mamut75 Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Hunden min spsier gress en sjeldent gang imellom . Ida inne , og da hun ikke fikk lov til det begynte hun å pipe å gå mot døren , og da hun kom ut var alt hun gjorde å spise en masse gress . Hvofor spiser hunder gress?
Liisemoj Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Tror det har noe med rensing av magen, har selv en hund som spiser gress, eller foreldrene mine har en hund som gjør det.
Gjest Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Muligens det samme som med katt. For å ordne fordøyelsessystemet. Nå får kanskje ikke hunder hårballer da. Og etter et kjapt søk på google virker det som om de gjør det for å regulere magen.
Tabris Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Ja, mange hunder spiser gress når de ikke føler seg helt i form i magen og vil da ofte (men ikke alltid) kaste det opp igjen. Hvis hun gjør dette av og til, så gjør det ikke noe. Men om hun begynner å spise gress ofte over lengre tid bør du vurdere å ta en sjekk hos dyrlegen.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Hunden min spiser gress en sjelden gang og kaster det opp igjen, det samme gjør hundene til venninnen min.. er nok normal atferd så lenge den ikke gjør det for ofte
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Bikkja mi er innimellom rene sauen, maser fælt og skal ut for å spise gras. Det er helt naturlig, og i vårt tilfelle er det veldig sjelden at det kommer opp igjen samme veien som det gikk ut. Ville hundedyr (ulv) gjør det samme, de trenger fiber og gras er en lett måte å ordne det på. Når det kommer opp igjen tror jeg kanskje det også kan henge sammen med at magen har vært alt for ugrei når de endelig får tilgang på gras. Jo før jo bedre, med andre ord.
Ce'Nedra Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Bikkja mi er innimellom rene sauen, maser fælt og skal ut for å spise gras. Det er helt naturlig, og i vårt tilfelle er det veldig sjelden at det kommer opp igjen samme veien som det gikk ut. Ville hundedyr (ulv) gjør det samme, de trenger fiber og gras er en lett måte å ordne det på. Når det kommer opp igjen tror jeg kanskje det også kan henge sammen med at magen har vært alt for ugrei når de endelig får tilgang på gras. Jo før jo bedre, med andre ord. Samme her. Hunden vår knasker og spiser gress, spesielt sånt langt gress nede i havnehagen. Hun kaster aldri opp igjen. Jeg tror rett og slett bare hun liker det, hun blir kjempeglad hver gang våren kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå