Gå til innhold

Privat selvskrytetråd, som muligens inneholder tips...

Anbefalte innlegg

Gjest glamourgirl
Skrevet

For to år siden i mars 2006 så jeg et bilde av meg selv, og virkelig så det. Samtidig ble jeg innlagt på sykehus da jeg kastet opp blod, og legen min tok en alvorsprat med meg og spurte om hva jeg egentlig spiste.

Knærne knirket i trapper og bakker, jeg hadde dårlig kondis, var alltid godtesjuk og trøtt. Hadde lite overskudd og var generelt misfornøyd med det meste.

Jeg trodde jeg var sunn, jeg trente ganske mye og spiste nesten aldri.

Etter den praten med legen, hvor han virkelig tok meg for seg, bestemte jeg meg for å gå på vekta, for siste gang i mitt liv om så skulle være, og legge om, virkelig legge om.

Jeg veide femten kilo mer enn jeg regnet med, og ti kilo mer enn hva som var det verste jeg kunne veie, og lot være med å tenke på hvor de kiloene kom fra.

Så i går ryddet jeg på loftet, og fant fram to Levis (uten stretch) som jeg kjøpte i 1994. Begge passet. Sist de gjorde det var nok rundt 2000.

Jeg har ikke vært på vekta, jeg har ikke målt meg, men føler meg usannsynlig mye bedre og lettere til sinns.

Vet ikke om jeg har bedrevet noen mirakelkur, men her er mine tips.

Mitt første grep var å bestemme meg for at jeg ikke var feit, og at jeg ikke ville bli feit. Om jeg ikke forandret meg fikk jeg være glad i meg selv sånn jeg var.

Jeg sluttet på pillen.

Jeg begynte å spise mat, og tok tiden på meg selv når jeg spiste. Jeg sluttet å sluke maten med andre ord, for det er ikke synd å spise selv om man er tung.

Jeg begynte å spise frokost.

Jeg begynte å spise frukt, nøtter og fiber.

Jeg fikk 7-eleven forbud.

Jeg tok vitaminer.

Jeg byttet all drikke i ukedagene med vann, grønn te og kaffe.

Jeg byttet de fleste matprodukter til magrere varianter, men spiste ikke mer av dem.

Jeg begynte å spise hauger med fisk og sushi.

Jeg byttet pasta ut med fullkornpasta.

Jeg gav meg ingen forbud, og fant at da hadde jeg sjeldnere lyst på godis.

Når jeg er ute og spiser med venner, spiser jeg det jeg har lyst på, men tygger og stopper når jeg er mett.

Jeg veide meg aldri, hang meg aldri opp i hvordan jeg ser ut eller hvordan andre ser på meg (så godt det lar seg gjøre)

Jeg syklet masse

Jeg gikk masse turer

Jeg trente når jeg hadde anledning, igjen et voldsomt selvpress funker ikke for meg.

Etter ei stund ble dette helt naturlig for meg. Jeg følte ikke at jeg holdt på med noen kur, jeg ble ikke knust når jeg spiste noe usunt, fordøyelsen ble mye bedre, jeg kunne springe opp ei trapp. Og jeg ble mer og mer glad i selvet.

Nå i vår har jeg altså merket at klærne som jeg pakket ned i fjor høst er videre, jeg har gått ned flere bh-størrelser, mest under, cuppen består, og av og til ser jeg ei høy fin dame i et butikkvindu og innser at det er meg. Ganske digg...

Om det holder eller ikke, om jeg går mer ned eller ikke er for meg ikke det som teller. Det er alt det gode som skjer inni når kroppen er gladere i seg selv.

Håper noen kan bli inspirert av selvskrytet mitt!

Klem Glam

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så herlig! En sånn innstilling vil jeg også ha. Takk for inspirasjonen :smilyblomst:

Selvskrytt er velskrytt. ;)

Gjest glamourgirl
Skrevet

Takk Rugrat!

Jeg vet jo ikke om det hjelper andre, men jeg merket at jo mer jeg fokuserte på det positive som allerede var, jo lettere ble det å ha en positiv innstilling generelt, som for meg på sikt hjalp....

Gjest Lacuna
Skrevet

Så fint, Glammy :) (og fint å se deg her inne, også).

Skrevet

Et flott innlegg glamorgirl. :)

*det er så mange som ønsker forandring men ikke har tålmodighet til å vente til den kommer. Og gir opp for tidlig..*

Gjest glamourgirl
Skrevet

Og jeg tror at ved å flytte fokus til det som allerede er bra, så vil man glemme å bare tenke på resultatene som ikke kommer fort nok.

Jeg er superjålete, og bruker mye tid på hår, sminke, negler osv, og har framhevet og sett pen ut der jeg kan...

Gjest GinaTricot
Skrevet

Glamourgirl , jeg bøyer meg i støvet!! :klem:

Skrevet

Glammy - sånt liker vi å høre. Dessuten er det godt å se deg her! :klem:

Gjest glamourgirl
Skrevet

Hei Champis! Takk, gildt å se du au :rødme:

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

:klappe:

Så dødsbra å høre!!! :) Flott med tipsene dine også. Jeg merker at jeg selv følger mye av det du sier, det er jo litt godt å vite. Jeg tror det virker for meg også. Men å ikke fokusere på hvordan jeg ser ut, det klarer jeg foreløpig ikke.

• 5 måneder senere...
Skrevet

utolig bra :) har nettopp innsett at jeg bør komme i gang med trening å gå litt ned i vekt. dette er veldig motiverende, tusn takk :)

flott skrevet :)

Gjest andungen
Skrevet

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver!

Har også tatt noen grep, og resultatene vises :hoppe:

Begynte for to år siden, og har til nå tatt av 20 kg. Må en tur på vekta jeg da, men har ikke satt noe konkret mål jeg SKAL ende på. Det viktigste for meg er å trives, både underveis og når målet er nådd. Kunne bruke vanlige klær og like det jeg ser i speilet. Hva vekta viser er av liten betydning.

Jeg gjør nå i stor grad som deg. Spiser sunnere, mer jevnlig og drikker masse vann. Jeg har også fått skikkelig treningsbasillen, og trener 4-6 ganger i uka. Det gir resultater gitt! Moro! :duskedame:

Du har all grunn til å være stolt av hva du har gjort, er kjempebra! Og en flott måte å gjøre det på!!!

:klem:

Gjest Grafica
Skrevet

Tusen takk glamourgirl, dette var VELDIG inspirerende lesning! For meg som ikke er så veldig god på selvkontroll (nekter jeg meg selv godteri får jeg lyst på det hele tida, tvinger jeg meg til å trene blir det kjipt og ork og bare noe dritt som ejg ikke har lyst til å gjøre), men som må ned i vekt, er dette virkelig god lesning. Takk for å ha gjort dagen min bedre :klem:

Skrevet

Herlig håpgivende innlegg, kan du, så kan andre :biggrin::klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...