Gjest Huldali Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Hei! Jeg har lyst til å lage hjemmelaget italiensk salat. Ikke slik salat med salatblader og mais, men italiensk salat til å ha på brødskive osv Jeg har søkt litt rundt og sett at det som virker som standard innhold er revet gulrot og revet kål, resten varrierer fra revet eple og sylteagruk til ulike krydderurter. Hva er din beste oppskrift på hjemmelaget italiensk salat?
Lovebird Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Jeg river kål og gulerot. Hakker opp litt skinke og sylteagurk, blander alt med rømme og litt majones.
Gjest Fisk73 Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Jeg lager uten oppskrift.. Bruker mest majones, litt rømme, river en gulrot, ett revent eple, og passende med kål. I tillegg bruker jeg litt nykvernet pepper og agurkmix. Jeg har ikke skinke i, siden det blir fortere surt enn selve salaten, det går jo greit å ha skinke på om man ønsker det. Oppskrift som jeg lærte meg hos min "stebestemor" som har vært kokk i flere år
Gjest Gjest_mimmi_* Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Pleier å bruke majones (evt. blandet med litt kesam) revet kål, gulrot og ananas oppi. Det er en slager hjemme hos oss. Blande litt av den juicen ananasen ligger i inn i masjonesen så blir den veldig god.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Det vi kaller italiensk salat ligner jo veldig på amerikansk coleslaw. Hvis du søker på f.eks Epicurious kommer det opp mange forskjellige oppskrifter.
Gjest Huldali Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Takk for svar! Da skal jeg lage italiensk salat! Tror det blir med revet eple slik som en foreslo over her, hørs friskt og godt ut!
Gjest Huldali Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Jeg lager uten oppskrift.. Bruker mest majones, litt rømme, river en gulrot, ett revent eple, og passende med kål. I tillegg bruker jeg litt nykvernet pepper og agurkmix. Jeg har ikke skinke i, siden det blir fortere surt enn selve salaten, det går jo greit å ha skinke på om man ønsker det. Oppskrift som jeg lærte meg hos min "stebestemor" som har vært kokk i flere år Jeg har tenkt å bruke oppskriften din, som jeg skrev i innleget over. Men hva er agurkmix? Er det et krydder jeg får kjøpt i matbutikken?
NullHull Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Jeg har tenkt å bruke oppskriften din, som jeg skrev i innleget over. Men hva er agurkmix? Er det et krydder jeg får kjøpt i matbutikken? Agurkmix Nora har bla. en variant. Står i hylla med suragurker, rødbeter osv
Gjest Huldali Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Er det dét som er agurkmiks, da lærte jeg noe nytt i dag også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå