Gjest Stearinpikken Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Jeg er forvert for en katt som spiser og driter noe helt enormt! På 2 dager er en sånn matavfallspose stappfull, og jeg føler jeg fyller på mat hele tiden. Da den kom til meg for halvannen uke siden var den nemlig veldig tynn så jeg tenkte jeg skulle fore den litt godt og gi den ormkur, og jeg merker forkjellen nå som den er blitt normal. Den har også hatt litt løs mage helt siden den kom. Men i dag kommenterte kjæresten min at den var så stor i magen. Jeg syntes ikke den er veldig stor, men den minner om en ballong i fastheten. Hun har jo ikke noe melk i pattene, men hun er den mest kosete katten jeg noen gang har møtt. Hun vrir seg på gulvet etter kos og er gjerne der jeg er. Nå ligger hun ved siden av tastaturet og sover. Kan katten være gravid eller har hun noe tarmproblemer siden hun driter så mye?
NovaFlare Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 (endret) Den kan selvsagt være drektig, siden du er forvert, regner jeg med at det er rasekatt med avlsrettigheter. Hvordan har den blitt det isåfall? Den er vel bare inne, eller isåfall går på p-piller om den er ute? Det kan også være foret. Forer du med mat fra matbutikk? Eller fra dyrebutikk/dyrlege? Matbutikkmat er dårlige greier med masse fyllstoffer som er næringsløst og forårsaker MASSE avføring pga at katten spiser så mye av det fordi den går sulten hele tiden. Kjøp mat fra dyrebutikk, og hvis du allerede gjør det, bytt merke. Dyrebutikkmat inneholder mer næring, katten spiser mindre fordi den blir raskere mett, og den driter mindre av samme årsak. Hva mener du med "fore den litt godt"? Ofte betyr det påfyll av drittmat Kutt ut våtfor, det trenger den ikke. La den kun få tørrfor og vann. Hvis en katt er for tynn, så skal den legge på seg i samråd med dyrlege ved å få et spesialfor på lik linje med hvis den er overvektig. Endret 22. april 2008 av NovaFlare
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 ta katten til en helseundersøkelse hos veterinær. drikker katten også mye kan dette sammen med en ekstrem apetitt være en grunn til å mistenke diabetes. hvis katten har problemer med avføringen og produserer veldig mye avføring samtidig som den har enorm atpetitt og ikke legger på seg, kan dette skuldes feil i fordøyelsessystemet ( bukspyttkjertelen, lever osv) det at den virker oppblåst i buken kan også ha andre årsaker som væskeansamlinger i bukhulen mm.... katten høres ikke frisk ut!
Gjest Stearinpikken Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Jeg er forvert for dyrebeskyttelsen så katten hadde ikke noe hjem. Derfor var den veldig tynn og jeg kunne kjenne ribbeina. Men "fore den godt" mente jeg å få den opp i normal vekt noe den er nå Jeg har tørrfor fra dyrebutikk, og den får bare det og vann. Katten virker frisk og normal ellers. Jeg leste om diabetes, men den har ingen andre symtomer enn økt appetitt som også er tegn på graviditet. Når jeg koser henne kjenner jeg pattene godt, men husker ikke om det er vanlig for jeg har for det meste hannkatter. Katten er bare ekstremt kosete, spiser dobbelt så mye enn jeg er vant til, bæsjer mer enn vanlig og i litt løs form.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå