Frk Doodad Skrevet 11. mai 2003 #21 Skrevet 11. mai 2003 -1 Dumle-likør (kommer ikke på hva den heter) Åhh, den har jeg sett på polet mange ganger!! Har hatt utrolig lyst til å smake den. Er den god??
Lula Skrevet 12. mai 2003 #22 Skrevet 12. mai 2003 Vi har et ekstremt velfylt barskap (dvs. vi har denslags i boden), så jeg har ikke helt oversikten. Vi har i perioder reist mye begge to, og som regel tar vi med oss kvoten hjem. Vi drikker nesten aldri brennevin, og derfor har det en tendens til å hope seg opp litt Vi tar et lite Cocktail-party fra tid til annen for å bli kvitt litt ;-) Vin drikker vi ofte!! Gjerne flere ganger i uken dersom vi føler for det. Ser at oppbevaring av vin er el lite tema her. Når det gjelder at vin har best av å ligge: Ja, dette er i utgangspunktet riktig, men er det en rimelig vin som skal drikkes i løpet av kort tid har det ingenting å si. Lagringsvin som skal ligge en stund bør absoulutt ligge. Det er imidlertid mye viktigere at vinen oppbevares ved riktig temperatur!!! Vanlig romtemperatur er som regel alt for varmt. Det hjelper ikke om vinen ligger da :o
BlaBla Skrevet 12. mai 2003 #23 Skrevet 12. mai 2003 - forskjellige rødvin - hvitvin - Bailey`s - whisky - martini bianco - absolut kurant - sherry Det er det jeg foreløpig husker at vi har hjemme i skap og stativer.
Gjest Bjørk Skrevet 12. mai 2003 #24 Skrevet 12. mai 2003 I barskapet har jeg : -The glenlivet -Jamson -St-remy -Braastad -Larsen -Marquis de senac -Otard -Martini -Baileys -Dooleys -Vikingfjord -Smirnoff -Bacardi + 4 flasker rødvin
Gjest lmari Skrevet 12. mai 2003 #25 Skrevet 12. mai 2003 Vi har cirka 15 flasker med vin, både rød og hvit, i tilleggg til litt sprit (vodka), noe konjakk, litt gin og bacardi og litt forskjellige likører. Samboeren min er whiskyfan, og har 6-7 flasker med dyyyyyr skotsk whisky (single malt). Ikke sånn kjempestort barskap, selv om jeg vel egentlig kunne ønske meg et velfylt et. Har en kompis som jobber i bar og er opptatt av alkohol (liker å lese om det, lære seg drinker og er på vei til å bli litt av en vinkjenner), og de har en enorm samling i kjelleren. Vi snakker 150 flasker vin, og 10-20 flasker av det meste du kan tenke deg. Må innrømme at jeg synes det er spesielt med 15 flasker tequila, men det er kanskje sånn det blir når man reiser mye og synes det er gøy med alkohol... Jeg er dessuten så pysete at jeg aldri smugler med meg alkohol inn i landet, mens denne kompisen min er kjent for å ha med seg 10-15 kvoter når han har vært ute og reist...
Livets datter Skrevet 12. mai 2003 #26 Skrevet 12. mai 2003 - En liter Absolute - Tyrkisk pepper - 2 flasker hvitvin - 1 flaske rødvin - Akevitt - 1 flaske ferdig blandet "Sex on the beach" (kjøpt på båten)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå