Gå til innhold

Typen gjort det slutt, trengte tid. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Min samboer og forlovede gjorde det slutt for rundt en uke siden, kastet meg ut på dagen. Han sa han trengte tid til å tenke, men at alle følelsene fortsatt var der. Han sier jeg må holde kontakten, men samtidig så svarer han så vidt på meld jeg skriver om helt "vanlige ting".

Hva i all verden skal jeg gjøre? Dette er mannen jeg vil gifte meg med og leve resten av livet mitt sammen med. Jeg klarer ikke å miste!

Vi har hatt det utrolig fint sammen, men krangla en del om småting, noe som kom seg nå på slutten. Men plutselig så var det bare slutt.

Hvordan får jeg han tilbake?!

Tenker på han hele tiden, og har det helt forferdelig, savner han så innmari mye!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La han vaere i fred. Pass paa at du ikke tar noe mer kontakt med han enn han tar med deg.

Saa faar du bare vente og se en stund. Det hender det ordner seg, men ofte betyr det slutt.

Skrevet
Min samboer og forlovede gjorde det slutt for rundt en uke siden, kastet meg ut på dagen. Han sa han trengte tid til å tenke, men at alle følelsene fortsatt var der. Han sier jeg må holde kontakten, men samtidig så svarer han så vidt på meld jeg skriver om helt "vanlige ting".

Hva i all verden skal jeg gjøre? Dette er mannen jeg vil gifte meg med og leve resten av livet mitt sammen med. Jeg klarer ikke å miste!

Vi har hatt det utrolig fint sammen, men krangla en del om småting, noe som kom seg nå på slutten. Men plutselig så var det bare slutt.

Tenker på han hele tiden, og har det helt forferdelig, savner han så innmari mye!

Jaha, ja. Han her høres jo ut som en riktig kjernekar. :roll:

Skrevet

Man kaster da ikke noen ut på dagen :nei:

Høres ikke ut som en jeg ville delt livet mitt med.

Det lureste du gjør nå er å komme deg videre å glemme han, selv om jeg skjønner at det ikke er gjort i en håndvending.

Skrevet

Huff da...

Men syns du skal prøve så godt du kan å gi han litt tid.

Han er nok veldig klar over hvor han har deg og hva du vil, så gi han litt tid til å savne deg.

Hadde en lignende situasjon med eksen min(han kastet meg ikke ut, men han sa at han ikke var sikker på hva han ville etc.).

Tålmodig som jeg var, ga jeg ham tid.. Men han var ikke så flink til å prate om slike ting, så til slutt ble jeg lei av å aldri få noen svar eller tilbakemeldinger, og forholdet blir jo anstrengt og vanskelig!

Til slutt sa jeg til han at han skulle være klar over at han ikke hadde meg for enhver pris, og at jeg FAKTISK kunne gå i fra han også!

Da myknet han opp.. Han begynte faktisk å grine, da gikk det opp for ham at han kunne miste meg og bli alene. Den tanken var visst ganske skummel!

Og alt ordnet seg, og forholdet ble faktisk bedre etterpå.

(Ja, skrev at det var eksen min, men bruddet hadde helt andre årsaker enn den situasjonen jeg skriver om her :tristbla: )

Men som sagt, gi typen din litt tid før du slenger i fjeset hans at du kan velge å gå fra ham også... :)

Er sikker på at det ordner seg for dere!!

Masse lykke til og en stoor :klemmer:

Skrevet
Huff da...

Men som sagt, gi typen din litt tid før du slenger i fjeset hans at du kan velge å gå fra ham også... :)

Er sikker på at det ordner seg for dere!!

Masse lykke til og en stoor :klemmer:

Synes du skal være forsiktig med å si til en person som er nedfor og trist at du er sikker på at alt ordner seg. Med de ordene kan du gi ts falske forhåpnonger, og det skal man ikke gi noen.

Skrevet
Synes du skal være forsiktig med å si til en person som er nedfor og trist at du er sikker på at alt ordner seg. Med de ordene kan du gi ts falske forhåpnonger, og det skal man ikke gi noen.

Ikke meningen å gi falske forhåpninger, men ifølge ts sier typen at det ennå er følelser der, og ts sier også at de har hatt det helt fint fram til nå.

Klart typen kan lyve for å utsette det som kan være vanskelig, skjønner jo det, men det er mange eksempler lignende dette hvor par finner tilbake til hverandre!

Regner med at det kommer nok innlegg her etterhvert om at typen er søppel, ikke noe å samle på etc, og det kan faktisk være koselig med noen oppmuntrende ord i en slik situasjon også!!

Selv om kanskje ordvalget mitt var litt feil, JEG kan jo ikke være SIKKER på noe som helst, men er liksom en måte å si det på da... :forvirret:

Skrevet

Ønsker han seg tid, så gi han tid. Bruk tiden til å møte venner, ha det gøy ute, gjør ting du kanskje hadde glemt du likte osv. Som jeg leste andre skrev også, la fyren kjenne at han savner deg.

Skrevet

Her måtte jeg svare, for dette var meg for syv mnd siden..

Alt raste.. En glad og livlig jente (meg) ble et VRAK!!! Verden raste, og jeg kan skrive en bok om alle følelsene man går gjennom. Jeg flyttet ut på dagen også!!

At han gjør irrasjonelle ting, er nok hans eget forsvar også! Guttene blir dritt sekker, det gjorde min eks!! Egoistisk og selvsentrert!!!

Jeg maste nok litt om å prate gjennom ting. Jeg hadde ikke gjort det igjen.

Ta full retrett er mitt råd. Er han sånn, så fortjener han FAEN meg ikke deg heller!!!! Ligg lavt, gjør dine egne ting. Her trengs det uansett masse tid fra dere begge om dere skal finne tilbake til hverandre!!!

Jeg gir deg en stor :klemmer: for dette vet jeg er vanskelig!

Skrevet

Nå har det gått tre uker, og han har fortsatt ikke sagt hva han vil.

Har ikke fått snakka med han om det i det hele tatt. Hva i all verden gjør jeg?

Vil ikke mase på han heller!

Skal jeg bare gå og vente til han tar kontakt med meg? Alt dette går sånn inn på meg, er helt ødlagt av hele greia. :gråte:

Skrevet
Nå har det gått tre uker, og han har fortsatt ikke sagt hva han vil.

Har ikke fått snakka med han om det i det hele tatt. Hva i all verden gjør jeg?

Vil ikke mase på han heller!

Skal jeg bare gå og vente til han tar kontakt med meg? Alt dette går sånn inn på meg, er helt ødlagt av hele greia. :gråte:

Uff, jeg skjønner at du sliter, men hvis han i løpet av 3 uker ikke har villet snakke med deg, er det kanskje på tide at du innser fakta. Han vil tydligvis ikke tilbake, å det beste du kan gjøre for deg selv nå er å prøve å komme deg videre. Vet at det ikke er enkelt, men du har vel ingen andre valg.

Man kan ikke tvinge en person til å snakke, like lite som man kan tvinge en person til å elske en. Vet at det høres hardt og brutalt ut, men sånn er virkeligheten.

Du vil etterhvert komme over han, å med tiden vil du finne en ny mann.

Ønsker deg lykke til videre.

Skrevet
Uff, jeg skjønner at du sliter, men hvis han i løpet av 3 uker ikke har villet snakke med deg, er det kanskje på tide at du innser fakta. Han vil tydligvis ikke tilbake, å det beste du kan gjøre for deg selv nå er å prøve å komme deg videre. Vet at det ikke er enkelt, men du har vel ingen andre valg.

Man kan ikke tvinge en person til å snakke, like lite som man kan tvinge en person til å elske en. Vet at det høres hardt og brutalt ut, men sånn er virkeligheten.

Du vil etterhvert komme over han, å med tiden vil du finne en ny mann.

Ønsker deg lykke til videre.

Signerer. Når han ikke gidder prate med deg på tre uker, hadde det gått en faen gjennom meg som sier at DA FÅR HAN HELLER IKKE PRATE NOENSINNE!!!

Bli sint på han, og vis han fingeren om han dukker opp... Du vil virkelig ikke gifte deg med han her, uansett om følelsene tror det, så tror jeg ikke at du sånn fornuftsmessig vil det. Gi han tilbake ringen.. ordne alt det praktiske. Da får du girls power!!

Finn fornuften... Det klarer du.. Vi er flere her som har gått gjennom det, og JA, utrolig nok så overlever man!!!

Skrevet

Vi har sendt en del sms, og prata på tlf. Men han har ikke "hatt tid" til å prate face to face. Kanskje han ikke har funnet ut hva han vil enna?

Men alikevel så burde han ha en viss pekepinn på hvor dette bar, og i så fall si det til meg. Vanskelig å bare gå å vente på han!

Skrevet

Har han ikke funnet ut av det paa saa mange uker, saa er det kanskje paa tide du tar avgjoerelsen selv og gjoer det slutt skikkelig.

Det er slettes ikke uvanlig at menn gjoer det slutt ved aa bli usikre over forholdet, og saa vingle og vaere trege med aa faktisk gjoere det slutt. Tror det har noe med at de ikke vil saare noen, og saa lever de i den villfarelsen at om de bare lar jenta vente lenge nok paa at han skal bestemme seg (noe han egentlig allerede har gjort, som regel), saa vil det hele gaa over av seg selv og han slipper aa ta det siste steget med aa bryte opp. Realiteten er at denne metoden fucker opp jenta mye verre og tar lengre tid aa komme over, enn om han hadde vaert kjapp (og litt brutal) og bare gjort det slutt med en gang.

En annen grunn kan vaere at det er veldig praktisk aa ha deg gaaende paa gress en stund foer han loesriver seg, for da vet han hvor han har deg og du vil stille opp naar han foeler for det.

Skrevet

Jeg har de siste dagene prøvd å ikke ta så my kontakt, og først da har han tatt mer kontakt enn han gjorde med det første. Jeg får følelsen av at han vil det skal fikse seg, men og at det ikke kommer til å gjøre det. Blir veldig usikker på alt sammen. Jeg vil bare ha han tilbake! Skal jeg la det gå litt mer tid før jeg sier han må bestemme seg?

Skrevet
Vi har sendt en del sms, og prata på tlf. Men han har ikke "hatt tid" til å prate face to face. Kanskje han ikke har funnet ut hva han vil enna?

Men alikevel så burde han ha en viss pekepinn på hvor dette bar, og i så fall si det til meg. Vanskelig å bare gå å vente på han!

Er det du som også har den tråden med typen som rota med ei anna mens dere fortsatt var sammen?

Hvis det så tror jeg kanskje det burde gi deg en vekker.

Prøv for din egen del å komme deg videre - selv om det er både vondt og vanskelig, men du vil på sikt tjene på det.

Skrevet

Ja, det er meg. Tenkte det var bedre å ta det i ein tråd for seg selv. Ja, jeg vet at det er det jeg bør gjøre. Men jeg klarer ikke å glemme han. Jeg vil virkeli at det skal ordne seg!

Skrevet
Jeg har de siste dagene prøvd å ikke ta så my kontakt, og først da har han tatt mer kontakt enn han gjorde med det første. Jeg får følelsen av at han vil det skal fikse seg, men og at det ikke kommer til å gjøre det. Blir veldig usikker på alt sammen. Jeg vil bare ha han tilbake! Skal jeg la det gå litt mer tid før jeg sier han må bestemme seg?

Min laerdom er at ofte er stillhet (intet svar) ofte svar nok. En ganske hard laerepenge, er det. Men hvis du har ventet saapass lenge, og ikke vil gaa paa gress lenger og vente, saa er det kanskje like greit aa kreve svar? Si ifra at enten faar han bestemme seg kjapt, ellers saa mister han sjansen til aa faa deg tilbake.

Skrevet

Jeg har tenkt til å gi han beskjed om det, men tenkte jeg skulle vente til ut i neste uke, uten å ta noe som helst kontakt frem til da. Kanskje han da finner ut om han savner meg og vil ha meg tilbake? Eller at han ikke gjør det.

Skrevet
Ja, det er meg. Tenkte det var bedre å ta det i ein tråd for seg selv. Ja, jeg vet at det er det jeg bør gjøre. Men jeg klarer ikke å glemme han. Jeg vil virkeli at det skal ordne seg!

Kjaere deg, denne mannen er det bare aa glemme. Jeg vet det er vanskelig, vi er flere som har staatt i liknende situasjoner og vaert helt sikre paa at vi aldri vil glemme mannen som saaret oss og at vi aldri vil klare aa bli glad i noen igjen. Og noen ganger tar det lang tid aa komme seg igjen.

Fokuser paa deg selv en stund, gjoer ting som gjoer at du foeler deg vel. Det er ganske ofte det gamle ordtaket 'tiden leger alle saar' fungerer ganske godt, en morgen om noen uker, kanskje noen maaneder, vaakner du opp og kan ikke fatte og begripe hvorfor du ville ha han tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...