Gjest TS Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 En av mine nære skal gifte seg for 2. gang og jeg skal være forlover. (Hennes tilkommende har også vært gift før) Hva bør jeg ta med/unngå i talen?
DDuck Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Du burde absolutt unngå å snakke noe som helt om hennes liv med forrige partner, men om de har noen barn sammen er det jo greit å snakke om dem. Ikke snakk om episoder som involverer den forrige mannen eller hans famillie... Men det er jo koselig å snakke om hvor bra det er å finne kjærligheten og for et vakkert par og lignende Det er vel de beste tipsene jeg kan gi
Gir Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Det spørs litt hvor "såre" de er på emnet tidligere ekteskap da. Hvis de er avslappet i forhold til det, så kan du jo spøke med at du har hatt så mye å gjøre at du har fått arve talen fra hun som var forlover sist hun giftet seg i stedet for å skrive ny? Og så si "feil" navn på brudgommen under talen etc? Haha Noen mennesker har selvironi i forhold til tidligere ekteskap og forhold, andre ikke. Hvis de ikke har noe godt forhold til sine tidligere ektefeller er tidligere forhold "off topic".
Gjest glamourgirl Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Ikke nevn det med et ord! Hvorfor i all verden skulle du det? Man kan spøke med å ha vært gift før, men som regel er det et sårt punkt, og humoren er for å dekke over akkurat det, og om min forlover hadde nevnt min første mann i talen sin, så hadde jeg blitt skikkelig skuffa. Snakk om gode ting, en skilsmisse er ikke en god ting. Selv om man har selvironi så bør det ikke inn i en tale, mener jeg.
Gjest La guapa i.i Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Det spørs litt hvor "såre" de er på emnet tidligere ekteskap da. Hvis de er avslappet i forhold til det, så kan du jo spøke med at du har hatt så mye å gjøre at du har fått arve talen fra hun som var forlover sist hun giftet seg i stedet for å skrive ny? Og så si "feil" navn på brudgommen under talen etc? Haha Noen mennesker har selvironi i forhold til tidligere ekteskap og forhold, andre ikke. Hvis de ikke har noe godt forhold til sine tidligere ektefeller er tidligere forhold "off topic". NOT FUNNY!!!! Det er jo å gjøre narr av den store dagen, brudgommen som IKKE har giftet seg før og hans familie som er der for å oppleve at han gifter seg for første gang! Samme om en har et godt forhold til den en har vært gift med før....det er rett og slett usmakelig!
Gir Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 NOT FUNNY!!!! Det er jo å gjøre narr av den store dagen, brudgommen som IKKE har giftet seg før og hans familie som er der for å oppleve at han gifter seg for første gang! Samme om en har et godt forhold til den en har vært gift med før....det er rett og slett usmakelig! Jeg er uenig, noen mennesker har såpass med selvironi. MEN, som sagt avhenger det av hvem de er og hvordan de er. Det skrev jeg forresten også i innlegget.
Gjest glamourgirl Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Akkurat dette har kun med fintfølelse å gjøre. I et bryllup er det nok følelser og tanker osv om man ikke skal begynne å vitse med at noen har vært gift før. De fleste er selvironiske utad når det gjelder slike ting, men kan ha utrolig såre følelser rundt dette som selv ikke de nærmeste vet. Og hvorfor i himmelens navn skal en snakke om ting som ikke har noe med framtida å gjøre?
La Guapa Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Jeg er uenig, noen mennesker har såpass med selvironi. MEN, som sagt avhenger det av hvem de er og hvordan de er. Det skrev jeg forresten også i innlegget. så da vet du at hele brudgommens familie og brudens for den saks skyld synes det er moro også da.......? Jeg hadde blitt flau om jeg hadde hørt noe sånt i et bryllup....drit-flau på brudeparets vegne! Til sammenlikning har jeg hørt århundrets dårligste forlovertale en gang før....det var i 2004- og det er ikke lenge siden jeg hørte det nevnt hvor utrolig dårlig den talen var og hvor latterlig forloveren hadde formulert seg.... Det var omtrent i samme gata- og det fikk folk til å vri seg på stolene...
Gir Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 OK, jeg legger diskusjonen død fra min side. Jeg hadde i hvert fall hatt nok selvironi selv til å ta en sånn spøk, men alle er forskjellige...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå