt. nesten som at de prøver å true med noe..! Hva skal jeg si til dem da? At katten nå skal bli kastrert og dermed blir det ikke min feil om de fortsetter å markere seg? Er så kjipt dette her..
onyx Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Andres streifende katter er ikke ditt ansvar. Her får faktisk fabrikken heller se på sine rutiner om de får ting ødelagt, deres dårlige lagringsforhold er slett ikke din feil. De får vel heller gjerde inn eiendommen om dette er slikt et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå