Gå til innhold

skorpios helsedagbok

Gjest skorpio

Anbefalte innlegg

Gjest skorpio

:hallo: Jeg hadde egentlig tenkt å skrive dagbok for meg selv, men så tenkte jeg at hvorfor ikke skrive her så kanskje jeg kan inspirere folk som ønsker det samme som meg? Jeg er altså ny her, meldte meg inn på kvinneguiden.no for noen dager siden, og nå skal jeg altså begynne på en slags treningsdagbok. Eller det kan vel heller kalles en ”Elsk kroppen din”-dagbok! For jeg vil prøve å få et bedre selvbilde, blant annet like magen min mer (er nok ikke den første jenta som har sagt det!). Men jeg er ikke fan av blod, svette og tårer, jeg er fan av å nyte livet. Kose meg, spise litt snop nå og da, drikke øl med god samvittighet, og ikke hate meg selv fordi jeg ligger på sofaen foran tv-en i flere timer på rad… Så lenge jeg koser meg mens jeg gjør det så skal da for faen ingen ta meg på det. Men jeg er lite fan av å trøkke i meg junk food hver dag og ikke røre på meg i det hele tatt – det synes jeg rett og slett er urettferdig mot kroppen min (som jeg forhåpentligvis skal ha i mange, mange, mange år til). Jeg spiser selv ganske sunt, men i det siste har jeg av en eller annen grunn hatt problemer med å stoppe å spise når jeg egentlig er mett, og det lover jo ikke bra for kroppen min i lengden.

Jeg velger å ikke skrive hvor mye jeg veier, hvor høy jeg er, og hvor gammel jeg er sånn at alle; uansett størrelse og alder kan føle at ’Dette kan funke for meg og!’

Som en avslutning på innledningen vil jeg si: Hvorfor se sånn ut http://img343.imageshack.us/img343/7104/angie3985ec.jpg når du kan se sånn ut http://drx.typepad.com/psychotherapyblog/i...island_1956.jpg ?

Altså, da starter jeg… :) For et par dager siden bestilte jeg skritteller på nettet, og i dag kom den! Gleder meg til å ta den i bruk i morgen, er nysgjerrig på hvor mange skritt jeg går hver dag. Hvis man vil stramme opp kroppen litt og man ikke trener fra før av, bør man gå rundt 10.000 skritt hver dag. Lurer på om jeg i det hele tatt ligger i nærheten… Blir morsomt å se! Så må man jo selvfølgelig ha et sunt kosthold ved siden av da. Jeg har ”alltid” slitt med oppblåst mage, uansett hvor mye jeg har trent har den bare ikke blitt flat, så nå skal jeg altså kutte ut brød for å se om det hjelper. Én måned har jeg tenkt at jeg skal gå uten og spise en eneste brødskive. Blir nok litt vanskelig siden jeg er veldig glad i brød, og det har alltid vært min faste frokost, men skarreværra’ så skarreværra’. Så i dag har jeg spist to knekkebrød med smør, brunost og bringebærsyltetøy til frokost, til lunsj ble det cottage cheese blandet med naturell yoghurt og fruktbiter (kjempegodt!), og til mellommåltid tok jeg resten av frukten, og til middag spiste jeg potetsuppe. Koste meg med litt oliven før middag. Orker nok ikke kveldsmat, pga. sen middag.

- skorpio :kyss:

Endret av skorpio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skorpio
:vinke:

Velkommen som dagbok skriver :-D

Håper du får en fin tirsdag :)

Tusen takk :juhu:

Ha en fin tirsdag du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio

I dag testa jeg da ut skrittelleren min, og hittil (19.55) har jeg gått over 12.000 skritt!! :hakeslepp: Man, jeg er god og da! Og jeg vet den virker, for jeg har testa mange ganger. Dette er min andre dag uten brød (snufs, abstinenser :roll: ) Brød er så godt!!! Men men, hvis jeg slipper oppblåst mage skal jeg da klare meg med knekkebrød og. Det er jo godt det og da, eeehhheheee..... Men er det noen som har prøvd noe som heter så mye som Appital eller dida?

-skorpio :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, 12 000 skritt. Det er bra :tommelopp:

Jeg har skritt teller selv, bruker den ikke nå da. Men oppdaget mest hvor utrolig få skritt en går når en har en stillesittende jobb. Absolutt greit å være litt bevisst.

Men ikke så aktuelt for meg akkurat nå... Nå kan jeg ikke gå for langt, da går jeg fort på en smell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...