Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2003 #1 Skrevet 11. mai 2003 Er det noen der ute som har en god middags oppskrift med pasta(helst fersk pata)? Jeg har oppskrifter på lasange, pasta carbonara etc. Men er det noen som har noen litt mer uvanlige, gode pastaoppskrifter, kanskje med en spesiell god saus til etc?
Gjest care Skrevet 11. mai 2003 #2 Skrevet 11. mai 2003 Elsker du pasta, bør du investere i en pastabok, det gjorde jeg og har ikke angret. :blunke:
Gjest Brunhilde Skrevet 11. mai 2003 #3 Skrevet 11. mai 2003 Jeg er veldig glad i ovnsretter - og dette er en av de jeg gjerne lager til middag eller kveldskos: Lan en vanlig hvit saus (smør, mel og melk) Tilsett urter, salt og pepper etter smak, gjerne 2-3 fedd hvitløk også. Kok minimum 5 minutter så melsmaken forsvinner. Rør inn revet paremsan når osten er ferdigkokt. Stek baconterninger og frisk champignon. Kok spaghetti etter valg. Bland spaghetti og saus og hell i ildfast form. Strø bacon og chamignon over og bland forsiktig. Strø rikelig med revet ost over og sett i ovnen ved ca 225 grader. Stekes til osten bobler og er blitt litt sprø i kanten. Server med varme baguetter og salat....
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2003 #4 Skrevet 12. mai 2003 Enig med care, kjøp deg en skikkelig pasta kokebok. Jeg har flere, men den som er mest i bruk er den store pasta kokeboken. Den koster 99 nkr. Håper du lager din egen ferske pasta. Er litt skeptisk til ferdigkjøpt fersk pasta, med holdbarhet på tre uker... Dette er super god snadder mat. Enten hovedrett til to, eller forrett til tre/fire. Fylt pasta med syrlig sjampinjongsaus Pasta. 200 g Won Ton ark(en pakke) tines ,Kan bruke halve lazagneplater. 100-150 g finhakket sjampinjong litt olje til steking Stek fyllet, helt tørt og smak til med salt og pepper. Legg en teskje med fyll på annet hvert pastaflak pensle kanten med vann og legg et flak over og klem kantene godt sammen. Press ut mest mulig luft. Saus. 1 pk fløte skall av 1 sitron Skivet sjampinjong stek sjampinjongene litt og hell fløten over ha i revet sitronskall og smak til med salt og pepper. La koke i ca tre minutter. Hell over den nykokte pastaen. Og server.
Gjest Lottemor Skrevet 12. mai 2003 #5 Skrevet 12. mai 2003 BBQ kylling m/ pasta salat... (2 prosjoner) 2 stykk kylling file Grill saus ishavs salt agurk tomater ferske sjampingjoger ca.3dl pasta (slaöyfer,rör eller skjell) 2 kylling bulijong terninger pensle på grill sausen på kyllingfileene og sett dem i ovnen på 200 grader i ca. 25 min. ha i buljongen i vannet du koker pastaen i. kjär salater i skiver, finkjär agurken i terninger. Kjär båter av tomaten og skiver av sjampingjongen ha salaten på fat hell over ferdig kokt pasta skiv kyllingfilene og server enkelt og god kveld kos
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå